Gå til innhold

Spørsmål om det å kontakte damer og angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par spørsmål angående det å gå bort til damer

1: Hvordan skal man finne ut om dama er singel uten å høres rar eller creepy ut?
Og når skal man stille dette spørsmålet?

2: If he's good looking, it's great. If he's ugly, it's creepy" er noe man sier når damer blir sjekket opp.
Spørsmålet er da: hvordan vet man at man er pen nokk og derved har "tilltatelse" til å gå bort til dem?

3: Hvis man finner ut at hun ikke er singel, hvordan kutter man samtalen abrupt men høflig?
Jeg gidder ikke kaste vekk tid og energi på noen i forhold. Så hva sier man for å avslutte?

4: Hvis dama oppdager at du er litt nervøs, hvordan vet man at hun ikke utnytter dette og
velger å ondsinnet tulle med huet ditt?

5: Siste spørsmålet er til menn som er i et forhold: hvordan overkom dere denne nervøsiteten?
Og hvorfor er denne "approach-frykten" noe som er verre hos menn? Irriterende

Det var alt

Anonymkode: f4149...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Du finner ut om en dame er singel ved å ha en normal samtale med henne. Alt kommer an på hvor du møter henne og situasjonen som gjør at du får mulighet til å snakke med henne. Du må gjerne øve deg ved å småsnakke med folk og bli komfertabel med å gjøre det slik at det også virker naturlig når du gjør det. 

2. Det der er sånn gammel dating råd vas som du ikke må lese eller begi deg utpå. Det er fra tiden når menn sjekket opp damer ved å være negative og ekle og hvis de var kjekke nok så ble det at de var duster oversett. Nå blir det ikke oversett. Oppfør deg på en normal måte og du blir ikke creepy. 

3. "Oj shit jeg har helt glemt bort tiden og har en avtale med en kompis på...... , men det var hyggelig å snakke med deg og nyt kvelden." 

4. Igjen, kom deg ut av de sidene du driver å henger på for de fucker med hue ditt og får deg til å tro at damer driver å tuller ondsinnet med hue til folk. 

5. Det får menn svare på... 

• Liker 2
Skrevet
EvigSingel skrev (5 minutter siden):

1. Du finner ut om en dame er singel ved å ha en normal samtale med henne. Alt kommer an på hvor du møter henne og situasjonen som gjør at du får mulighet til å snakke med henne. Du må gjerne øve deg ved å småsnakke med folk og bli komfertabel med å gjøre det slik at det også virker naturlig når du gjør det. 

2. Det der er sånn gammel dating råd vas som du ikke må lese eller begi deg utpå. Det er fra tiden når menn sjekket opp damer ved å være negative og ekle og hvis de var kjekke nok så ble det at de var duster oversett. Nå blir det ikke oversett. Oppfør deg på en normal måte og du blir ikke creepy. 

3. "Oj shit jeg har helt glemt bort tiden og har en avtale med en kompis på...... , men det var hyggelig å snakke med deg og nyt kvelden." 

4. Igjen, kom deg ut av de sidene du driver å henger på for de fucker med hue ditt og får deg til å tro at damer driver å tuller ondsinnet med hue til folk. 

5. Det får menn svare på... 

Jeg sliter litt med sosial angst. I de siste ukene har jeg gjort fremskritt der,
ved å snakke med både menn og kvinner. Men akkurat det å initiere flørting utenfor en skjerm,
er en frykt jeg fortsatt har til gode å overkomme. Jeg har såfall tatt de første stegene

TS

Skrevet

1. Du finner ut om en dame er singel ved å ha en samtale med henne. Dersom hun har kjæreste eller er gift kan det komme relativt raskt opp. 

2. Dette er kun noe jeg har hørt menn si. Har aldri snakket med ei jente som har dette perspektivet. Utseendet har ikke så mye å si som man tror, men selvtillit er viktig. Det oppfattes som creepy om en mann kommer opp til meg for å prate, uten at han vet hva han vil prate om. DET er creepy. Du må ha et mål med samtalen.

3. Det er du som har initiert samtalen, og det er høflig å fullføre den. Dersom du skal "sjekke" opp kvinner kommer du til å oppleve dette. Vær en hyggelig fyr, og fullfør samtalen der den naturligvis ville sluttet. Du tåler å bruke 3 minutter på det.

