Gå til innhold

Moren min ble helt fortvilet fordi vi skal skaffe oss to kattunger. Tips dere med erfaring

mammaemma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det blir slått ihjel kattunger på gården her jeg er leieboer :( selv er jeg krisehjem for dyrebeskyttelsen , så det er store kontraster på gården her .

Anonymkode: c561e...194

Du får ikke lov av huseier å ta inn kattene? Siden DB kjenner deg kan de kanskje hjelpe? Sponse kastrering av kattene som bor på gården (vet noen organiasjoner gjør det)?

Anonymkode: 6e460...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Jeg har to "vanlige" katter, det er hverken spesielt dyrt eller spesielt mye jobb. Dersom vi ikke er hjemme, passer moren min dem (og vi passer hennes katt om hun reiser bort). 

Det handler litt om hvor mye man legger i det. 

Jeg har aldri opplevd å måtte bruke dyrlege til katter (er oppvokst med katter og har hatt katter hele livet) utenom til kastrering og vaksine.

Dersom dere aldri har hatt katt før, ville jeg heller gått for en vanlig huskatt. De koster veldig mye mindre (man får dem ofte gratis eller for en symbolsk sum), de kan være ute og de er ikke så slitsomme/masete som mange av rasekattene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (6 timer siden):

Jeg har to "vanlige" katter, det er hverken spesielt dyrt eller spesielt mye jobb. Dersom vi ikke er hjemme, passer moren min dem (og vi passer hennes katt om hun reiser bort). 

Jeg har aldri opplevd å måtte bruke dyrlege til katter (er oppvokst med katter og har hatt katter hele livet) utenom til kastrering og vaksine.

Dersom dere aldri har hatt katt før, ville jeg heller gått for en vanlig huskatt. De koster veldig mye mindre (man får dem ofte gratis eller for en symbolsk sum), de kan være ute og de er ikke så slitsomme/masete som mange av rasekattene er.

Rasekatter går ut de også. Min maine coon går og inn katteluken når han vil på lik linje med huskatten☺️

Anonymkode: ceacf...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (9 timer siden):

Hvis man gjør det "ordentlig" er det ikke noe billigere med utekatt. Katten koster mindre, men forsikring, GPS, vaksinering, ormekur og flåttmiddel til sammen blir ikke billig. For å ikke snakke om veterinærutgifter hvis katten blir skadet. Innekatter bør selvsagt også ha noe av dette, men sannsynligheten for høye veterinærregninger minsker når katten ikke går ute. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (På 17.11.2023 den 23.04):

Hvis man gjør det "ordentlig" er det ikke noe billigere med utekatt. Katten koster mindre, men forsikring, GPS, vaksinering, ormekur og flåttmiddel til sammen blir ikke billig. For å ikke snakke om veterinærutgifter hvis katten blir skadet. Innekatter bør selvsagt også ha noe av dette, men sannsynligheten for høye veterinærregninger minsker når katten ikke går ute. 

Bare hatt innepuser og det har vært rimelig pappa hadde en del utekatter og det ble mye veterinærer (Påkjørsler) så de siste pusene ble innepuser :katt2:😻siste utepus 1991 og 2007 😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...