Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så dritt når jeg ofte må si nei til sex. Mannen spør om sex, klår, tafser og hinter hele tiden. Og dette skjer i situasjoner som er veldig lite seksuelle, for eksempel på butikken eller mens vi leker med barna. Eller seint på kveld når vi egentlig burde lagt oss for lenge siden. Eller på besøk hos familie. Vi har sex 2-3 ganger i uken, men det oppleves som en forventning at vi skal ha sex oftere, kanskje hver dag. Og når jeg sier nei, eller ber han om å ikke mase eller ikke legge press på meg, så blir han lei seg, sur, sint, eller han bare blir muggen resten av kvelden. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å avvise på en grei måte, slik at han ikke blir så såret. Føles så dritt å alltid være den som sier nei, og føles så dritt at han reagerer så kraftig på det. Dette med sex og sexlyst er utgangspunktet for mange av diskusjonene våre og det er så kjipt at noe som egentlig skal være en positiv og fin ting i samlivet blir til noe negativt og byrdefullt fordi jeg noen ganger sier ja bare for å ikke såre følelsene hans og starte enda en ny diskusjon. Noen som har erfaringer og tips å dele? 

Anonymkode: 27f04...697

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 ganger i uken hørtes da ikke mye ut. Hver dag her 

Anonymkode: 64b84...359

• Nyttig 1
Skrevet

Det du ikke skal gjøre er å ha dårlig samvittighet for å si nei, dere har sex mer enn gjennomsnitt par. Han bør lære seg at man ikke kan spise godteri hver dag. For en barnslig egoistisk mann. Om du overser det du føler, det vil bli en gift for forholdet og til slutt er det over. Si tydelig ifra, be han vente å la deg ta intiativ fremover. 

Anonymkode: a6a8b...f98

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye eller ikke  mye, det kommer an på. Det er lite  for den som er mest ivrig, og mye for den som opplever mas.

Mas er ikke  romantisk. Sex bør skje pga lyst, blir det mas så stinker det "yrke" av det, og da er det ikke så veldig fristende lenger.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han bør vokse opp. Den oppførselen der kommer til å ende med at du hater han til slutt. 

Anonymkode: e964f...82a

• Liker 6
Skrevet

Dette er litt sånn nedadgående spiral-opplegg.  Jo mer han klår og tafser og maser og blir sur, jo mindre lyst kommer du til å få på han.. 

Jeg mener helt ærlig det er litt sånn at to som dere strengt tatt aldri burde blitt sammen. Dere har ikke like høy lyst og det vil dere aldri få heller. Ingen av dere vil noensinne bli 100% fornøyde med sexlivet og dermed heller ikke forholdet så lenge dere er sammen. Muligens du, for det ender jo ofte med at den som vil mest gir opp, og bare må undertrykke den delen av seg selv. Så tenker den som vil minst at nå er det fint, nå var det slutt på maset. Men den som vil mest vil aldri være ekte lykkelig sammen med deg. Og dere blir mer utsatt for utroskap og samlivsbrudd. 

Men hvis dere skal leve med denne grunnleggende forskjellen resten av livet, så må dere finne en bedre løsning enn dette. For dette vil bare gjøre situasjonen tusen ganger verre.

Å bli sur og muggen er ufattelig barnslig oppførsel, det er press og det er slemt og der må han virkelig skjerpe seg. Han ødelegger sex helt for deg, så det vil jo bare ha fullstendig motsatt effekt. Men du må også ta innover deg at det å bli avvist for han også kan være vondt, og da mener jeg ikke bare å få blå baller altså. Man kan føle seg avvist, ikke begjært, ikke elsket. Sex er viktig for mange, jeg er en sånn. Jeg hadde blitt deprimert av å være med en som ikke likte å klå og tafse og bare ville ha sex 2-3 ganger i uka. Men nå har han valgt det da, så får han stå i det.

Dere må finne et eller annet kompromiss. Ikke bare en avtale om antall ganger, jeg tror kanskje det kan være en ide å gå til en sexolog/parterapeut og få hjelp til å virkelig løse dette til det beste for begge parter, før sex slutter å være lystbetont for noen av dere.

Anonymkode: 1c423...304

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler meg så dritt når jeg ofte må si nei til sex. Mannen spør om sex, klår, tafser og hinter hele tiden. Og dette skjer i situasjoner som er veldig lite seksuelle, for eksempel på butikken eller mens vi leker med barna. Eller seint på kveld når vi egentlig burde lagt oss for lenge siden. Eller på besøk hos familie. Vi har sex 2-3 ganger i uken, men det oppleves som en forventning at vi skal ha sex oftere, kanskje hver dag. Og når jeg sier nei, eller ber han om å ikke mase eller ikke legge press på meg, så blir han lei seg, sur, sint, eller han bare blir muggen resten av kvelden. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å avvise på en grei måte, slik at han ikke blir så såret. Føles så dritt å alltid være den som sier nei, og føles så dritt at han reagerer så kraftig på det. Dette med sex og sexlyst er utgangspunktet for mange av diskusjonene våre og det er så kjipt at noe som egentlig skal være en positiv og fin ting i samlivet blir til noe negativt og byrdefullt fordi jeg noen ganger sier ja bare for å ikke såre følelsene hans og starte enda en ny diskusjon. Noen som har erfaringer og tips å dele? 