4. Aldri opplevd at en dame gjør noe sånt, dette må gjelde fåtallet. Nervøsitet kan oppfattes som creepy, da det er åpenbart at du snakker med henne for å sjekke henne opp, uten at du har noen plan. Man føler seg ikke særlig verdsatt da.

Jeg tror du burde komme deg ut av ditt eget hode. Det høres ut som du tenker at kvinner og menn er veldig forskjellige å samtale med, noe som ikke er tilfelle i det hele tatt. Du snakker med kvinner som du snakker med andre menn(esker). Noen har man mer til felles med enn andre, helt uavhengig av kjønn.

Anonymkode: a506f...26e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter litt med sosial angst. I de siste ukene har jeg gjort fremskritt der,
ved å snakke med både menn og kvinner. Men akkurat det å initiere flørting utenfor en skjerm,
er en frykt jeg fortsatt har til gode å overkomme. Jeg har såfall tatt de første stegene

TS

Lov meg at du aldri blir en sånn fyr som initierer flørting. Bruk tid på å bli trygg i deg selv, og trives med deg selv, så kommer alt annet også helt naturlig. Det å bli kjent med mennesker fører til at forhold kommer helt naturlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Hvis du har fungerende sosiale antenner vil du jo merke om hun ser din vei , smiler , blikkontakt etc . Man går vel ikke bare bort til en random dame å kurtiserer henne uten å fått en slags kontakt først? Såfall ville jeg generelt ikke vært veldig interessert . Men hadde heller ikke blitt ekkel . Hadde nok bare fjernet meg selv fra situasjonen ☺️

Skrevet

Typen min flørtet aldri med meg. Vi møttes på en bar og kompisen hans ba oss om å gi hverandre nummeret. 5 dager etterpå sendte han melding om jeg hadde lyst til å møte han for en drink. Jeg var da sammen med en venninne og inviterte han dit. Vi småsnakket og ble bedre og bedre kjent for hver gang men det var aldri noe flørting. Etter at vi hadde vært ute  6-7 ganger med felles venner fulgte han meg hjem og gav meg et kyss. Det var første gang vi flørtet. Etter det ble vi mer og mer åpne med hverandre og fortalte hverandre hva vi følte og da ble det også mer flørtete tone og mer kyssing og etterhvert både det ene og det andre. Naturlig og fint hvor man slipper å lure på hva er vi eller hva vil vi.  Vi møttes for to måneder siden og jeg følte vel egentlig at det var oss to fra den første gangen. 

Så ikke prøv å lær deg å sjekke, vis heller interesse og gjør det hele naturlig og fint. 

Anonymkode: d133e...23b

Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

Hvis du har fungerende sosiale antenner vil du jo merke om hun ser din vei , smiler , blikkontakt etc

Haha. Det tror jeg jeg kan telle på èn hånd hvor ofte har skjedd i mitt hele liv.
Men jeg tror man kan tolke mangel på smil og blikk på en annen måte.
Og det er at noen damer kan også være redd eller beskjeden for å gjøre dette.
Spesielt hvis de synes mannen er veldig attraktiv eller ser ganske seriøs/dyster ut 😅
Jeg kan ikke si hvor på utseendeskalaen jeg er, men jeg vet absolutt at jeg har et resting-bitch-face

TS

Skrevet

Det høres ut fra perspektivene dine som at du har lært om kvinner fra menn. Enten på internett eller venner. "Sjekking" er generelt en dårlig idé. Ekstremt lett å gjennomskue, og det er ubehagelig å oppleve. Helt uavhengig av hvor kjekk eller lite kjekk han er.

Creepy er ikke utseendebestemt. Det er en god blanding av usikkerhet blandet med lav forståelse av kvinner. Dette rammer menn av alle "markedsverdier", og har ingenting med utseende å gjøre. 

