Gå til innhold

Når kan jeg tro at ei jente bare vil være med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker meg ei jente hver dag, vi møtes et par-tre ganger i uka. Vi er ikke "sammen", i hvert fall ikke enda.

Jeg vet ikke om hun driver med noen andre når vi ikke er sammen.  Greit nok, vi er ikke i et forhold, så jeg kan ikke klage hvis hun er med en annen.

Men jeg lurer på, hvor går grensa til at du holder deg til én person? Er det når man er "sammen" eller når du tror det kan bli noe, eller er det noe annet?

Anonymkode: 42500...3e1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste måten er dessverre å ta den skumle praten. Spørre om hun vil bli eksklusiv eller ikke. Ingen måte å unngå det hvis man vil bli alvorlig i dating

Anonymkode: c6581...cd6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Eneste måten er dessverre å ta den skumle praten. Spørre om hun vil bli eksklusiv eller ikke. Ingen måte å unngå det hvis man vil bli alvorlig i dating

Så med mindre man har tatt den praten så er det "fritt vilt"? Ingen som tenker at "denne personen liker jeg så jeg vil se hvordan dette går"?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så med mindre man har tatt den praten så er det "fritt vilt"? Ingen som tenker at "denne personen liker jeg så jeg vil se hvordan dette går"?

Spørs litt på alderen din tenker jeg. I starten på 20-åra er det mange som vil prøve alt før de settler og ligger litt rundt mens de dater. Nærmere 30-åra og forbi er det nok mer forpliktende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo de fleste gjør nok det når de virkelig liker en person. Om du ikke er tydelig kan imidlertid hun være usikker på hvor du står også. Man må etterhvert våge å prate om hva man tenker om hverandre og relasjonen, så man vet slikt, begge to. 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Trolltunge said:

Jo de fleste gjør nok det når de virkelig liker en person. Om du ikke er tydelig kan imidlertid hun være usikker på hvor du står også. Man må etterhvert våge å prate om hva man tenker om hverandre og relasjonen, så man vet slikt, begge to. 

Tusen takk for svar :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Det kan du egentlig aldri vite. Ikke i 2023.

Anonymkode: 50240...603

Skrevet

Hos meg og mine venner er det vanlig å holde seg til en om man liker den personen. 

Anonymkode: 23368...cfc

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Beste er nok å være klar for begge sin del. 

Han jeg dater sa han ikke trodde på multidating. Og han ville date ekslusivt. 

Det var egentlig det🤷🏻‍♀️😅

Skrevet

Jeg visste det etter første daten. Da jeg satt i bilen på vei hjem og tenkte det var dumt vi ikke kysset, det burde vi gjøre neste gang. 

Hvis jeg virkelig liker noen så er jeg ikke interessert i noen andre, så enkelt er det.

Så sier man bare ifra at man ikke er en person som dater flere om gangen, at man har forståelse for om den andre ønsker det, men at man da ikke ønsker å gå videre med de. Det er viktig å sette grenser for seg selv, ikke å prøve å begrense andre i denne fasen. 

Skrevet

Jeg gjør ikke noe jeg ikke ville likt at den andre gjorde. Det vil si at jeg dater bare én om gangen. Og sjekker at han tenker det samme.

Anonymkode: 66420...a17

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lært etter noen runder på Tinder at det er høyst individuelt, så det tryggeste er å snakke om det (og så håpe på at den andre er ærlig). Jeg slutter å bruke Tinder om jeg finner noen jeg liker, som regel allerede etter første date. Kanskje er det noen løse tråder å feste, men dater ikke flere på en gang, og forsetter heller ikke å sveipe. Nå har jeg forelsket meg hodestups og er kjempenervøs for å ta «eksklusive-praten». Jeg har datet lenge mens han er relativt nysingle så jeg kan jo forstå om han ikke er klar for å gå for den første og beste. 

Anonymkode: 7060b...639

Skrevet

Folk flest holder ikke på med flere samtidig. Jeg dater bare 1 om gangen og avviser han før jeg involverer meg med andre når jeg ikke ser noe potensial. Når ei jente snakker med deg hver dag er du mest sannsynlig den eneste i hennes liv som får så mye tid og oppmerksomhet fra henne. Det er ett veldig positivt tegn. De aller fleste kvinner blir glad når en mann de liker tar initativ til å definere et forhold, særlig fordi veldig mange menn er livredd forpliktelser og trekker den strikken alt for langt før de enten tar seg sammen eller stikker når kvinner tar den praten og stiller ultimatum. Så kanskje du kan høre om hun kunne tenke seg en kjæreste?

Anonymkode: 1000a...0ea

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...