Gå til innhold

Blir ikke kvitt magefettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager skal jeg bli kvitt magefettet? Har vært i kaloriunderskudd siden mai, gått ned 15 kg. Var 65 kg er nå 50kg. Er 160 høy. Ønsker egentlig ikke å gå ned mer i vekt, men har fortsatt endel magefett. Skjønner ikke hvordan jeg skal bli kvitt dette. 
tips?

Anonymkode: fb75d...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite å gjøre, gener/kroppsform osv. 

Anonymkode: 44f01...ab2

• Liker 1
Skrevet

Fett mistes kun ved å ligge i kaloriunderskudd. Hvor på kroppen du mister fett, er umulig å kontrollere, men magen er for mange det siste stedet man mister fett. Det er ingen tips som vil hjelpe deg til å miste fett spesifikt på magen.

Enten ligger du ikke lenger i et kaloriunderskudd. Du har ikke justert kaloriinntaket i takt med vektnedgangen din.

Eller du ligger i et underskudd, men det har ikke gått lang nok tid.

Det finnes kun 1 formel for å miste fett. Det er kaloriunderskudd. Konsekvent over tid. Det er fysiologisk umulig å ikke miste fett om du ligger i et kaloriunderskudd over tid.

Anonymkode: 0e687...74c

Skrevet

Mindre karbohydrate og mer protein i kostholdet, og kombinasjon av (tung) styrketrening og HIIT. 

Anonymkode: 3a24a...3c3

• Nyttig 3
Skrevet

Tren. Styrketrening. Løft vekter, eller egen kroppsvekt. 

Anonymkode: 24433...948

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mindre karbohydrate og mer protein i kostholdet, og kombinasjon av (tung) styrketrening og HIIT. 

Anonymkode: 3a24a...3c3

Kun om det fører til kaloriunderskudd over tid.

Spiller ingen rolle hva du spiser og hvordan du trener, om du ligger i et kalorioverskudd over tid. Da mister du ikke magefett eller noe annet fett.

Høyt proteinivå (1.8g pr kg og opp) kombinert med tung styrketrening, så vil man jo mest sansynlig stimulere muskelvekst, men ikke nødvendigvis redusere fettprosent. Det er helt avhengig av energiinntak.

Anonymkode: 0e687...74c

Skrevet

Tar til meg tipsene om å spise mer proteiner og mindre karbo! Får prøve meg på styrke, men må da øke kaloriene. Er ikke så glad i mat annet enn middag, noen som har tips til proteiner som er lett å få i seg? Ikke shakes.

Anonymkode: fb75d...55c

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt daglig matinntak under 1200 Kcal, og stenges på grunnlag av følgende regelpresisering: 

Sitat

Helseskadelig råd og anbefalinger. Dette omfatter blant annet tips om medisinbruk, diskusjon rundt dosering av medisiner og bruk av kosttilskudd, vaksinemotstand, fraråding av legebehandling eller smittevern, lavt matinntak (daglig inntak under 1200 kcal) eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...