Gå til innhold

Evolusjonsteorien er tull!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiller det noen rolle hva eller hvem vi stammer fra? Vi forandrer oss hele tiden med miljøet, det er sikkert, er ikke det bra nok å vite? Vi har ikke hjerne til å skjønne mer. Kan vi ikke leve lykkelig med bare den kunnskapen?

6d477d9d-af57-417d-a986-f6da6ab07a01?fit

Anonymkode: 97c89...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje jeg må minne dere på at dem fleste forskere som mener at det med dna og chromosom er urellevant er fordi det mangler genregulering

Anonymkode: 5ac95...d6e

God dag mann økseskaft. 

Dette er bare ord du har satt sammen uten å vite hva de betyr. 
Hvilket DNA mangler genregulering ?
(akkurat som at jeg tror du kan svare eller veit hva det betyr)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er også interessant https://www.icr.org/home/resources/resources_tracts_scientificcaseagainstevolution/

Om det er dette du mener med forskere kunne du like godt spurt de som henter søppla og at på til fått et bedre og redeligere svar. 

Dette er svindlere satt si system og har ingen intensjon om vitenskapelig arbeid. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midgard skrev (5 minutter siden):

God dag mann økseskaft. 

Dette er bare ord du har satt sammen uten å vite hva de betyr. 
Hvilket DNA mangler genregulering ?
(akkurat som at jeg tror du kan svare eller veit hva det betyr)

Søk opp missing circurts evolusion  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Søk opp missing circurts evolusion  

Gir INGEN treff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midgard skrev (1 time siden):

Gir INGEN treff.. 

Ja det tror jeg på. Circuits som står i forslaget  da sa feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke bare si hva du mener ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe vitenskapen ikke vet svaret på?

I såfall, hvordan er DET et bevis MOT evolusjon ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midgard skrev (4 minutter siden):

Er det noe vitenskapen ikke vet svaret på?

I såfall, hvordan er DET et bevis MOT evolusjon ??

Hvis du leser det som står forstår du det bedre  hvorfor man må ha dette for at evolusjonsTEORIENE skal støttes.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du leser det som står forstår du det bedre  hvorfor man må ha dette for at evolusjonsTEORIENE skal støttes.  

NEI, Det er TULL

Det finnes ikke ett enkelt element som er påkrevet for NOEN vitenskapelig teori.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 16.32):

Folk som bruker ord som "jeg føler" i forsøk på vitenskapelige diskusjoner har en smule diskvalifisert seg selv og er trolig bortenfor redning, men here goes nothing:

Det er funnet massevis av fossiler av vesener (dyr/mennesker/planter/virus/bakterier) som er mellomting mellom arter som lever nå og arter som er utdødd, som man ikke finner lenger. Alle fossilene passer fint inn på et slektstre av arter, nålevende og utdødde arter. Også mennesker, f eks hodeskaller er funnet av neanderthalere som er våre nære men utdødde slektninger. Man ser de har stor likhet med oss, alle mennesker som lever nå, men også nok forskjeller til at vi med det blotte øyet ser at de er forskjellige. Men ikke så forskjellige som apene osv. DNA er et annet sikkert tegn på evolusjon, nære slektninger blant artene, dvs de som det er "kort" tid siden vi skilte lag med, de har mye likhet i de laaange kodene som utgjør DNAet i alle levende celler. DNA-kodene er det vanlig å skrive som en lang rekke av fire forskjellige bokstaver som koder hvert sitt basemolekyl som DNA består av. DNA består at lange rekker av fire basemolekyler, som man kan se i mikroskop og lese av i laboratorier, basene er adenine (A), cytosine (C), guanine (G), and thymine (T). Fjernere slektinger har mindre likhet. F eks er det mer likhet mellom sopp-DNA og menneske-DNA enn mellom planter og mennesker. Det er evolusjon som også har skapt forskjellige hudfarger blant mennesker (og mange andre trekk) som er tilpasset breddegraden de har levd på i tusener av år. For mye pigment (for mørk) i høyere breddegrader langt nord med mindre sol gir større fare for D-vitaminmangel, sykdommer og tidlig død pga det. For for lite pigment (for lys) langs ekvator gir større fare for hudkreftdød. Tidlig død gir færre barn, ergo overlever færre av de med "feil" hud for hvor mye sol de naturlig har fått og med mange nok generasjoner gir dette stor nok endring i gjennomsnittsbefolkningen i samme område på jorden. Hver gang celler kopieres så er ikke kopien 100%. Barnas DNA er aller mest en blanding av foreldrenes, noe fra mor, noe fra far, men også en liten del mutasjon, f eks fra naturlig stråling som vipper DNAet til å ikke bli kopiert perfekt i kjønnscellene, som over tid gir artene mange endringsforslag der bare noen få godtas og overlever i det miljøet.

