AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Førstegangsfødende og ønsker å høre erfaringer rundt dette❤️ I går rundt 19-20 tiden startet jeg å få ganske sterke og ubehagelige sammentrekninger. (men ikke på det nivået hvor jeg tenker at det var vondt vondt), men mest ubehagelig. Dette pågikk i ca 3 timers tid både sittende, liggende og stående stilling. (Mellomrom på ca 6 minutter) lengde på 1 - 1 og halvt minutt. Har hatt kynnere hele veien som har vært merkbare, men de siste dagene har jeg fått desidert sterkere sammentrekninger hvor det begynner å bli ubehagelig. (Mest på natten, men i går kom det på kvelden) Ville dere kalt dette fortsatt kynnere? Evnt modningsrier? Syntes det er veldig vanskelig å bedømme selv, spesielt siden jeg ikke har født før.. Eventuelt for dere som har hatt lignende, hvor lenge pågikk dette før dere faktisk kom i fødsel?☺️ Takker for alle svar❤️ (la ut innlegget tidligere, men klarer ikke å finne tilbake til posten.) Anonymkode: ab4b4...206
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Det høres ut som modningsrier 🤔 Hvor langt er du på vei? Jeg har gått med kynnere i alle 5 fullførte svangerskap, og enda aner jeg faktisk ikke når kynnere og modningsrier gikk over i effektive rier 😳 Med nr 2 så kom jeg inn på sykehus med 7-8 cm åpning, trodde det var kynnere.. Med siste så hadde jeg plutselig 9 cm (gikk fra 3 cm til 9 cm på under 2 timer).... hadde ikke rier den første halvtimen eller noe...ish.... Anonymkode: 459d7...b6c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som modningsrier 🤔 Hvor langt er du på vei? Jeg har gått med kynnere i alle 5 fullførte svangerskap, og enda aner jeg faktisk ikke når kynnere og modningsrier gikk over i effektive rier 😳 Med nr 2 så kom jeg inn på sykehus med 7-8 cm åpning, trodde det var kynnere.. Med siste så hadde jeg plutselig 9 cm (gikk fra 3 cm til 9 cm på under 2 timer).... hadde ikke rier den første halvtimen eller noe...ish.... Anonymkode: 459d7...b6c Tusentakk for Svar, jeg er et godt stykke på vei. 37 + 1 i dag❤️ ja det er så vanskelig å bedømme, for har hørt fra føden ikke kom inn før du får problemer med å snakke.. men ventet i går på at smertene skulle øke, men ga seg etterhvert. får nye runder hver dag med lange perioder hvor dette skjer, ikke slik som jeg har hatt tidligere med kynnere en gang i blandt.. men magen blir betydelig mye hardere også, føles faktisk ut som en stein uten i fra😳 Anonymkode: ab4b4...206
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Da mine rier starter var jeg ikke i tvil🙈 Gjorde skikkelig forjævlig vondt-vondt, i den grad jeg virkelig ble provosert da de på føden spurte om jeg hadde forsøkt å ta en varm dusj og en Paracet da jeg ringte inn🫠 Men, det er jo veldig individuelt! Noen går lenge med litt ubehag uten å tro det er noe, før de plutselig har full åpning omtrent. Andre, som meg, opplever å få sterke, smertefulle rier helt fra starten av (kan ikke huske jeg hadde modningsrier eller vonde kynnere før fødselen startet). Veldig spennende! Hvordan går det med deg nå, har det tatt seg opp?🥰 Anonymkode: 7629c...4c4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da mine rier starter var jeg ikke i tvil🙈 Gjorde skikkelig forjævlig vondt-vondt, i den grad jeg virkelig ble provosert da de på føden spurte om jeg hadde forsøkt å ta en varm dusj og en Paracet da jeg ringte inn🫠 Men, det er jo veldig individuelt! Noen går lenge med litt ubehag uten å tro det er noe, før de plutselig har full åpning omtrent. Andre, som meg, opplever å få sterke, smertefulle rier helt fra starten av (kan ikke huske jeg hadde modningsrier eller vonde kynnere før fødselen startet). Veldig spennende! Hvordan går det med deg nå, har det tatt seg opp?🥰 Anonymkode: 7629c...4c4 Ja det jeg regner med som vil skje med meg også❤️ Forbereder meg på intensitet, men samt undrer man jo litt når det blir slik😅 må nok bare smøre meg med litt tålmodighet, håpe at det plutselig blir full gass😂 nei.. det dabbet av, går jeg mere med en krampe følelse.. men ingen sammentrekninger😵💫 Anonymkode: ab4b4...206
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Fem barn her og den eneste vondeste og før jævligste fødselen var tredjemann 😂😂😂... De tok vannet på han og gikk jo som hakka møkk i storm rier😂😂... Banna og holdt på, og kasta varmepute etter eksen som pissa meg nedover ryggen bevist 😂😂😂... Klarte å snakke til ungen var ute, for de tvang meg til å holde igjen press rier fordi han var for tjukk i hue, og sjernekikker og lå skjevt 😂... Satan å jeg klarte å lire ut av meg gloser 😂😂😂... Så ikke hør på føda når de sier kom inn når du ikke klarer å snakke! Det går fint ann å snakke under intense rier 😂😂😂, til og med når ungen sklir ut av glufsa ( siste mann faktisk )... Første fødte dukka jeg tilfeldig opp på føden på natten da det var blod i do og små vondt i ryggen 😂😁.. full åpning. Jeg som chilla hele veien til vi kom inn og ikke skjønte at det var fødsel på gang. Så jeg hadde sovet igjennom faktisk modnings rier 😁, og våknet til full glaning 😁😂.. tro jordmor var stressa da 😂😂😂... Lykke til ! Anonymkode: cbfc6...817
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Jeg skjønte ikke at jeg var i fødsel før jeg hadde 8 cm åpning med mitt første barn. Det skjedde tre måneder før termin, så jeg var ikke forberedt på å skulle føde. Med andre barnet fødte jeg en uke før termin, og da hadde jeg kynnere i flere måneder før. Riene kom som en flodbølge, og fødselen var over på to timer. Du kan nok få en kontroll av om livmorhalsen din påvirkes av kynnerne/modningsriene? Anonymkode: 666f3...477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå