Gå til innhold

Dra til Paris i April

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å dra til Paris i april med samboer. Har aldri vært der før, hvilke erfaringer har dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ELSKER Paris. Det er alltid fullt av turister, så de er der uansett når du drar. Alle som jobber i butikker, på hoteller, restauranter og cafeer i Paris kommuniserer med deg på engelsk, så språkmessig er det ingen problem.

Jeg opplever heller aldri at noen er nedlatende eller frekke, slik franskmenn har rykte på seg for å være (noe som muligens kommer fra. høylydte amerikanere uten sosiale antenner, tviler på at en vanlig tilbaketrukket nordmann får pariserne til å rynke på nesa).

Kun opplevd hjelpsomme hyggelige folk, både i servicebransjen og ute når jeg har spurt forbipasserende om hjelp til å finne veien eller hoppe på riktig metro. 

Byen er fantastisk romantisk, nydelig arkitektur, cafeer på alle gatehjørner, nydelige parker osv. 

Før min første tur til Paris var jeg litt engstelig for å ikke føle meg trygg (reiste alene), at byen skulle være skitten og langt mindre vakker enn jeg hadde forestilt meg. Kunne ikke vært mer feil, Paris var alt jeg drømte om. 

Ville valgt Paris over London any day. 

Anonymkode: 49777...491

Skrevet

Paris er en fin by, men jeg syntes avstandene er for store. Liker meg bedre i en del andre Europeiske hovedsteder (og andre store byer). Men absolutt en by man må til minst en gang i livet.

Skrevet

Var der i april ifjor påske. Anbefaler ikke. Generiske kafeer og spisesteder over alt. Til og med min franske venninne der, har utfordringer med å finne annet enn turistfeller. Franskmenn er gretne og virker lei av utlendinger. Forstålig nok - for der er MANGE . Dyrt. Hadde heller dratt til en annen by i Frankrike - om det skal være Frankrike. 

Anonymkode: c476b...f75

• Liker 1
Skrevet

Bare husk å sjekke for veggdyr.

Anonymkode: 24069...690

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...