Gå til innhold

Hvordan fungerer strømstøtten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har forstått vil det ikke bli strømstøtte på samme måte som forrige vinter. 

Anonymkode: 798d7...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du glemmer også kapasitetsleddet.

Kan få deg en overraskelse…

Anonymkode: eab7d...a33

Det er jo kapasitetsleddet jeg diskuterer i posten. 5-10kW koster ca. 70 kroner pr. måned mer enn 2-5kW her, og i vinterhalvåret må vi uansett opp i 5-10kW for å lade elbilene. Da bruker vi oppunder 10kWh per time i de dyre timene, og ned mot 1,5kWh per time i de billige timene. Kanskje enda lavere også, da jeg styrer varmepumpa til å gi mer oppvarming og varmere varmtvann i de dyrere timene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke alle har samme pris på energileddet - derfor jeg sa sjekk egen strømleverandør hvor mye det utgjør for deg.

Men.

Du glemmer kapasitetsleddet.

En får et påslag per kilowatt brukt også, avhengig av hvor mye strøm du bruker på de 3 dagene du bruker mest.

Så å bruke ekstra mye de dagene det er strømstøtte, vil gi en høyere kilowattpris hele resten av måneden.

Anonymkode: eab7d...a33

Nettleien er 38 øre pr kw her. Fastleddet/kapasitetsleddet er nevnt over. Det blir isf en veldig liten overraskelse som jeg fint tar.

Anonymkode: b89fe...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (Akkurat nå):

Det er jo kapasitetsleddet jeg diskuterer i posten. 5-10kW koster ca. 70 kroner pr. måned mer enn 2-5kW her, og i vinterhalvåret må vi uansett opp i 5-10kW for å lade elbilene. Da bruker vi oppunder 10kWh per time i de dyre timene, og ned mot 1,5kWh per time i de billige timene. Kanskje enda lavere også, da jeg styrer varmepumpa til å gi mer oppvarming og varmere varmtvann i de dyrere timene. 

Her tror jeg vi er helt på linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner fastprisen jeg hadde, tjente jo mange lapper hver mnd da 😁

Anonymkode: 1cda8...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Såvidt jeg har forstått vil det ikke bli strømstøtte på samme måte som forrige vinter. 

Nei, den er vesentlig bedre nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer bra. Etter nyttår er fastprisen 36 øre.

Hvor bor man for å få slike avtaler? Hvilken strømsone tilhører du? Er jo egentlig en veldig god pris. I NO1 ser det ut til å være én som tilbyr fastprisavtale, Rauma Energi, og de skal ha 4x så mye som du betaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Hvor bor man for å få slike avtaler? Hvilken strømsone tilhører du? Er jo egentlig en veldig god pris. I NO1 ser det ut til å være én som tilbyr fastprisavtale, Rauma Energi, og de skal ha 4x så mye som du betaler

Det er kommunen som tilbyr dette, de eier kraftverket her. Man må altså bo innenfor kommunegrensen. Er på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spissrotte skrev (6 timer siden):

Ja, nå kan man planlegge toppene. Ser bra ut i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spissrotte skrev (6 timer siden):

Hmm.. jeg så på nyhetene på tv endag at de sto og sa at det ikke ble stømstøtte i år men at de oppfordret til fastprisavtaler og at de håpet de ikke ville få slike priser som i fjor. Har du noe link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmm.. jeg så på nyhetene på tv endag at de sto og sa at det ikke ble stømstøtte i år men at de oppfordret til fastprisavtaler og at de håpet de ikke ville få slike priser som i fjor. Har du noe link? 

Det gjaldt helst industrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar seg til i dag og i morgen også. Så blir det vel 4-5 dager med ok priser, før det for alvor skrus til etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Det settes på opp mot 10 kw varme utover dagen. I mrg blir det enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra priser i mrg også. Jeg vurderer å bryte 10kw grensen, men er ikke sikker på at jeg tar det inn igjen til desember kommer. Mulig vente til neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra priser i mrg også. Jeg vurderer å bryte 10kw grensen, men er ikke sikker på at jeg tar det inn igjen til desember kommer. Mulig vente til neste mnd.

Sitter på gjerdet her også, venter på fredag og desember. Da blir det full pupp i de dyreste timene, bl.a med 22kW lading av elbiler. Å gå opp fra 10kW til 25kW effektavgift koster bare ca. 350 kroner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (10 minutter siden):

Sitter på gjerdet her også, venter på fredag og desember. Da blir det full pupp i de dyreste timene, bl.a med 22kW lading av elbiler. Å gå opp fra 10kW til 25kW effektavgift koster bare ca. 350 kroner her.

Ja, ser at kulden holder seg iallefall første uken i des. Jeg tror jeg gir full gass her også fra 1 des

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
newman01 skrev (1 time siden):

Det veit ingen 

Vi får håpe den varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt på felgen i fht tidsklemma og har knapt nok tid til å sette oss inn i strømordningene som er nå. Vi har fastpris på 80 øre/kWt via Lyse. Noen med lignende avtale her, vi må vel bare prøve å fordele strømkostnadene jevnt for å få lavest mulig nettleie? Vil det være måneder hvor strømmen kommer til å bli så dyr at vi får igjen på regningen, slik vi fikk i august og september i fjor?

Anonymkode: 1391e...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...