Gå til innhold

Når daten snakker mye om eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff en fyr på date nr 2. Han ble singel i sommer etter langt forhold. Han omtalte eksen stadig ved fornavn (som om jeg skulle kjenne henne), hun kom opp i samtalen ila kvelden flere ganger og jeg vet nå til og med navnet på eksen til eks-svigermora hans.

Bare et lite tips der ute: unngå dette😅 Selv om en har en lang forhistorie med noen så er det ikke noe en potensiell ny kjæreste har lyst å høre veldig mye om i startfasen.

Anonymkode: 37184...7f8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig kleint, absolutt ikke noe jeg hadde ønsket å legge ut om selv, og jeg ville helst ikke ha hørt hennes historier om ekser heller. Har man behov for å snakke så mye om det, så er det også en indikasjon på at den man dater kanskje ikke er helt ferdig med tidligere forhold. Ikke et bra tegn. 

Anonymkode: 9d1bd...02b

• Liker 1
Gjest Geminisoul_83
Skrevet

Nå snakker jeg ut i fra egen erfaring, men jeg har et barn med eksen og på sikt vil det hende at dama og eksen treffes. For meg er det helt naturlig å omtale eksen med fornavn, når vi har et fellesbarn. Jeg og eksen er venner. Det må vi jo være når vi har et barn. Men det prates om alt, I bli kjent fasen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Traff en fyr på date nr 2. Han ble singel i sommer etter langt forhold.

Move on han er ikke ferdig med det forrige. 

Anonymkode: d73e7...905

• Liker 8
Skrevet
Geminisoul_83 skrev (4 timer siden):

Nå snakker jeg ut i fra egen erfaring, men jeg har et barn med eksen og på sikt vil det hende at dama og eksen treffes. For meg er det helt naturlig å omtale eksen med fornavn, når vi har et fellesbarn. Jeg og eksen er venner. Det må vi jo være når vi har et barn. Men det prates om alt, I bli kjent fasen.

På første og andre date? Forteller du navnet på eksen til eks-svigermoren din også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Move on han er ikke ferdig med det forrige. 

Anonymkode: d73e7...905

Blir ikke flere dater nei😊

ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Oldemor sa alltid at det hjertet er fullt av renner munnen over med - han er ikke klar for noe nytt forhold siden eksen opptar så mye av hans tanker.. 

Anonymkode: 92326...acf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har ikke kommet seg over exn. Jeg gjør det samme nå med de jeg møter. Jeg pratet kjempe mye om exn med den første jeg gikk tur med. Og igår med nr 2 jeg gikk tur med pratet jeg også litt om exn. 

Nr 2 vil treffe meg igjen derimot. Og jeg prøver å la være å prate om exn. Og hvis jeg gjør prøver jeg å unngå å snakke om henne på en god eller dårlig måte. Bare sånn generelt. 

Kan hende han dater fordi han er desperat etter å glemme følelsene for exn. Vet at det er grunnen til at jeg prøver å treffe nye. Men det er jo egentlig ikke rettferdig for de man treffer, deg selv og exn (i mitt tilfelle i så fall, hvor exn fortsatt har følelser for meg og) 

Anonymkode: 6da41...374

• Liker 1
Skrevet

MEN du kan jo hjelpe han med å komme seg videre. På en uforpliktende måte. 

Sier dette til dere som ikke har noe imot sånt. Bare gjør det ve klart at det ikke kommer til å bli følelser involvert. 

Men selvfølgelig, ofte får en person følelser hvis det varer lenge nok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke kommet seg over exn. Jeg gjør det samme nå med de jeg møter. Jeg pratet kjempe mye om exn med den første jeg gikk tur med. Og igår med nr 2 jeg gikk tur med pratet jeg også litt om exn. 

Nr 2 vil treffe meg igjen derimot. Og jeg prøver å la være å prate om exn. Og hvis jeg gjør prøver jeg å unngå å snakke om henne på en god eller dårlig måte. Bare sånn generelt. 

Kan hende han dater fordi han er desperat etter å glemme følelsene for exn. Vet at det er grunnen til at jeg prøver å treffe nye. Men det er jo egentlig ikke rettferdig for de man treffer, deg selv og exn (i mitt tilfelle i så fall, hvor exn fortsatt har følelser for meg og) 

Ja, det er akkurat dette jeg tenker. At han ikke er over exen. I tillegg har han vært veldig intens i meldingene til meg, virker som han har veldig lyst på kjæreste. Tror det ikke var hans valg å bli singel i sommer og at han nå vil vise exen at han har gått videre. Mange tegn på det. Så jeg har allerede backa ut.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er akkurat dette jeg tenker. At han ikke er over exen. I tillegg har han vært veldig intens i meldingene til meg, virker som han har veldig lyst på kjæreste. Tror det ikke var hans valg å bli singel i sommer og at han nå vil vise exen at han har gått videre. Mange tegn på det. Så jeg har allerede backa ut.

Den beste måten å vise til en ex at man har kommet seg videre er å klare seg selv. Vise at man ikke trenger henne eller andre for å være lykkelig.

Atm så viser ikke jeg det for exn. Men det har mye fordi hun har sagt det hun har sagt. Og våres greie er komplisert. Begge vil på en måte prøve igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Opplever at veldig mange som føler at de ble forlatt(og det er oftere menn) ikke klarer å komme seg ut av savnet til eksen, og det må de ta med inn i dating. Har hatt kamerater som har brukt år på det, men så er det også flere som glemmer det når de får en ny dame.

Men mener at det er et rødt flagg, og hat også opplevd det!

Mann i 40-årene

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Den beste måten å vise til en ex at man har kommet seg videre er å klare seg selv. Vise at man ikke trenger henne eller andre for å være lykkelig.

Atm så viser ikke jeg det for exn. Men det har mye fordi hun har sagt det hun har sagt. Og våres greie er komplisert. Begge vil på en måte prøve igjen. 

Ja, min eks ville ikke ha meg tilbake når jeg datet andre, men når jeg fikk lykke innenifra og trygghet i å stråle ALENE og selvstendig :) Da var det riktignok for sent for jeg var jo gått videre.

Forstår ts ikke vil date denne mannen, for meg er det grønt flagg om daten nevner eksen et fåtall ganger som viser de har en god tone for da vet jeg han ikke har vært en drittsekk (rødt flagg når de slenger dritt om eksen). Men mer enn det er bare respektløst ovenfor daten syns jeg, og uhøflig. 

Anonymkode: 5923f...c90

• Liker 1
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (24 minutter siden):

Opplever at veldig mange som føler at de ble forlatt(og det er oftere menn) ikke klarer å komme seg ut av savnet til eksen, og det må de ta med inn i dating. Har hatt kamerater som har brukt år på det, men så er det også flere som glemmer det når de får en ny dame.

Men mener at det er et rødt flagg, og hat også opplevd det!

Mann i 40-årene

Har opplevd flere ganger at menn vil rushe inn i noe nytt ja. Virker som at noen er redde for å være alene.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Mia M said:

Har opplevd flere ganger at menn vil rushe inn i noe nytt ja. Virker som at noen er redde for å være alene.

Og folk som er redde for å være alene skal man holde seg langt unna, du vil aldri være spesiell for en slik person da de tar hvem som helst som kan dekke tomrommet

Anonymkode: 5923f...c90

• Liker 3
Skrevet

Jeg var dum nok til å gå videre med en mann som dette.

Ett barn og seks år etterpå gikk jeg fra han da han konsekvent satt eksen foran meg.

Anonymkode: 1da5b...dfe

• Liker 1
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)
ti10 skrev (6 timer siden):

På første og andre date? Forteller du navnet på eksen til eks-svigermoren din også?

Nei, den husker jeg så vidt 😅 sier alltid feil. Jeg og eksen avsluttet forholdet fordi vi til slutt kun var venner. Jeg savner ikke henne heller, men vi har mye kontakt pga fellesbarn. Og hun tåler å høre at jeg har vært på date eller gjort det slutt med noen. Vi bare ler av det.

Endret av Geminisoul_83
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

MEN du kan jo hjelpe han med å komme seg videre. På en uforpliktende måte. 

Sier dette til dere som ikke har noe imot sånt. Bare gjør det ve klart at det ikke kommer til å bli følelser involvert. 

Men selvfølgelig, ofte får en person følelser hvis det varer lenge nok. 

Hvorfor skal ts hjelpe en hun har vært på 2 dater med? Han her må jobbe med seg selv først

Anonymkode: d29c8...452

• Liker 2
Skrevet

Ouff!! Bra du ikke skal på flere dater med han der, ts. Har opplevd at folk jeg har datet før, som tidlig har nevnt eksen, er alt annet enn over vedkommende. Husker en fyr fortalte meg på første date at eksen hadde det veldig bra nå. Ok, det trengte jeg å vite fordi? 🤣

Folk må komme seg videre om de skal date seriøst. Joda, kan hende de prøver så godt de kan, men ta en pause fra dating. Å date seriøst mens man ikke er over eksen er bare frekt og uhøflig. 

Anonymkode: dce5c...196

Skrevet

Han har ikke kommet seg over eksen. Bruddet er for ferskt for han. Han lever med et halvt hode enda i det forholdet. 

Så han bør du ikke gå videre med. For han er ikke klar for det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...