Anonymkode: 27f04...697

Sånn dynamikk hadde jeg med første kjæresten min. Synes hun var veldig sexy og ville helst ha sex hver dag, minimum kysse og flørte daglig. Mens hun følte som deg at jeg var en påtrengende masekopp. Vi hadde også sex ca 3 ganger i uka og det kjentes alltid akkurat for lite ut. Det var sårt at jeg skjønte at noe av dette tom var pliktsex fra hennes side. Vi hadde ofte konflikter rundt dette. Jeg tror vi var for ulike på mange plan, selv om vi ble kjærester fordi vi oppriktig likte hverandre og delte verdier og ønsker. Jeg var akkurat sånn; sur når det ikke ble sex, eller minimum litt sånn voktende hund "håper det blir sex snart". Og min eks likte det jo innimellom men skjønte liksom ikke hvorfor vi ikke kunne slappe mer av og kose. 

Nå har jeg en kjæreste som har MINDRE lyst på sex enn min eks. Altså sex 3 ganger i uka er max det vi har hatt, og ofte sex bare 2 eller kanskje bare 1 gang i uka. Likevel har vi ingen av de utfordringene jeg hadde med eksen. Jeg tror det handler om at vi er likere på en del andre punkter som måten vi tenker om sex på, flørter på og føler oss sett på. Min kjære blir ikke stresset av at jeg er kåt, for ham er det som mat han bare setter litt til side for å spise seinere men anerkjenner at er god. Jeg føler meg ikke avvist om min kjære ikke er kåt, jeg føler meg nær og sett. Vi har mye fysisk nærhet på en måte som er intens også når den ikke er seksuell, jeg har ikke opplevd det med så mange kjærester. Og jeg får frihet til å, ikke bare runke eller fantasere men ta ut all lyst og energi på hobbier jeg liker. Jeg føler meg ikke frustrert og min kjære er ikke overveldet. 

Anonymkode: 52245...239

Skrevet

Si at du elsker at han er så lidenskapelig, og ønsker at dere er alene og hjemme, (eller alene på hotell) når han gjør sexy tilnærminger, gjerne tidlig på kvelden, så dere kan kose dere uten å tenke på foreldrene deres og ungene 😀 og at dere skal stå opp om 6 timer.

Altså prøv å vinkle det positivt. Hva du ønsker. Ikke hva du IKKE ønsker. Kanskje har du noen sexy ønsker du kan legge til?

Anonymkode: c7ef1...e59

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og poenget ditt er? Mener du TS skal føle press på å gi mannen mer sex enn de allerede har fordi dere har sex hver dag? 

• Liker 4
Skrevet

2-3 ganger i uken høres veldig rimelig ut for par med ulik sexlyst. Man skal tilpasse seg hverandre. Virker som om mange tror at det er den med minst lyst som alltid skal tilpasse seg den med mest. Det fungerer dårlig. Om han ønsker sex hver dag, og du ønsker sex 1-2 ganger i måneden er det jo han som soleklart går av med seieren.

Oppførselen hans ved avvisning er helt forkastelig oppførsel. Det er greit å ha ulik lyst, men det er aldri greit å bli sint eller sutrete ved et nei. Synes også det er helt fjernt at han ikke har noen forståelse for hvilke situasjoner hvor det er passende eller upassende å initiere på. Jeg kan ikke tro at dette er en mann som kjenner til kvinners tenningsmønstre noe særlig?

Du får gjøre som du vil, men en slik forferdelig mann hadde jeg ikke holdt ut med. Hadde aldri funnet meg i slik behandling.

Anonymkode: feec0...c4a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
I Grosny skrev (3 timer siden):

Mye eller ikke  mye, det kommer an på. Det er lite  for den som er mest ivrig, og mye for den som opplever mas.

Mas er ikke  romantisk. Sex bør skje pga lyst, blir det mas så stinker det "yrke" av det, og da er det ikke så veldig fristende lenger.

Tja, hvis dama maser om orgasme når jeg ikke ønsker sex, så gir jeg henne orgasme med glede alikevel, fordi jeg elsker henne. For meg handler sex om å gi også, ikke bare få 

• Liker 1
Skrevet

Send han videre til en dame som liker å gi mannen sin den typen oppmerksomhet og bekreftelse, og bo med en katt i stedet?  