Dersom du tror at man må snakke ulikt til menn og kvinner er du allerede på bærtur. Dersom du ønsker en partner kan du begynne med å finne en venn. Derfra kan du bygge en relasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha. Det tror jeg jeg kan telle på èn hånd hvor ofte har skjedd i mitt hele liv.
Spesielt hvis de synes mannen er veldig attraktiv eller ser ganske seriøs/dyster ut 😅
Jeg kan ikke si hvor på utseendeskalaen jeg er, men jeg vet absolutt at jeg har et resting-bitch-face

TS

Utseendet er egentlig helt uvesentlig , men utstråling og sjarm .Hvis en dame liker en mann , vil hun automatisk løfte blikket sitt mot han . Da kommer samtalen igang av seg selv . Men ikke naturlig å spørre noen om de er singel de første minuttene vertfall . Det er noe som vil komme naturlig fram dersom det er en gjensidig tiltrekning . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dersom du tror at man må snakke ulikt til menn og kvinner er du allerede på bærtur.
Dersom du ønsker en partner kan du begynne med å finne en venn. Derfra kan du bygge en relasjon.

Det er jeg enig i delvis. Man burde absolutt ikke snakke til en dame på samme edgy og 
kameratslig måte man gjør menn iblant. Man må tilpasse seg og bruke finesse.
Og dette er ikke noe problem for meg. Vansken er å initiere dialog.
Saken er at med èn gang en samtale er i gang der begge parter har lik innsats,
så går resten ganske smooth. Fra det punktet, er jeg helt avslappet og har null problem med å lede en samtale.
Fra det punktet ser jeg ikke en dame, men bare et medmenneske jeg faktisk kan flaue meg ut foran.
Fra det punktet, er jeg ikke obsessed med å være feilfri og perfekt.
Hvordan vet jeg dette? Som sagt; nylig erfaring. Jeg sa jeg har klart å begynne å trosse min sosiale angst.

Jeg tok til meg litt av det folk på KG sa om og om igjen til meg (du vet sikkert hva jeg het her).
Til slutt så innså jeg at jeg bare måtte ta første steget.
Som jeg også har sagt i denne tråden, så er jeg langt ifra ferdig på denne reisen.
Dating/flørte angsten er her fortsatt. Men jeg har såfall tatt noen steg nå.
Det var en stor oppvåkning å snakke glatt med en jevnaldrig dame for første gang siden 2012.

Jeg kommer nokk til å lage tråder her så lenge jeg har spørsmål.
Sosial angst forsvinner ikke over natten. Så ønsker jeg bare at folk
kan la være bringe opp min fortid her på KG (jeg ser det skjer) og heller fokusere på
trådenes temaer. Har folk noe negativt eller stygt å si om meg, så vennligst bruk PM.
Ellers, om dere ikke har noe imot det, vil jeg at vi skal fortsette fremover og ikke se bakover.

Det ble en lang kommentar som ikke nødvendigvis var relatert til siterte kommentar.
Men det var viktig å si det for meg

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er jeg enig i delvis. Man burde absolutt ikke snakke til en dame på samme edgy og 
kameratslig måte man gjør menn iblant. Man må tilpasse seg og bruke finesse.
Og dette er ikke noe problem for meg. Vansken er å initiere dialog.
Saken er at med èn gang en samtale er i gang der begge parter har lik innsats,
så går resten ganske smooth. Fra det punktet, er jeg helt avslappet og har null problem med å lede en samtale.
Fra det punktet ser jeg ikke en dame, men bare et medmenneske jeg faktisk kan flaue meg ut foran.
Fra det punktet, er jeg ikke obsessed med å være feilfri og perfekt.
Hvordan vet jeg dette? Som sagt; nylig erfaring. Jeg sa jeg har klart å begynne å trosse min sosiale angst.

Jeg tok til meg litt av det folk på KG sa om og om igjen til meg (du vet sikkert hva jeg het her).
Til slutt så innså jeg at jeg bare måtte ta første steget.
Som jeg også har sagt i denne tråden, så er jeg langt ifra ferdig på denne reisen.
Dating/flørte angsten er her fortsatt. Men jeg har såfall tatt noen steg nå.
Det var en stor oppvåkning å snakke glatt med en jevnaldrig dame for første gang siden 2012.

Jeg kommer nokk til å lage tråder her så lenge jeg har spørsmål.
Sosial angst forsvinner ikke over natten. Så ønsker jeg bare at folk
kan la være bringe opp min fortid her på KG (jeg ser det skjer) og heller fokusere på
trådenes temaer. Har folk noe negativt eller stygt å si om meg, så vennligst bruk PM.
Ellers, om dere ikke har noe imot det, vil jeg at vi skal fortsette fremover og ikke se bakover.

