Gå til innhold

Drømte at jeg ble tatt som et slags gissel, men klarte å rømme - noen som har peiling på drømmetydning og kan hjelpe meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt i bilen med enten en venn eller et søsken, vi ble frastjålet ting og tatt til gisler mens vi satt i bilen vår (ingen av oss kjørte) i et stort garasjeanlegg. Da gisseltakerne våre tar tingene våre og går avgårde med planer om å komme tilbake og hente oss, ser vi oss nødt til å kjøre bilen selv om ingen av oss har lappen. Jeg satt i baksetet og styrte rattet derfra, mens min venn/søsken styrte farten/bremser/pedaler etc. Vi kjørte fort og målrettet og trodde ikke det skulle gå veldig bra, men det gikk så det suste gjennom smale plasser og alt gikk bare rett og slett mye bedre enn vi tenkte det skulle gå grunnet manglende erfaring. Vi kjørte oppover i anlegget og kom oss inn på en trygg plass med trygge mennesker. Noen tanker om hva dette kan bety?

Kan legge til at jeg er i en slitsom periode i livet hvor jeg leter etter jobb, men det føles ganske forgjeves. Lærer meg mye nytt, men føler meg rimelig ubrukelig, får avslag på alle jobber jeg søker.

Anonymkode: f2247...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg satt i bilen med enten en venn eller et søsken, vi ble frastjålet ting og tatt til gisler mens vi satt i bilen vår (ingen av oss kjørte) i et stort garasjeanlegg. Da gisseltakerne våre tar tingene våre og går avgårde med planer om å komme tilbake og hente oss, ser vi oss nødt til å kjøre bilen selv om ingen av oss har lappen. Jeg satt i baksetet og styrte rattet derfra, mens min venn/søsken styrte farten/bremser/pedaler etc. Vi kjørte fort og målrettet og trodde ikke det skulle gå veldig bra, men det gikk så det suste gjennom smale plasser og alt gikk bare rett og slett mye bedre enn vi tenkte det skulle gå grunnet manglende erfaring. Vi kjørte oppover i anlegget og kom oss inn på en trygg plass med trygge mennesker. Noen tanker om hva dette kan bety?

Kan legge til at jeg er i en slitsom periode i livet hvor jeg leter etter jobb, men det føles ganske forgjeves. Lærer meg mye nytt, men føler meg rimelig ubrukelig, får avslag på alle jobber jeg søker.

Du prøver å ha kontroll på retningen (rattet), men har ingen kontroll på farten/tiden/hindringer (da den styres av andre). Gisselsituasjon handler om å ikke ha kontroll. Det er det jo takerne som har. Du regner nok litt med at du skal nå målet og føle deg trygg likevel etterhvert, innerst inne, siden du kom dere trygt frem. Husk; du styrer jo rattet selv! :)

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ganske tett tilknytning mellom dagliglivet og drømmer. Når du er stresset i hverdagen så kan det komme til uttrykk i drømmer. Man får ikke nødvendigvis mareritt, men man kan ha drømmer der man blir ignorert, overkjørt, må rekke noe, ting går galt osv. Man føler på de typiske frustrasjonsfølelsene man gjør i dagliglivet.

Drømmene er resultat av at noen deler av hjernen er mindre aktive mens vi sover, og andre deler får da dominere tankeprossesen sterkere. De delene som dominerer kan tenke i litt absurde scenario noen ganger (som at du styerer fra baksete), men følelsene i drømmene er ganske nært knyttet opp til hvordan du føler deg i hverdagen. Så du opplever kanskje noe stress i denne drømmen, men kanskje du har en følelse av at det vil gå over og ordne seg. Så det er også det som skjer i drømmen. Det var stressende/ styrete, men det ordnet seg

Dess mer bevisst du blir på følelsene i dagliglivet, desto mer vil du merke sammenheng med drømmene dine. Du vil gjenkjenne følelsene fra dagligivet i drømmene. De bare uttrykkes litt annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...