Gå til innhold

Håndverkeren prøvde seg på meg, sykt ubehagelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid inn noen til å pusse opp kjøkkenet mitt, en mann fra Sør-Europa som driver eget firma. Han har gjort en fin jobb, men i dag ble det ubehagelig da han skulle gjøre ferdig det siste. Da han skulle gå så sa han "Gi meg en klem da, kom igjen." Jeg syntes det var sykt ubehagelig og trakk meg unna, da sa han "Hvorfor er du så kald, hva er problemet". Forkjøla som jeg er så fikk jeg et hosteanfall og trakk meg unna, sa også at dette syntes jeg ikke noe om. Han sendte meg en melding etterpå og sa at jeg var en kald og følelsesløs dame og at han ikke skjønte seg på meg.. 

Jeg svarte at jeg syntes det var utrolig ukomfortabelt sånn som han oppførte seg og at det var upassende. Da skrev han "Trodde vi hadde en god tone." Han er gammel nok til å være faren min og IKKE min type i det hele tatt. Jeg har bare oppført meg normalt høflig mot han. 

Er dette vanlig blant håndverkere? Flere som har blitt utsatt for ekle håndverkere? Nesten fristende å skrive en anmeldelse på Mitt Anbud men er redd han blir sint på meg 😮 

Anonymkode: e1d26...2b6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

😮‍💨 ufff glad det ikke er meg… 

Anonymkode: a6abb...ff4

• Liker 3
Skrevet

Skriv en dårlig anmeldelse på Google reviews og Mitt Anbud. Skulle bare mangle.

Anonymkode: e3d8a...9a1

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skriv en dårlig anmeldelse på Google reviews og Mitt Anbud. Skulle bare mangle.

Anonymkode: e3d8a...9a1

Ja det frister litt! Er bare så redd for om han kan finne på noe.. Mange gærne folk der ute. Jeg har ikke flørtet med han eller noe som helst, så forstår ikke hvorfor han tror jeg skulle være interessert. Egentlig skulle han gjøre en annen jobb for meg men det er totalt uaktuelt nå. Første gang jeg har opplevd dette. 

Skrevet

Det ideelle er å skrive en negativ omtale om han. 

Problemet er at du aner ikke hans mentale tilstand og hva han kan finne på å gjøre når han oppdager det, siden han allerede er frekkhetens nådegave, så kanskje det er likegreit å la være, og få han gjemt i glemmeboka raskest mulig.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Det ideelle er å skrive en negativ omtale om han. 

Problemet er at du aner ikke hans mentale tilstand og hva han kan finne på å gjøre når han oppdager det, siden han allerede er frekkhetens nådegave, så kanskje det er likegreit å la være, og få han gjemt i glemmeboka raskest mulig.

OG han vet hvor jeg bor 😮 Jeg har hvertfall blokkert han nå. Får satse på at han ikke prøver seg på noe mer tull. Så vær forsiktige, dere damer som bruker håndverkere der ute. Man vet aldri hvem som dukker opp.. Jeg har blitt utsatt for overfall og vold fra menn før så dette var ekstremt ekkelt for meg sånn sett. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

OG han vet hvor jeg bor 😮 Jeg har hvertfall blokkert han nå. Får satse på at han ikke prøver seg på noe mer tull. Så vær forsiktige, dere damer som bruker håndverkere der ute. Man vet aldri hvem som dukker opp.. Jeg har blitt utsatt for overfall og vold fra menn før så dette var ekstremt ekkelt for meg sånn sett. 

Ja, og det siste du vil ha er en hevngjerrig, ustabil type på døra. 

Full forståelse for at du synes dette var ekstremt ekkelt. Men jeg synes du håndterte det godt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Offf var det jeg tenkte på jeg og. Det at han jobbet i ditt hjem gjør det ekstra ubehagelig. Heldigvis var han i ferd med å pakke sammen. Føler med deg TS. Men det å legge igjen en anmeldelse høres ut som en dårlig ide med tanke på egen sikkerhet. I såfall kanskje vent en stund og så legg igjen en vag beskrivelse?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er dette vanlig blant håndverkere? Flere som har blitt utsatt for ekle håndverkere? Nesten fristende å skrive en anmeldelse på Mitt Anbud men er redd han blir sint på meg 😮 

Så ubehagelig! Har hatt mange håndverkere opp igjennom, både norske og utenlandske (øst-europa). Opplever ikke slik oppførsel som vanlig, tvert i mot... stort sett hyggelige (i det minste innenfor normal oppførsel) alle sammen. 
Ville også nevnt det på mitt Anbud - dersom det er der du har funnet han, evt meldt inn til side-admin (om det finnes).

Skrevet

Huff, sånn opplevde jeg fra en brannmann som skulle ha pipekontroll også. Veldig ubehagelig, når de vet hvor du bor og om du bor alene eller ikke. 

Anonymkode: 8247b...264

Skrevet

Huff, når jeg leser sånt så er jeg glad jeg er ei kjerring som ingen menn ser to ganger på. Det er sikkert en mager trøst, men problemet forsvinner med alderen.

Anonymkode: 592c2...a50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hatt mange håndverkere fra mange ulike land på besøk, ofte øst Europa. Har heldigvis aldri opplevd noe sånt, så tror du bare var maks uheldig. De fleste er heldigvis både høflige, hyggelige, profesjonelle (både norske og utl håndtverkere). 

Sjekket du ikke referanser på han på forhånd?

Anonymkode: b9310...5fc

• Liker 2
Skrevet

Dette forstår jeg godt at var ubehagelig. Hadde ikke likt dette selv. Når det er sagt så tenker jeg at det her kanskje bare er en kulturkræsj, for det ligger naturlig for menn fra Sør-Europa (snakker vi middelhavsmann?) å være mer fysiske enn oss nordmenn. Vi må jo virke veldig kalde og innesluttede vi nordmenn sammenlignet med disse kontinentale mennene. Jeg hadde skrevet en midt på treet anmeldelse, men latt saken ligge utover det.

Neste gang går du for en ordentlig fagmann. Det koster å velge norsk, men det er kvalitet. Spare penger lønner seg sjeldent.

Anonymkode: faf19...93f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette forstår jeg godt at var ubehagelig. Hadde ikke likt dette selv. Når det er sagt så tenker jeg at det her kanskje bare er en kulturkræsj, for det ligger naturlig for menn fra Sør-Europa (snakker vi middelhavsmann?) å være mer fysiske enn oss nordmenn. Vi må jo virke veldig kalde og innesluttede vi nordmenn sammenlignet med disse kontinentale mennene. Jeg hadde skrevet en midt på treet anmeldelse, men latt saken ligge utover det.

Neste gang går du for en ordentlig fagmann. Det koster å velge norsk, men det er kvalitet. Spare penger lønner seg sjeldent.

Nordmenn ER veldig kalde, ingen tvil om det.

Anonymkode: 3b7fe...4e7

• Nyttig 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff, når jeg leser sånt så er jeg glad jeg er ei kjerring som ingen menn ser to ganger på. Det er sikkert en mager trøst, men problemet forsvinner med alderen.

Tja. Jeg er 48, og da jeg var 45 opplevde jeg at en elektriker sa han kunne ta betalt i «naturalia»(sex). Han sa det på «spøk» men jeg synes ikke noe om spøken. Ble lettere sjokkert og følte det ekkelt og ubehagelig. 

Anonymkode: ea082...709

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har hatt mange håndverkere fra mange ulike land på besøk, ofte øst Europa. Har heldigvis aldri opplevd noe sånt, så tror du bare var maks uheldig. De fleste er heldigvis både høflige, hyggelige, profesjonelle (både norske og utl håndtverkere). 

Sjekket du ikke referanser på han på forhånd?

Anonymkode: b9310...5fc

Sjekke referanser hjelper jo ikke når de fleste her aldri ville turt å skrive en negativ anmeldelse om dette, grunnet frykt! 

Anonymkode: 764f4...e33

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nordmenn ER veldig kalde, ingen tvil om det.

Anonymkode: 3b7fe...4e7

Det er neppe vanlig å forvente klem av noen man har en ren yrkesmessig relasjon til i andre europeiske land, heller. Tvert om, i mange land holdes det svært korrekt, man er ikke en gang «dus» med kunden, og kunden tituleres med hr./fr./frk.

Anonymkode: 2ca20...d15

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke skriv dårlig anneldelse om han . Stakkars type. La han være. 

Anonymkode: 71df0...962

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er i slutten av 40-årene og opplevde at en ung montør i 20 årene regelrett strippet for meg. Det var surrealistisk og ubehagelig, men i ettertid har det blitt en god historie, da

Anonymkode: 144c0...af7

Skrevet

Fungerer ikke alltid at en i overkant varmblodig syd-europeer kommer på jobb over dørterskelen til en kjøligere skandinav.

Ring og klag til EU.

Anonymkode: 1510c...b55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...