AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Hei! Jeg har nylig begynt på Ritalin. Begynte for 2 1/2 uke siden og har gradvis økt fra 10mg til 30mg Jeg merker foreløpig god effekt - blir roligere, fokuserer bedre, sover bedre (faktisk) og føler meg generelt mer til stede inne i hodet mitt. Jeg har noen mindre gode bivirkninger, men i utgangspunktet er det ikke noe jeg ikke kan leve med. Utenom én ting: jeg har alltid vært sånn at når jeg føler at jeg har det bra, så er jeg alltid litt redd for nedturen (fordi jeg vet at den alltid kommer, men vet ikke når). På Ritalin merker jeg at denne frykten fremdeles ligger i meg, men at den føles litt annerledes. Den føles mindre, men likevel mer intens. Den ligger som en bitteliten veike i magen, og det er som at jeg er redd for at den når som helst skal bli tent. Er dette angst? Jeg kan ikke si at jeg noen gang har kjent på direkte angst så jeg vet ikke helt hvordan det kjennes ut. Noen som har opplevd lignende? Og i så fall, gikk det over? Har du eventuelt tips til hvordan håndtere det? Setter stor pris på alle svar ❤️ Anonymkode: c132d...a79
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Bivirkning av ritalin er slik ja. Datteren min strever med det samme og unngår medisinen så mye hun kan. Du bør ta det opp med lege og finne ut om det er andre medisiner som kan fungere. Tenderer til å bli verre over tid. Anonymkode: 78406...2c8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Har ikke prøvd ritalin, men prøvd aduvanz. måtte være veldig forsiktig dersom jeg hadde sovet dårlig eller ikke spist nok. Kunne også bare ta drikke 1 kopp kaffe. Valgte til slutt å droppe det annet enn når jeg har eksamen. Anonymkode: c512e...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå