AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg opplevde det i dag. Så en film som tydeligvis kom ut i år. Jeg visste hva som skjedde helt fra starten av filmen og husket igjen flere av elementene. Jeg måtte sjekke traileren for å se om det kan ha vært den jeg har sett tidligere, men nei. Jeg pleier uansett ikke å se trailere, så det var lite sannsynlig. Minnet mitt om å ha sett filmen før er i tillegg gammelt, kanskje i alle fall 10 år gammelt. Noen som har erfart det samme? Anonymkode: 27b72...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Del Skrevet 14. november 2023 Sikker på det ikke var en re-make, da. Finnes flust av dem. Hvilken film var det? Anonymkode: e9c26...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikker på det ikke var en re-make, da. Finnes flust av dem. Hvilken film var det? Anonymkode: e9c26...b6b Nei, det er ikke en remake. Skulle gjerne likt å høre om andre har opplevd det samme. Anonymkode: 27b72...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 19. november 2023 #4 Del Skrevet 19. november 2023 Har opplevd av det jeg husker best, en nyhetssending. Jeg så kun nyhetene med foreldrene mine en gang den dagen. Det var tidlig på kvelden. Men jeg husker jeg hadde sett alt og visste alt de skulle si på forhånd. Hadde ikke sett tidligere på dagen. Sov nemlig langt utpå dagen etter en sen natt da jeg var yngre. Så aldri på nyhetene alene, ikke svisjet forbi engang. Og det de tok opp var helt nytt som hadde skjedd etter jeg la meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (På 14.11.2023 den 23.46): Jeg opplevde det i dag. Så en film som tydeligvis kom ut i år. Jeg visste hva som skjedde helt fra starten av filmen og husket igjen flere av elementene. Jeg måtte sjekke traileren for å se om det kan ha vært den jeg har sett tidligere, men nei. Jeg pleier uansett ikke å se trailere, så det var lite sannsynlig. Minnet mitt om å ha sett filmen før er i tillegg gammelt, kanskje i alle fall 10 år gammelt. Noen som har erfart det samme? Anonymkode: 27b72...243 Det er en mengde nye Hollywood-filmer som følger en gammel, velkjent oppskrift slik at handlingen er lett å forutsi; eksempelvis er sjansen overveldende for at helten og heltinnen i en kjærlighetsfilm finner sammen til slutt; noen filmer er så klisjé-preget at den ene filmen ligner på den andre. Anonymkode: 3e85e...f92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en mengde nye Hollywood-filmer som følger en gammel, velkjent oppskrift slik at handlingen er lett å forutsi; eksempelvis er sjansen overveldende for at helten og heltinnen i en kjærlighetsfilm finner sammen til slutt; noen filmer er så klisjé-preget at den ene filmen ligner på den andre. Anonymkode: 3e85e...f92 For ikke å si alle Hollywoodfilmer. Det finnes ingen originalitet der. Anonymkode: 1b3af...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg tenker også at enten var det en remake eller så var det standard Hollywood-oppskrift hvor det er lett å forutsi hva som kommer til å skje. Evt kan den være basert på en bok som du har lest men glemt det. Eller den ble lest på skolen, du leste et boksammendrag el.lign. Anonymkode: a14a9...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 Glitch in the matrix Neida. Jeg vet ofte hvordan en film kommer til å ende, det er bare en sjette sans etter å ha sett sykt mye filmer og kjenne til alle grepene. Det med trailer, så kan det ha vært forskjellige og du kan ha sett klipp og bilder på some eller avis. Men ja, selv om jeg mener det er en helt naturlig forklaring så har jeg definitivt opplevd det. Anonymkode: c6c1c...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #9 Del Skrevet 21. november 2023 Jeg hadde det mye sånn i fjor og så filmer ofte som jeg var sikker på jeg hadde sett før, men det viste seg at jeg hadde fått veldig dårlig hukommelse på grunn av Corona sykdom og hadde faktisk sett filmen en eller to uker tidligere 🙉 Anonymkode: d161e...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå