Gå til innhold

Mensen bare 7 dager etter EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt stabil syklus på 28 dager, i alle år. Selv gjennom krevende perioder. Men nå hadde jeg eggløsning for 7 dager siden og da pleier jeg å få mensen etter 14-16 dager. Men jeg fikk spotting i går og kraftig mens i dag (normalt for meg med kraftig mens). Jeg er bekymret om dette kan være tidlig overgangsalder (32 år) eller symptom på lavt stoffskifte siden TSH ligger på 0,45 siden jeg aldri har fått mensen over en uke for tidlig før. 

Vet jeg ikke hadde for tidlig eggløsning siden jeg tok en EL-test som var positiv da jeg hadde slim for en ukes tid siden. Mensen er og uten klumper som jeg pleier å ha så føler livmorsslimhinnen ikke rakk å bygge seg opp men kom for tidlig pga hormonfeil?

Anonymkode: 18d7f...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller så har mensen bare kommet tidlig denne gangen, som jo kan skje :) Er du veldig bekymret kontakter du jo legen, men selv ville jeg kanskje sett an neste syklus først.

Anonymkode: 05a27...688

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller så har mensen bare kommet tidlig denne gangen, som jo kan skje :) Er du veldig bekymret kontakter du jo legen, men selv ville jeg kanskje sett an neste syklus først.

Anonymkode: 05a27...688

Takk for svar, venter med å kontakte lege til jeg ser om det skjer igjen ja :) Er fordi jeg aldri har opplevd dette før og ønsker barn jeg ikke likte dette, om jeg er i ferd med å miste fruktbarheten før jeg og partner rakk å prøve. 

Skrevet

Jeg fikk mellomblødning pga klamydia... så det er ikke sikkert at det er mensen, kanskje det er sånn blødning noen får ifb. at de er gravide? sånn når egget fester seg eller noe.. hehe. jaja. 

Anonymkode: c8398...5ea

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk mellomblødning pga klamydia... så det er ikke sikkert at det er mensen, kanskje det er sånn blødning noen får ifb. at de er gravide? sånn når egget fester seg eller noe.. hehe. jaja. 

Anonymkode: c8398...5ea

Blødningen er såpass stor at jeg må ha nattbind på dagtid, så er ikke en mellomblødning. Hadde du kraftig mellomblødning med klamydia som var like mye blod som med mensen? Hadde negativ test før kjæreste 

Skrevet

Ville ikke bekymret meg over dette. Vi er mennesker, ikke maskiner. Vi må forvente litt variasjon.

Anonymkode: ee5d2...2b9

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ville ikke bekymret meg over dette. Vi er mennesker, ikke maskiner. Vi må forvente litt variasjon.

Anonymkode: ee5d2...2b9

Takk, skal prøve å tenke sånn. Ubehagelig når man har vært på klokka 28-29 dager med tydelig EL og tydelig pms som går over i det mensen begynner, til å brått begynne å blø kort tid etter EL før pms har begynt eller noe, jeg skjønte ingenting. Er litt blek og føler meg litt kvalm også. Håper det bare var et engangstilfelle og ikke sviktende hormoner :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...