Anonymkode: 24d1c...1aa

Ingen ting av det du skriver beskriver prosessen som gjør molekyler til mennesker. Her er tema evolusjon er tull.

Ditt syn på D vitaminer er mildt sagt irrelevante.

Btw. evolusjonsteorien myldrer av svindelforsøk. Og ett eksempel på evolusjon står skjelden over 10 år. Vår egen Ida ble forkastet av proffer før det var gått 48 timer. En løgn Hurum hadde jobbet med i 3 år! Og brukt millioner av kroner på. Tenk alle de medisinske operasjonene en kunne gjort for de pengene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midgard skrev (18 timer siden):

Evolusjon og arv er bokstavelig talt synonymer.

Evolusjon kan defineres som: "Arv med forandringer". 

Bare om det ikke finnes eksempler på evolusjon men bare arv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

debatant skrev (1 time siden):

Bare om det ikke finnes eksempler på evolusjon men bare arv..

Så du er IDENTISK med dine foreldre ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midgard skrev (8 timer siden):

Så du er IDENTISK med dine foreldre ?

Nei, jeg er ett menneske på lik linje med mine foreldre. Ingen Darwinsk evolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,

Så ALLE din generasjon er forskjellig fra sine foreldre, og alle i foreldre generasjon er forskjellig fra sine foreldre osv osv osv.
Fantastisk at du ikke ser lengre enn din egen nese. 

Dette ER arv med modifikasjoner og det ER definisjon på evolusjon

DNA er det som gjør mennesker til mennekser og det er DNA som går i arv fra generasjon til generasjon. DNA beviser at det er en uavbrutt arvelinje bakover i tid der mennesket og sjimpansen møtes i en felles stamfar. 

Dette er bevist like sterkt og av samme grunn som enhver farskapstest som beviser arv fra en generasjon til en annet. 
Å benekte dette er å benekte moderne rettsmedisin.. 
(eller som andre har velger.. å benekte at DNA er relevant innen arv)

jeg er ett menneske på lik linje med mine foreldre. Ingen Darwinsk evolusjon.

Hadde du vært noe annet ville det motbevist evolusjon (ganske ironisk egentlig da du trudde det var motsatt, men det viser bare hvor ille det står til)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

debatant skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er ett menneske på lik linje med mine foreldre. Ingen Darwinsk evolusjon.

Så når vitenskapen viser at ethvert menneske har ca. 60-70 muterte gener som er annerledes enn foreldrenes, så bare benekter du det? 🤔

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (4 minutter siden):

Så når vitenskapen viser at ethvert menneske har ca. 60-70 muterte gener som er annerledes enn foreldrenes, så bare benekter du det? 🤔

Mutasjoner er kjent for de skadene de gjør. Dessverre har nok jeg flere defekter enn dem. Men jeg er fremdeles et menneske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

debatant skrev (På 27.1.2025 den 17.47):

Så Isaac Newton var en kreasjonist tulling?

Newton var smartere enn de fleste, og hadde  vett til å ta til seg kunnskap innen flere fagfelt får vi anta. Hvis han hadde levd nå, tror du han ville ha nektet for evolusjon, med alle de tungtveiene bevisene vi har?

Anonymkode: d93bc...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...