Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

jeg ammer mitt eneste barn, han er 11 mnd. Jeg har 8 kilo ekstra som jeg la på meg under graviditeten som jeg gjerne skulle ha fått av meg. Hittil har jeg ikke drevet med noe diett, da jeg vet at dette ikke er lurt når man ammer. Men jeg har heller absolutt ikke spist som en hest heller for å si det sånn. I det siste ble jeg så lei av vekta at jeg prøvde å kutte ut alt søtt, usunt osv, begynte å trene masse, men likevel rører ikke EN kilo seg !!!!! Jeg går ikke ned, men heller ikke opp. 

Ugh kjenner jeg blir litt frustrert… tror dere det er pga ammingen? Er det noen som har opplevd lignende? Er det håp om å gå ned i vekt etter ammeslutt?

Anonymkode: 59116...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet sønnen min for 13 år siden og gikk ikke ned et gram av den grunn 😁 Det er bare noen få som er så heldige at de raser ned i vekt av amming.

Kroppen min endret seg og er fremdeles i høyeste grad endret nå 13 år senere. Magen er der fortsatt også hehe! Men så lenge jeg er frisk og vi har god helse, så skal jeg ikke klage 😁 

Anonymkode: 1f5fe...780

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bare å starte å trene. Du har godt av aktiviteten for å få opp adrenalinet og dermed gir det en følelse av velbehag etterpå 💪 Barnet ditt er 11 mnd og kan fint få noe annet enn kun morsmelk om det blir behov for det. Null stress! 

Endret av Fighter83
Skrevet

Jeg ammer mitt barn på 13 måneder, og har samme problem. Har hørt at for noen er det bare slik, men at det bedrer seg etter ammeslutt. Mitt barn får fast føde, men ammes 6 ganger i døgnet likevel. 

Anonymkode: 9b063...55d

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme, vekta ble værende 8 kg over startvekt. Ble lei av dette etter en stund, så begynte å trene, og prøvde å ligge 3-500kcal i underskudd over lengre tid. Vekta rikket seg ikke. Samboer gikk ned 5 kg i samme periode. Han spiste selvsagt mye mer enn meg, men i forhold til sitt dagsbehov lå han også ca. 3-500kcal i underskudd. Jeg ble demotivert og lei av å telle kalorier siden det ikke skjedde noe, og gikk tilbake til å spise akkurat det jeg ville (det ble påsketider og MYE søtsaker både hjemme og på jobb). Vekta rikket seg ikke oppover heller. 

Da jeg var nede i 2 amminger om dagen begynte vekta å lirke seg nedover, men ble gravid igjen før jeg var helt ferdig å amme. Har derfor ikke fått sjekket enda om det er lettere å gå ned i vekt når ammingen er ferdig. Har hele livet hatt veldig lett for å regulere vekten, så jeg tror det! 

Skrevet

Jeg går bare opp når jeg ammer, så du er ikke alene!

Ta det når du er ferdig med å amme, ikke stress! 8 kg er ingenting, du er en flott mamma uansett. Stress ned

Anonymkode: 1a52d...465

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...