Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk barn for ett år siden, hadde en MA for noen måneder siden og er nå gravid igjen. Planlagt med en drøm om to tette. Vi blir åpenbart gravide fort, men er livredd for å miste igjen. Forrige gang fant vi ikke ut at vi hadde mistet før ultralyd da jeg «var» 13+5. fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 7-8…

tok en digital test igår som vise 2-3 uker, og i følge første dag i siste mens er jeg litt over 5 uker på vei. Men har ikke rukket å fått noen regelmessig syklus etter fødsel og MA. Kvalmen kicket inn i dag, som jo er et godt tegn. Men jeg var kvalm forrige også.

når burde jeg kontakte lege for kontroll? Når burde jeg ta en privat ultralyd? Noen som har blitt gravide etter MA som vil fortelle hva de gjorde da de ble gravide igjen? Er det større sannsynlighet for å miste når jeg har mistet før?

Anonymkode: 418db...b2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk barn for ett år siden, hadde en MA for noen måneder siden og er nå gravid igjen. Planlagt med en drøm om to tette. Vi blir åpenbart gravide fort, men er livredd for å miste igjen. Forrige gang fant vi ikke ut at vi hadde mistet før ultralyd da jeg «var» 13+5. fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 7-8…

tok en digital test igår som vise 2-3 uker, og i følge første dag i siste mens er jeg litt over 5 uker på vei. Men har ikke rukket å fått noen regelmessig syklus etter fødsel og MA. Kvalmen kicket inn i dag, som jo er et godt tegn. Men jeg var kvalm forrige også.

når burde jeg kontakte lege for kontroll? Når burde jeg ta en privat ultralyd? Noen som har blitt gravide etter MA som vil fortelle hva de gjorde da de ble gravide igjen? Er det større sannsynlighet for å miste når jeg har mistet før?

Anonymkode: 418db...b2f

Digitale tester viser uker fra befruktning.. så den stemmer med ukene sånn sett.. 2-3  + 2 uker.  Jeg ville tatt en UL i uke 7-8 kanskje? 

Man har ikke noe større sannsynlighet for å miste selv om man har mistet en gang. De aller aller fleste som opplever at utviklingen stopper opp så tidlig, er pga manglende levedyktighet hos fosteranlegget. 

Anonymkode: ef61b...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...