Gå til innhold

App for å ta opp telefonsamtale og ev. fra et møte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips om en app til å ta opp en telefonsamtale. Har Samsung, dvs. Android.

I tillegg så trenger jeg en app for å ta opp samtale ved møte. Usikker på hvor jeg kan ha mobilen siden det ikke er naturlig å ha den med og legge den på bordet. 

Anonymkode: 8559a...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal gjøre dette så må du uansett opplyse om at du tar opp samtalen så da kan den bare ligge på bordet vel? 

Finnes utallige apper for lydopptak og du har sikkert en på telefonen din allerede 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Polyester said:

Hvis du skal gjøre dette så må du uansett opplyse om at du tar opp samtalen så da kan den bare ligge på bordet vel? 

Finnes utallige apper for lydopptak og du har sikkert en på telefonen din allerede 

Nei det må man ikke, så lenge man selv er til stede i samtalen.

Anonymkode: e75c3...0ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det må man ikke, så lenge man selv er til stede i samtalen.

Det er ulovlig? 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-6#§205

Datatilsynet forklarer: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/overvaking-og-sporing/lydopptak/

Endret av Polyester
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Polyester said:

Datatilsynet skriver jo i linken du poster: «I enkelte tilfeller vil lydopptak som er utført av arbeidstakeren falle utenfor regelverket. Det er fordi personvernforordningen har et unntak for behandling av personopplysningersom skjer i rent personlige eller familiemessige situasjoner. Det betyr at man ikke trenger å be om samtykke eller informere om at man tar lydopptak i de tilfellene. Lydopptaket vil da kunne utføres skjult i samtaler man selv er en del av. Dette unntaket vil trolig ikke gjelde for arbeidsgivere. I vurderingen av om loven gjelder må man ta hensyn til flere momenter, blant annet hvilken kontekst lydopptaket skjer i.»

Så det kommer jo egentlig an på om TS er arbeidsgiver eller arbeidstaker i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er ikke en arbeidsgiver. Heller en ansatt. Jeg har lov til å ta opptak når jeg selv deltar i samtalen. Jeg har behov for å vite hva som egentlig ble/blir sagt. 

Anonymkode: 8559a...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...