AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Jeg holder på å fortvile på hjemmebane. Jeg er i permisjon, mannen er i full jobb. Baby sover på eget rom, men våkner i blant opptil 4-5 ganger Per natt. Jeg tar alt dette og er så i mangel på søvn at jeg er helt utslitt iblant men jeg klager ikke, fordi det er sånn det er. Men mannen klager! Selv om han bare kan snu seg rundt og sove videre, mener han at han lider av veldig søvnmangel. Ja, så ille er det, tenker han, at han kanskje bør sove på et eget soverom og ta seg en sovetablett. Da klikket det litt for meg og jeg spurte: når skal jeg få en sovetablettnatt?? Eller rettere sagt få sove en hen natt. Det er jeg som står opp med baby og bruker rundt 30 minutter på å få henne til å sovne igjen. Og hvorfor i svarte skal han inn på eget rom? Fordi det er så forstyrrende at partner står opp hver j@&**a natt for å ta seg av ungen vi har sammen?? Jeg kjenner på at jeg syns han er helt ekstremt egoistisk og ikke har tanke for noen andre enn seg selv og nå tenker han å ta seg enda mer til rette og eskalere egoismen sin? Flere som har det sånn?? Anonymkode: 64485...f77 4 1
Gjest Refreng Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Du får si det direkte til han. Ikke vær sint, men sett dere ned og rolig forklar han hvordan det oppleves for deg og hvordan du er utslitt.
Anononyma Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Jeg skjønner ikke problemet? Min mann sov på gjesterommet hele permisjonen min. Synes bare det var deilig å slippe å tenke på om jeg forstyrret han som skulle på jobb. Kunne jeg og baby styre med vårt i vårt eget tempo 😊 Da mannen gikk ut i permisjon sov jeg på gjesterommet de nettene jeg skulle på jobb dagen etter. 4 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Her sov far på eget rom så jeg kunne styre med baby på natt, først samsoving og så på eget rom. Syns det var deilig å ikke prøve å måtte være stille for å ikke vekke han og han fikk bedre søvn, ergo mer uthvilt til å kunne avlaste meg på morgningene eller resten av dagen. Ingen er tjent med at begge to sover dårlig når kun en av dere trenger å våkne. Men skjønner sykt godt frustrasjonen, jeg hadde nok vært mye mer irritert om jeg så han sove ved siden av meg og jeg måtte stå opp hver gang. Da pappaen startet sin permisjon, gjorde vi det samme, jeg la meg på gjesterommet (det var nyyyyydelig) med ørepropper og pappaen tok nettene. Så må jo gå begge veier. Sett deg ned å si hva du føler og hvor trøtt du er, at han gjerne kan sove på gjesterommet, men da kan han f.eks ta baby fra 5/6 eller når dere blir enige, så du kan sove litt før han drar på jobb f.eks. Anonymkode: bb23b...e0c 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Hvis dere har et gjesterom, ser jeg ikke problemet med å la han bruke det. Men da må du også få noen netter fri, feks i helgen eller ferier. Anonymkode: 2d9be...56a 10 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Her er samsoving muligheten for mest søvn, har dere prøvd det? Anonymkode: fd614...d7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er samsoving muligheten for mest søvn, har dere prøvd det? Anonymkode: fd614...d7a Det funket soleklart best her og. Mannen på gjesterommet, babyen i dobbeltsenga. Trengte aldri mer enn ti minutter på å få henne til å sovne igjen da. Er klar over at ikke alle kan gjøre der pga medisiner feks, altså. Eller at det er andre grunner til at de ikke kan. Når det er sagt hadde jeg også blitt sinnsykt irritert på mannen om han klagde når jeg gjorde mest! Anonymkode: 6a03a...bdb 3 2
Anononyma Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det funket soleklart best her og. Mannen på gjesterommet, babyen i dobbeltsenga. Trengte aldri mer enn ti minutter på å få henne til å sovne igjen da. Er klar over at ikke alle kan gjøre der pga medisiner feks, altså. Eller at det er andre grunner til at de ikke kan. Når det er sagt hadde jeg også blitt sinnsykt irritert på mannen om han klagde når jeg gjorde mest! Anonymkode: 6a03a...bdb Irritasjonsmomentet blir jo at mannen ligger der å snorker og klager når ts må gjøre all jobben. Som flere her sier er det uproblematisk å putte mannfolket på gjesterommet, da slipper man tenke på hva han holder på med i det hele tatt! 