Gå til innhold

Legekontoret etterlyser epikrise fra sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legekontoret må etterlyse epikrise fra en innleggelse på sykehuset.  Er det sekretærer eller leger som gjør det? Å hvem leser dette først? Sekretærer? Svigermoren til min sjef sitter på legekontoret som sykepleier/sekretær. Liker ikke akkurat det. 

Anonymkode: cbef8...8f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sekretærene som skriver epikrisene. Det beste er at legekontoret etterlyser epikrisen, sykehuset får litt mere fart på seg da. Når jeg jobbet på ekspedisjonen lå vi langt etter med skrivingen og det vanlige var at fastlegene selv ringte for å etterlyse.

Anonymkode: ba865...8ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er sekretærene som skriver epikrisene. Det beste er at legekontoret etterlyser epikrisen, sykehuset får litt mere fart på seg da. Når jeg jobbet på ekspedisjonen lå vi langt etter med skrivingen og det vanlige var at fastlegene selv ringte for å etterlyse.

Anonymkode: ba865...8ff

Ja, bra. Håper fastlegen min gjorde det selv,   å ikke overlot det til sekretærene. Står på liste for å komme til en annet legekontor. Men ting tar tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når legekontoret må etterlyse epikrise fra en innleggelse på sykehuset.  Er det sekretærer eller leger som gjør det? Å hvem leser dette først? Sekretærer? Svigermoren til min sjef sitter på legekontoret som sykepleier/sekretær. Liker ikke akkurat det. 

Ville sørget for at svigemoren til sjefen din ikke har tilgang til din journal i hvertfall.

Anonymkode: bf8af...a2b

• Liker 1
Skrevet

Å sånne som deg er så latterlige! Svigermoren til din sjef sitter da ikke og leser opp din journal i familieselskap, det er faktisk ikke sånn det foregår. Hun har taushetsplikt. Dessuten er det faktisk, tror det eller ei, begrenset hvor spennende det er å lese folks journaler, så ingen gidder å gjøre det mer enn de må,

Anonymkode: 015ef...247

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å sånne som deg er så latterlige! Svigermoren til din sjef sitter da ikke og leser opp din journal i familieselskap, det er faktisk ikke sånn det foregår. Hun har taushetsplikt. Dessuten er det faktisk, tror det eller ei, begrenset hvor spennende det er å lese folks journaler, så ingen gidder å gjøre det mer enn de må,

Anonymkode: 015ef...247

Ja, du liker ikke sånne som meg som ikke ønsker snoking i mitt privatliv når det gjelder helse. Du skulle helst sett at journaler hadde vært åpen for alle. Utenom din din egen naturligvis. 

Skrevet

Vet i det hele tatt svigermoren til sjefen din at du eksisterer da? 

Anonymkode: d0507...522

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...