Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 39 og har et stort ønske om at fødselen starter snart. Jeg har invalidiserende bekkenløsning og kan nesten ikke gå.  Jeg sover ikke om natten grunnet hofter/bekken. Foreløpig er det håndterbart,  men er det mulig å bli satt i gang før termin av slike grunner? Og ja, jeg vet at det er best at fødselen starter av seg selv, derfor jeg også skriver det det foreløpig går greit.

Og er det fødeavdelingen man i så fall snakker med?

Jeg er på svømming med fysioterapeut x2 i uka og går korte turer hver dag, til info  :) synes ikke det hjelper, dessverre

Anonymkode: bd12c...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg var gravid og var ekstremt plaget med beggenløsning. Siste trimester var jeg så og si sengeliggende. Babyen var stor, nesten 5 kg. Likevel gikk jeg til uke 42+3 før jeg ble igangsatt.

Anonymkode: 1eb6a...12a

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er nå i uke 39 og har et stort ønske om at fødselen starter snart. Jeg har invalidiserende bekkenløsning og kan nesten ikke gå.  Jeg sover ikke om natten grunnet hofter/bekken. Foreløpig er det håndterbart,  men er det mulig å bli satt i gang før termin av slike grunner? Og ja, jeg vet at det er best at fødselen starter av seg selv, derfor jeg også skriver det det foreløpig går greit.

Jeg er på svømming med fysioterapeut x2 i uka og går korte turer hver dag, til info  :) synes ikke det hjelper, dessverre

At du klarer å være på svømming 2 ganger i uken og turgåing hver dag... da er du ikke mye plaget

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du klarer å være på svømming 2 ganger i uken og turgåing hver dag... da er du ikke mye plaget

Ta og stikk av når du ikke aner hva du prater om  :)

• Liker 1
Skrevet

Du er nok for aktiv til at du vil få hjelp med igangsetting før det må gjøres ifølge prosedyren. Men du kan jo ringe avdelingen å høre? 

Skrevet
Fighter83 skrev (Akkurat nå):

Du er nok for aktiv til at du vil få hjelp med igangsetting før det må gjøres ifølge prosedyren. Men du kan jo ringe avdelingen å høre? 

Svømming er det eneste som har lettet noe, men det er stor forskjell å svømme i et basseng hvor man flyter og å flytte hele kroppen rundt ellers om dagen

Men det går som sagt foreløpig greit, jeg bare ser for meg det blir verre  :) tenkte å høre om andre har erfart å bli satt i gang før termin 

• Hjerte 1
Skrevet

Tja...kommer vel ann på fødselslegen du snakker med. 

Jeg ble satt i gang i uke 36 fordi jeg var helt på felgen. Men jeg lå mer enn jeg klarte å være oppe, energinivået mitt var på ÷ siden, symfyseløsning, og psyken pga dette var på bunn. Hadde en god samtale med fødselslegen på avd, og ble satt i gang samme dag. 

Anonymkode: 32885...4b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ta og stikk av når du ikke aner hva du prater om  :)

Wow så voksen av ei som straks skal føde

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow så voksen av ei som straks skal føde

Rimelig frustrerende når ukjente mennesker prøver å fortelle andre hvordan de føler seg, eller?

• Liker 1
Skrevet

Rimelig frustrerende når ukjente mennesker prøver å fortelle andre hvordan de føler seg, eller?

Det er jo bare fakta. Det er få gravide som er i uke 39 som er kapabel til å gå daglige turer og være i basseng 2 ganger i uken. Sier bare det som er fakta. Du vil garantert IKKE bli satt igang på grunnlag av bekkenløsningen din, for den er ikke så ille som du kanskje føler det.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare fakta. Det er få gravide som er i uke 39 som er kapabel til å gå daglige turer og være i basseng 2 ganger i uken. Sier bare det som er fakta. Du vil garantert IKKE bli satt igang på grunnlag av bekkenløsningen din, for den er ikke så ille som du kanskje føler det.

Neivel, hyggelig å vite hvordan jeg føler det  :) takk for det

Skrevet

Du får som regel ikke igangsettelse med mindre det er til babyens beste. 

Igangsettelse = fødselen klassifiseres umiddelbart som risiko-fødsel, og er mer krevende. 

Jeg ble igangsatt med nr 2 pga forstervannslekkasje og fare for infeksjon, og det var skikkelig skikkelig dritt i forhold til at fødselen fikk gå sin naturlige gang.. 

Anonymkode: 0d9c3...a85

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er såpass oppegående at jeg tviler på at det er noe medisinsk grunnlag for igangsettelse. Jeg ble satt igang i uke 37, men var handikappet pga bekkenløsningen og klarte ikke komme meg på do eller kle på meg selv til slutt. Måtte bruke rullestol om jeg skulle ut av huset. 

Anonymkode: 81d18...40c

Skrevet

Ts hør med fødselslegen din. Jeg blir satt i gang før termin på grunn av at jeg har ett risikosvangerskap. 

Så hadde som sagt sjekket. Forrige gang ble jeg også satt i gang før termin. Virket uproblematisk. Men igjen jeg har hatt risikosvangerskap.

Anonymkode: 19539...0cf

Skrevet

Be om igangsettelse på fødeavdelingen!!!

Jeg synes alle kvinner burde kunne kreve igangsettelse i uke 39 +0, selv ved lavrisikosvangerskap og at man bare ikke vil være gravid lenger. Burde vært en pasientrettighet. De vet på føden at det er mange fordeler ved igangsetting nå. 

Anonymkode: 48c14...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...