Det ble en lang kommentar som ikke nødvendigvis var relatert til siterte kommentar.
Men det var viktig å si det for meg

TS

Så bra at du opplever at du er på god vei. Håper det løsner! Når det er sagt bærer innlegget ditt og kommentarene dine preg av at det virker som om du har veldig få nære relasjoner med kvinner i livet ditt. 

Dersom du opplever å bli kalt creepy, er det fordi man er creepy. Du tillegger kvinner idéer og intensjoner de ikke har. Kvinner er ikke spesielt opptatt av utseendet, og kvinner generelt liker ikke å manipulere usikre menn. Kvinner tenker generelt ikke så veldig mye på menn, de har nok av andre ting å bruke tiden sin på. 

Å gå opp til en dame ut av det blå for å "sjekke" er creepy, ubehagelig og uønsket generelt. Finn naturlige måter å møte noen på. Tinder, Raya, felles venner, etc. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra at du opplever at du er på god vei. Håper det løsner! Når det er sagt bærer innlegget ditt og kommentarene dine preg av at det virker som om du har veldig få nære relasjoner med kvinner i livet ditt

Takker 😁

Jeg har svært få venner generelt. Og dette er relatert til min sosiale angst som et resultat
av uheldige episoder i fortiden. Jeg er nå veldig selektiv på hvem jeg åpner meg for.
Så det har egentlig ikke noe med kvinner å gjøre. Det er rett og slett bare det at de 3 eneste vennene jeg har,
er tilfeldigvis menn. Der var ikke et aktivt valg av kjønn, men jeg vet at de fleste som kjenner til meg
kommer til å si "waaah du er incel og kvinnehater wubwubwub" etc 😅
Mitt sosiale liv gikk også rett i dass fra 2016-2021 pga sykdom. Så nå må jeg liksom lære meg alt på nytt.
Og naturligvis har jeg da mange spørsmål (i form av tråder) og bekymringer.
Men som sagt, det begynner å gå i en gunstig vei

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS

Kan kun snakke for meg, men om jeg er for redd og beskjeden for å smile med noen, har jeg ikke lyst til å snakke med dem da jeg er enda mer redd for det. Men jeg går fort eller snur meg fysisk unna, hver gang jeg mistenker noen har tenkt å ta kontakt. Om det er en situasjon hvor det går an å rømme.

Anonymkode: 210f1...95a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan kun snakke for meg, men om jeg er for redd og beskjeden for å smile med noen, har jeg ikke lyst til å snakke med dem da jeg er enda mer redd for det. Men jeg går fort eller snur meg fysisk unna, hver gang jeg mistenker noen har tenkt å ta kontakt. Om det er en situasjon hvor det går an å rømme.

Haha 😅 jeg får håpe på det beste da

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha 😅 jeg får håpe på det beste da

TS

Hva om du prøver å smile til dem først? Om du ser noen du liker

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS

Dette trenge ikke stemme. Mange kan se mindre på en de liker. Unngår øyekontakt, men ser når den andre ikke ser… kan le og tulle med andre, men ikke med crushet. Det skal ikke være lett nei…

Anonymkode: fba97...af8

Skrevet
EvigSingel skrev (14 timer siden):

Lov meg at du aldri blir en sånn fyr som initierer flørting. Bruk tid på å bli trygg i deg selv, og trives med deg selv, så kommer alt annet også helt naturlig. Det å bli kjent med mennesker fører til at forhold kommer helt naturlig. 

Ser vel ikke problemet med å initiere flørting, noen må jo ta første steget. Trenger ikke være creepy det, men det faller seg jo naturlig noen ganger hvis man ellers har en fin tone. 

Anonymkode: a6d6d...51e

Skrevet

Bare nr 3 gjør at jeg får avsmak av deg

Anonymkode: 5657d...259

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lmao *mistenker* noen har tenkt å ta kontakt faktisk 😂😂 gjør du kun dette med folk du liker på den måten eller generelt? 

Anonymkode: fba97...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...