AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Må bare lufte ut litt. Min samboer og han sin x har et dårlig samarbeidsforhold, begge har innrømmet det. De har et felles barn som får det slik han vil. Setter far ned foten ringer han til mor og vil dit og motsatt. I tillegg har barnet det svært utfordrende på ungdomsskolen og egentlig ellers i livet. Har etterspurt en samværsavtale som de begge må følge da det vil gi barnet en stabilitet og trygghet han trenger nå, men blir bare jada jada. Har og selv barn fra tidligere forhold, så er litt greit for de også og vite hvordan uken blir. Hvor hardt kan jeg sette foten ned med at de begge følger en plan? Anonymkode: e0b92...d5f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor hardt kan jeg sette foten ned med at de begge følger en plan? Så hardt du bare ønsker, så lenge du også tar konsekvensene av det. Tror du virkelig det hjelper det dårlige samarbeidet de har allerede om du "setter ned foten?" Og hva sier mor til at du skal ta kommandoen over henne? Anonymkode: 21974...8f1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Og hva sier mor til at du skal ta kommandoen over henne? Anonymkode: 21974...8f1 Å forlange at det foreligger en plan og at den følges er ikke akkurat å ta kommandoen... Anonymkode: cc30f...f2c 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Du kan kreve dette av din samboer, og da ta konsekvensene hvis han ikke får på plass og følger en avtale. Du kan ikke stille krav til barnets mor, men krav til henne følger implisitt av kravet du stiller til samboer. Anonymkode: 9af06...a25
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Barn bestemmer ikke hvor de skal være før de blir 18. Skal de "bli hørt", så må de i rettsak. At han vil der det er minst grenser er ikke godt nok. Du som stemor kan ikke bestemme over deres samvære. Men du velger selv om du vil leve i dette forholdet hvor du ikke blir hørt. Anonymkode: cdddb...e7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå