Gå til innhold

Smaker du forskjell på Tine meierismør og dyrere smør?

Anbefalte innlegg

Ja, smaker du forskjell på Tine meierismør, Røros smør, Kviteseidsmør, osv? Jeg skal kjøpe smør til julebakst og vurderer f.eks. Røros smør kan være verdt de ekstra kronene 😊

Anonymkode: e1982...470

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, smaker du forskjell på Tine meierismør, Røros smør, Kviteseidsmør, osv? Jeg skal kjøpe smør til julebakst og vurderer f.eks. Røros smør kan være verdt de ekstra kronene 😊

Til bakst? Neppe.

Tviler vel egentlig ellers også.

Anonymkode: c5c6d...9e6

• Liker 5

Det er stor forskjell på vanlig Tine Meierismør og Rørossmør - sistnevnte er mer syrlig (fordi det laget av rømme), og betraktelig saltere. Dermed ville jeg ikke brukt det til bakst tror jeg (men det er nydelig i smørsaus til fisk).

Anonymkode: 70437...f4a

• Liker 10

Rørossmør og Kviteseidsmør er laget av rømme, vanlig meierismør er laget av fløte, så to forskjellige produkter, og definitivt forskjellig smak. Selv foretrekker jeg Rørossmør, men kjøper det ikke så ofte pga pris 

• Liker 3

Annonse

Smaker klart forskjell, foretrekker Kviteseid. Til bakst blir det margarin, da halvparten av familien ikke liker bakst med smør, og vi andre smaker ikke forskjell.

Anonymkode: d8ee1...890

• Liker 1
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er stor forskjell på Tine meierismør og Røros smør.  Jeg synes Røros har litt for mye smak  og foretrekker Tine.

Sofakona skrev (7 minutter siden):

Grøt.. meierismør hele veien... ikke vanlig smør der

Jeg er veldig glad i grøt, men det beste "smørøyet" jeg får i grøten er faktisk fra Soft Flora lettmargarin ;) 

Og jeg er ellers ganske nøye på grøt, risengrynsgrøten koker i ca. 1,5 time og til havregrynsgrøt bruker jeg bare posen med store havregryn, som tar nærmere en halv time å koke skikkelig. 

Annonse

13 hours ago, Sofakona said:

Vanlig smør? Smør er pr definisjon meierismør altså. Du kjerner fløte, og får smør, det gjelder alt smør. 

Anonymkode: 44de1...eb9

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vanlig smør? Smør er pr definisjon meierismør altså. Du kjerner fløte, og får smør, det gjelder alt smør. 

Litt pirk, men man kan også kjerne rømme og få smør. Nå er riktignok rømme syrnet fløte, så i bunn og grunn er det jo fløte...

Anonymkode: 870e9...92a

• Liker 3
Annonse
Sofakona skrev (15 timer siden):

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og hva er vanlig smør?

Anonymkode: 041d4...ea2

Jeg stusset også litt på dette? Hva er uvanlig smør?

• Liker 2
1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt pirk, men man kan også kjerne rømme og få smør. Nå er riktignok rømme syrnet fløte, så i bunn og grunn er det jo fløte...

Anonymkode: 870e9...92a

Ja for rømmen er jo laget av fløte. Derfor jeg valgte å skrive det slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...