AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Skrevet 15. november 2023 Partneren min har navlebrokk og skal opereres snart. Har noen her hatt det og blitt operert? Hvordan gikk det mtp smerter? Har hørt at man kan få intense smerter som kan vare lenge, og også slite med kvalme? Vi vil ha flere timers kjøretur hjem fra sykehuset, og har ikke fått noen anbefaling om hvorvidt vi bør overnatte, men tenkte å sjekke med sykehuset. Hva gjorde dere, dro dere hjem samme dag selv om dere hadde en viss reisevei? Anonymkode: 1655b...355
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Navlebrokk er en liten operasjon på 30-60 min. Normalt lite smerter etterpå, aldri hørt om noen som er kvalm. Kan fint reise hjem samme dag som inngrepet, men du må kjøre bil, for pasienten skal ikke kjøre første døgnet etter narkose. Anonymkode: 3fcc8...43c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Nå hadde jeg arrbrokk, vet ikke om operasjonen og tilheling blir det samme. Men jeg fikk nerveblokkade som ble satt i magen før operasjonen. Den varte i ca ett døgn. Jeg kjente godt når den slapp, for å si det sånn. Jeg hadde mye smerter og jeg fikk beskjed om at det var helt vanlig. Fikk med sterke smertestillende for en uke. Det festes et nett i bukhinnen og det er det som kan gjøre ganske vondt etterpå, var informasjonen jeg fikk om smertene. Også er det jo selvfølgelig vondt å få skjært i magemusklene. Jeg kunne ikke bruke magemusklene på noen uker, da brant og stakk det noe helt grusomt. Måtte ligge med overkroppen hevet, på ryggen i nesten to uker når jeg skulle sove. Å snu seg var veldig smertefullt. Men ting blir sakte bedre selvfølgelig. Tok to uker før jeg følte jeg var grei. Måtte bruke brokkbind hele døgnet i fire uker og på dagtid de neste to ukene. Jeg var ikke kvalm, man får kvalmestillende i forbindelse med operasjonen. Hadde jeg måtte kaste opp med de smertene, ja da tror jeg helt seriøst at jeg hadde besvimt. Jeg dro hjem samme dag, men man må da ha noen sammen med seg det første døgnet. Om man ikke har det så må man gi beskjed, da må man være på sykehuset i ett døgn. Jeg hadde behov for hjelp de første dagene. Klarte ikke å komme meg opp av sofa alene, ta på meg bukse, sokker ol. Var nok jobb å komme seg på do. Anonymkode: de358...82f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Tusen takk for svar, dere. Det setter jeg pris på. Jeg skal kjøre, så da bør det sikkert gå fint. Har skjønt at det vanlige er å dra hjem samme dag. Og har lest det er vanlig å få kvalmestillende, som jo gir mening som du over sier mtp at det sikkert er grusomt å måtte kaste opp i en sånn situasjon. ts Anonymkode: 1655b...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå