Gå til innhold

Oppsigelsestid og flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 mnd oppsigelsestid i nåværende leilighet og vil flytte.

Alle leiligheter som blir lagt ut på Finn, er ledig omgående eller innen 1-2mnd. Veldig mange har jo 3 mnd oppsigelsestid. Hva gjør man egentlig? Man er jo dømt til å måtte betale dobbel husleie, hvis man skal få flyttet ut?

Jeg har leid flere steder i mitt liv, men alltid hatt samboer, så det økonomiske har liksom løst seg ved flytting. Nå er jeg alene med ett barn, har alminnelig inntekt og null sparing, så da blir alternativet å bruke kredittkort for å flytte? Makes no sense.. Kan man lage avtale med husleier om å evt. få inn andre leieboere tidligere?

Anonymkode: eff1a...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 3 mnd oppsigelsestid i nåværende leilighet og vil flytte.

Alle leiligheter som blir lagt ut på Finn, er ledig omgående eller innen 1-2mnd. Veldig mange har jo 3 mnd oppsigelsestid. Hva gjør man egentlig? Man er jo dømt til å måtte betale dobbel husleie, hvis man skal få flyttet ut?

Jeg har leid flere steder i mitt liv, men alltid hatt samboer, så det økonomiske har liksom løst seg ved flytting. Nå er jeg alene med ett barn, har alminnelig inntekt og null sparing, så da blir alternativet å bruke kredittkort for å flytte? Makes no sense.. Kan man lage avtale med husleier om å evt. få inn andre leieboere tidligere?

Anonymkode: eff1a...a22

Høre ut som en god plan å gjøre en avtale med utleier om å få gå tidligere. Kanskje om du er behjelpelig med visninger for å få fortgang i prosessen?

• Liker 1
Skrevet

Selv om leiligheten er ledig omgående, kan man si at man ikke ønsker overtakelse før 2-3 mndr. 

Anonymkode: 4b140...76c

Skrevet

Du ber rett og slett om å flytte inn en dato som passer for deg. God mulighet for at leiligheten du skal inn i, også har noen som må flytte ut først. Jeg anbefaler ikke mindre enn en måneds overlapping, vi gikk for 2 uker sist og det var et lite helvete å få flyttet ALT, vasket ut og så videre med små barn og fulltidsjobb på så kort tid. 

Anonymkode: 4b8e1...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...