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Skrevet 15. november 2023 Her sov den som jobbet på gjesterommet. Det var langt mindre irriterende for meg å styre med våken baby når jeg samtidig måtte høre mannen snorke rett ved siden av. Og altså, han ble jo ofte også vekket av babyen og slet med å sove igjen. Her kunne ingen av ungene sove uten å bli rugget/båret på dagtid, så jeg fikk ikke sove om dagen. I perioder hvor jeg også slet med voldsomt søvnmangel byttet vi litt på det, sånn at jeg fikk sove på gjesterommet frem til første amming, da byttet vi, så mannen gikk på gjesterommet og jeg tok babyen på soverommet. Anonymkode: c2a47...41e 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #10 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg holder på å fortvile på hjemmebane. Jeg er i permisjon, mannen er i full jobb. Baby sover på eget rom, men våkner i blant opptil 4-5 ganger Per natt. Jeg tar alt dette og er så i mangel på søvn at jeg er helt utslitt iblant men jeg klager ikke, fordi det er sånn det er. Men mannen klager! Selv om han bare kan snu seg rundt og sove videre, mener han at han lider av veldig søvnmangel. Ja, så ille er det, tenker han, at han kanskje bør sove på et eget soverom og ta seg en sovetablett. Da klikket det litt for meg og jeg spurte: når skal jeg få en sovetablettnatt?? Eller rettere sagt få sove en hen natt. Det er jeg som står opp med baby og bruker rundt 30 minutter på å få henne til å sovne igjen. Og hvorfor i svarte skal han inn på eget rom? Fordi det er så forstyrrende at partner står opp hver j@&**a natt for å ta seg av ungen vi har sammen?? Jeg kjenner på at jeg syns han er helt ekstremt egoistisk og ikke har tanke for noen andre enn seg selv og nå tenker han å ta seg enda mer til rette og eskalere egoismen sin? Flere som har det sånn?? Anonymkode: 64485...f77 Flytt mann inn på baby sitt rom og baby opp i din seng. Det er lettere å samsove Anonymkode: 82bf0...cde 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #11 Skrevet 15. november 2023 Det som ihvertfall ikke hjelper, er at begge to skal bli holdt våken av babaen, så begge to er dødstrøtte... Det er mye bedre at den som ikke må amme, og som skal på jobb, får sove på gjesterommet i ukedagene. Får mannen mer søvn i ukedagene, er han mer til hjelp i helgene. Da kan dere bytte på så du får sove på gjesterommet og han kommer inn til deg med babyen for amming - eller rett og slett gir flaske et ganger om natten så du får lengre strekk med søvn. Enten pumpet morsmelk, eller mme. Anonymkode: c2a47...41e 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #12 Skrevet 15. november 2023 Mannen sover på gjesterommet. I helgen tar dere en natt og morgen hver! Anonymkode: 9dc6b...bc5 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #13 Skrevet 15. november 2023 Her sov mannen og på eget rom og jeg og baby sammen. Det gav mest søvn til oss alle. Jeg klarer ikke å sovne til igjen om jeg må ut av sengen/rommet på natt. Baby sovnet og rask når jeg kunne respondere umiddelbart med feks legge en hånd på ryggen ved gråt/knirk/makking. Ammet og liggende. Her tok dog far alle helgemorgener slik at jeg fikk sovet litt frempå.Han tok også baby på kveldstid slik at jeg kunne legge meg tidlig og få noen timer sammenhengende søvn ved behov. Dette skulle bare mangle synes jeg når han fikk sove sammenhengende alene alle netter. Anonymkode: 02d90...f15 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #14 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mannen sover på gjesterommet. I helgen tar dere en natt og morgen hver! Anonymkode: 9dc6b...bc5 I helgen tar selvfølgelig far begge netter, så mor får to sammenhengende netter på rad. Ellers helt enig i at far skal inn på gjesterommet. Anonymkode: aa4e2...c7b 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #15 Skrevet 15. november 2023 Dere som samsover med baby, når kunne dere slutte med det? Min er ett år og jeg klarer ikke helt se lyset i tunnelen, har ikke fungert med eget rom eller at mannen tar nettene.. Anonymkode: d5dd2...a0d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #16 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg holder på å fortvile på hjemmebane. Jeg er i permisjon, mannen er i full jobb. Baby sover på eget rom, men våkner i blant opptil 4-5 ganger Per natt. Jeg tar alt dette og er så i mangel på søvn at jeg er helt utslitt iblant men jeg klager ikke, fordi det er sånn det er. Men mannen klager! Selv om han bare kan snu seg rundt og sove videre, mener han at han lider av veldig søvnmangel. Ja, så ille er det, tenker han, at han kanskje bør sove på et eget soverom og ta seg en sovetablett. Da klikket det litt for meg og jeg spurte: når skal jeg få en sovetablettnatt?? Eller rettere sagt få sove en hen natt. Det er jeg som står opp med baby og bruker rundt 30 minutter på å få henne til å sovne igjen. Og hvorfor i svarte skal han inn på eget rom? Fordi det er så forstyrrende at partner står opp hver j@&**a natt for å ta seg av ungen vi har sammen?? Jeg kjenner på at jeg syns han er helt ekstremt egoistisk og ikke har tanke for noen andre enn seg selv og nå tenker han å ta seg enda mer til rette og eskalere egoismen sin? Flere som har det sånn?? Anonymkode: 64485...f77 Du høres skikkelig foraktfull ut overfor samboer, og ikke særlig hyggelig. Jeg skjønner at søvnmangel kan føre til slik, altså! Men: Mannen kan ikke nødvendigvis bare "sove videre" om han våkner av at du står opp. Jeg våkner også om mannen min står opp om natten, og jeg sliter forferdelig med å sovne igjen. Du kan ta en sovetablett og sove på gjesterommet i helgene, og når det er mannen sin tur å ta over permisjonen. Han er ikke egoistisk. Han ønsker bare å sove, noe du også gjør. Men akkurat nå er det du som er i perm, og du som ammer (?). Og om dere er enige i at det da er du som skal stå opp med babyen, så er det bare sånn det er. Det gagner ikke på noen som helst måte at du skal gjøre det vanskeligere for mannen å sove. Om han får sove på gjesterommet og ta en sovetablett i ukedagene, blir han bedre rustet til å ta over babyen i helgene og om ettermiddag/kveld. Det er bare meningsløst at dere skal sove dårlig begge to, når en av dere kan få bedre søvn av noe så enkelt som å sove på gjesterommet. Det er veldig, veldig, VELDIG vanlig å sove på separate rom i babytiden, nettopp fordi søvn er så vanskelig og så viktig. Og det er så dumt om begge to skal gå rundt og være sure og irritable og irrasjonelle pga for lite søvn. Anonymkode: c2a47...41e 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #17 Skrevet 15. november 2023 Vi har hele veien samsovet, og har da sluppet å stå opp og baby har sovnet igjen med en gang (så klart unntak en gang innimellom). Far har også sovet i sengen her, uten å bli forstyrret. Det kan jo være et alternativ å teste ut for dere?😊 Eventuelt fortsette som nå bare med far på eget rom, men det høres jo ikke så bærekraftig ut for deg heller å stå opp så mye og bruke så mye tid på å få barnet til å sove igjen? Anonymkode: 69184...666 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #18 Skrevet 15. november 2023 Eg tar også nettene, far sover på gjesterommet. Han tar baby i helgene. Baby sover i spinkeleng rett ved meg. Ikkje reint skjelden kjem 4 åringen inn på rommet i 4-tida og sover ved siden av meg. Kva bransje jobber han i? Du burde få meir drahjelp. Anonymkode: 7f13b...5ca
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #19 Skrevet 15. november 2023 Herregud, gi han et eget soverom. Din tid kommer når han skal i perm og du får sove alene 🥰 Anonymkode: d2c60...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #20 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg holder på å fortvile på hjemmebane. Jeg er i permisjon, mannen er i full jobb. Baby sover på eget rom, men våkner i blant opptil 4-5 ganger Per natt. Jeg tar alt dette og er så i mangel på søvn at jeg er helt utslitt iblant men jeg klager ikke, fordi det er sånn det er. Men mannen klager! Selv om han bare kan snu seg rundt og sove videre, mener han at han lider av veldig søvnmangel. Ja, så ille er det, tenker han, at han kanskje bør sove på et eget soverom og ta seg en sovetablett. Da klikket det litt for meg og jeg spurte: når skal jeg få en sovetablettnatt?? Eller rettere sagt få sove en hen natt. Det er jeg som står opp med baby og bruker rundt 30 minutter på å få henne til å sovne igjen. Og hvorfor i svarte skal han inn på eget rom? Fordi det er så forstyrrende at partner står opp hver j@&**a natt for å ta seg av ungen vi har sammen?? Jeg kjenner på at jeg syns han er helt ekstremt egoistisk og ikke har tanke for noen andre enn seg selv og nå tenker han å ta seg enda mer til rette og eskalere egoismen sin? Flere som har det sånn?? Anonymkode: 64485...f77 Hvis du alltid tar baby uansett så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor han må sove med deg og babyen? Han trenger ikke disse oppvåkningene! Men skal han inn på egen rom må han ta baby minst et par netter i uka tenker jeg, du trenger også søvn. Men at dere alle sover i samme rom er idiotisk i den fasen hvor baby våkner om natta sånn at dere begge våkner opp hver gang. At han snur seg rundt har lite å si, å bli vekket forstyrrer søvnen veldig. Men han burde også genre på deg og forstå at han må ta noen netter! Anonymkode: a319d...94f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå