AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Har vært inne på tanken å kjøpe nettbrett til 3,5 åringen til jul, sånn at hun kan se på nrk super osv og kanskje spille litt. Har en baby, så tanken er jo at hun holde på med det når baby ammes/skal få babyen til å sove da mannen jobber offshore Men er i tvil om hun er for liten? Vil jo ikke hun skal bli skjermavhengig, men må innrømme det blir en del tv titting uansett🙈 Hva tenker dere? Når begynte deres barn? Evt. tips til barnevennlige og rimelige nettbrett? 😊 Anonymkode: f8297...132
Al34n0nym1 Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Ikke spør på KG. Du vil bli bombardert med hvor dårlig foreldre du er som lar barnet ditt se på skjerm. Du må vente til ungen din er 15 år.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Vi har to stk på nesten to og 3,5 mot jul. De får et nettbrett av besteforeldrene sine til jul. Tenker det er vi som foreldre som skal veilede dem og sette grenser, og hvis man ikke vil ha skjermavhengig barn så jobber man måt det. Dere og barnet kan inngå avtaler? Når baby får mat/skal legges/skiftes på eller hva nå enn det behovet er, så kan hun få se/spille. Da vet barnet dette, og da vil nok ikke overgangen bli så stor når skjermtiden er ferdig. Og så tenker jeg at dere selv som foreldre til barna, må sette egne grenser for hvor mye dere synes er okei! Ikke folk på kg, de er bare bitterfitter uansett;) Anonymkode: d989d...125
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Det finnes mange lærerike Apper for barn. Seksåringen min fikk ipad på skolen nå, og det er mye der hun lærer av. Hun har fått spille fantorangen på telefonen før den tid. Toåringen min får også låne tlf min i blant til fantorangen spill. Tenker at du kan skape en rutine på det, som du nevner at hun kan bruke ipad når baby ammes etc😊 ser ingenting galt i det ❤️ Anonymkode: d0025...7aa
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Vi har ipad. Anonymkode: 562be...59f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 Jeg har ipad så vi deler bare på den. Har ikke kjøpt inn noe eget. Anonymkode: 199e3...152 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 Synes ungen er for liten. Kan hn ikke bare se en episode barnetv på NRK super eller noe? Når ipaden først er i hus blir du ikke kvitt den igjen. Anonymkode: 5dccb...081 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 Hadde jeg skulle gjøre dette på nytt med mine barn, så hadde jeg ikke kjøpt nettbrett. Det gjør noe med barna! Han kan gjerne se på nrk super, men da hadde jeg heller streamet det til tv'en fra egen mobil. Å se på tv er annerledes enn å se på nettbrett. Anonymkode: 9890a...34a 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Her har barnet mitt hatt nettbrett siden hun var 2 år. I perioder ble det mye. Men så trappet jeg ned til kun helger. Nå er hun 5 år og styrer det egentlig selv. Jeg har sagt hun får ha nettbrettet så lenge hun kombinerer det med lek. Og det gjør hun. Har en fin balanse. Tenker hun har vært kjempe aktiv i bhg i 6-7 timer, kan ikke forvente hun da skal leke når hun kommer hjem. Hun liker da å slappe av å se på YouTube kids eller spille noe spill. Samme med meg, jeg liker slappe av med nyheter ol etter jobb. Etter middag spiller vi spill og leker sammen. Er ikke nettbrett ol 1 time før legging. Er masse apper hun lærer ting av. Pga nettbrettet så lærte hun engelsk (bedre enn meg) før hun var 4 år, hun kan skrive alle bokstaver og skriver veldig mange ord, hun har lært mye matte og kan enkelte regnestykker. Dette har hun lært selv utifra spill, Albert åberg spill og tella feks. Anonymkode: f71ce...50e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #10 Skrevet 16. november 2023 Jeg synes det er veldig tidlig, fordi det er så avhengighetsskapende. Det er jo sant at det er bedre å spille spill man lærer noe av, enn å se på tv-program man ikke lærer noe av. Men det finnes jo mye lærerikt på nrk super. Og det er vel enklere å slå av tv-en enn å ta bort nettbrettet. Tror jeg. Min går i andre klasse og har skolebrett med hjem en dag i uka, men bruker det bare til skolearbeid. Vi har ikke andre nettbrett ennå. Anonymkode: 8acda...b2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå