Gå til innhold

Gravid på treningssenter - hvilke maskiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et medlemskap på treningssenter, men har pleid å bare ta danseklasser. Nå er jeg i uke 20, så det er ikke like aktuelt lenger, så jeg tenkte å ta meg ut i treningsrommet. Men jeg er skikkelig usikker på maskinene og har ingen erfaring med dem.

Kan noen si meg hvilke maskiner som er gravidvennlige? Jeg er i god form og har ingen bekkenløsning, er bare skikkelig usikker på maskinene :P 

(PT-time blir ikke aktuelt, orker ikke betale de vanvittige prisene)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro alt er gravid vennlige

Anonymkode: 81a14...eca

Skrevet

Kan ikke tenke meg at det er noe der du ikke kan bruke. Men lytt til kroppen, ikke fortsett med noe som gir ubehag. 

Anonymkode: f9d4b...460

Skrevet

Skummelt å begynne å begynne på apparater/med styrketrening uten erfaring. Gravid eller ei. Sjansen for feil utførelse er for stor til at jeg hadde tatt sjansen. Hadde spandert på meg en pt-time, eller spurt en venn med god treningserfaring om å få opplæring i apparatene, om du må bruke de. Kan trene styrke med frivekter også, men bør ha noen til å vise deg hvordan man utfører øvelser korrekt før man begynner på egenhånd..

Anonymkode: f6558...a51

Skrevet

Du kan trene, men om det er noen apparater du oppdager at gjør vondt for deg, i mage regionen så bør du unngå akkurat de apparatene.

Skrevet

Kondisjonstrening som er skånsom for bekkenbunnen  :) F.eks sykkel, romaskin, trappemaskin, tredemølle i gangfart med stigning.

Anonymkode: 2559a...651

Skrevet

Jeg tok gruppetimer (styrke, dans, høyintensitet, puls, intervall osv) helt til jeg fødte. Hadde jeg skullet bytte over til maskiner hadde jeg spurt noen med peil, enten en PT eller en av venninne mine som er instruktører. Begynne med noe nytt under svangerskapet er vanligvis ikke anbefalt så da ville jeg i hvert fall hatt kyndig veildening. 

Anonymkode: 02b45...919

Skrevet

Hadde definitivt tatt en PT-time! 

Anonymkode: 64a8f...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...