Anonymkode: 71079...b5a

• Liker 1
Skrevet

2-3 ganger i uken høres helt normalt ut og er mye mer enn vi noensinne har hatt her i huset. 

Anonymkode: 7eeb9...1da

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Send han videre til en dame som liker å gi mannen sin den typen oppmerksomhet og bekreftelse, og bo med en katt i stedet?  

Anonymkode: 71079...b5a

Du vet ikke hva det betyr at en dame ikke liker partneren sin om du tror 2- 3 ganger i uken er det. Det betyr aldri sex, aldri i det hele tatt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja, hvis dama maser om orgasme når jeg ikke ønsker sex, så gir jeg henne orgasme med glede alikevel, fordi jeg elsker henne. For meg handler sex om å gi også, ikke bare få 

Det er ikke bra, det kan ødelegge seksualiteten din i lengden. Vil hun ha sex med noen som ikke vil, hvem ønsker det? Morbid.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere ikke har barn er det kanskje best å avslutte forholdet å finne mer kompatibel partner først som sist. Sånne forskjeller blir jo bare mer belastende og påtrengende om man laster noen unger på toppen av lasset.

Anonymkode: 060ce...1d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2-3 ganger i uken høres veldig rimelig ut for par med ulik sexlyst. Man skal tilpasse seg hverandre. Virker som om mange tror at det er den med minst lyst som alltid skal tilpasse seg den med mest. Det fungerer dårlig. Om han ønsker sex hver dag, og du ønsker sex 1-2 ganger i måneden er det jo han som soleklart går av med seieren.

Oppførselen hans ved avvisning er helt forkastelig oppførsel. Det er greit å ha ulik lyst, men det er aldri greit å bli sint eller sutrete ved et nei. Synes også det er helt fjernt at han ikke har noen forståelse for hvilke situasjoner hvor det er passende eller upassende å initiere på. Jeg kan ikke tro at dette er en mann som kjenner til kvinners tenningsmønstre noe særlig?

Du får gjøre som du vil, men en slik forferdelig mann hadde jeg ikke holdt ut med. Hadde aldri funnet meg i slik behandling.

Anonymkode: feec0...c4a

Synes det er merkelig å snakke om "seier". Det er ikke snakk om hvorvidt sofaen skal være grå eller lilla, men om folks seksuelle dynamikk og hva som fungerer mellom dem.

Jeg kunne sagt at mannen min har "vunnet" fordi jeg vil ha sex hver dag mens han vil ha sex 1 gang i uka, og de fleste uker har vi sex 1 gang i uka. Men han flørter med meg hver dag (og synes aldri flørt er upassende) og jeg føler at ting er levende mellom oss. Mens med min eks så var det liksom mer vanntette skott mellom "sexdager" og dager uten sex hvor jeg heller ikke fikk flørte. Det gjorde meg usikker og at jeg følte jeg måtte kjempe for at det skulle bli flørt og sex. Og min ex og jeg er 2 kvinner (og jeg hadde hatt sex med også andre kvinner før henne), så det gikk ikke på å "ikke kjenne kvinners tenningsmønstre"...

Feilen mange gjør når de tilsynelatende har utfordringer med sex, er å finne ut hva de skal gjøre med sexen. Men det er jo bare symptomer... Man må se på kommunikasjonen i paret; hvordan man løser problemer, viser hverandre respekt, lærer hverandre å kjenne og kommuniserer at man vil være gode mot hverandre tross ulikheter. Hvis man legger inn en innsats der, vil det forplante seg inn i kommunikasjonen rundt sex. Jeg vet ikke om jeg + x var noe god match. Men jeg vet at begge var for stolt, sta og dum på den tida til å være nysgjerrig på: hvordan ser egentlig verden ut for den andre? Hva gjør dem godt? Hvordan kan jeg bidra?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han bør lære seg at man ikke kan spise godteri hver dag. For en barnslig egoistisk mann.

Selvfølgelig kan han vel det?

Er jo bare å ikke involvere seg i noe seriøst med dette som vi idag har istedet for hva man i fortiden kalte kvinner. Hold det lett og ledig, gjerne med flere parallelt, så kan man spise godteri hver dag. Sunt er det også.

For en absurd uttalelse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For en barnslig egoistisk mann. 

Anonymkode: a6a8b...f98

KG: menn bør tilfredsstille alle kvinners behov

KG: menn skal ikke ha behov. Det er i så fall et rødt flagg

Anonymkode: 3afb9...a86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men jeg vet at begge var for stolt, sta og dum 

Det virker som en viktig selverkjennelse

Anonymkode: 3afb9...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...