Gjest planlegger Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Vi er en familie som tenker på et besøk til Eurodisney. Vi er helt i startgropa og har ikke begynt ordentlig planlegging enda. Noen som har vært der, og har tips om hvor vi skal starte? Tenker på..... pakketurer (hvem selger det) eller booke fly/hotell selv? Hvilke hotell (parkens egne eller andre)? Alle tips mottas med stor takk.
Gjest ambri Skrevet 28. januar 2006 #2 Skrevet 28. januar 2006 Hei! Vi er også en familie som skal dit i sommer. Vi har bestilt flybilletter hos Norwegian. Og så har vi leid et slags hus på en flott luksuscamp ca en time fra Eurodisney. Vi skal leie bil på flyplassen. Stedet heter Berny Riviere Croux. Du kan søke på nettet.Det fins sikkert steder nærmere, men det er kanskj dyrere. Eurodisney har også tilbud om overnattingsteder like ved. Lykke til!
Gjest planlegger Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Så spennende! Hva sånn ca, koster det å leie hus der, da?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Dere bestemmer dere først for hvordan dere vil reise (fly, bil, tog osv) og når. Så bestiller dere transport om dere trenger det. Så finner dere overnatting.
Gjest ambri Skrevet 4. februar 2006 #5 Skrevet 4. februar 2006 Vi betaler 4200,- for en uke Ja,det blir spennende. Har aldri vært i Paris før, gleder oss
Helene Skrevet 12. februar 2006 #6 Skrevet 12. februar 2006 Det er veldig lettvint å overnatte i Disneyland sine hoteller. Prisen er oftest pr rom, og inklusive inngang i parken. Dessuten er det matébusser som går mellom hotell og park hele dagen. Uansett hvor dere velger å overnatte vil jeg anbefale å finne noe i nærheten av RER (toget). Å parkere i Disneyland koster litt, og skal dere ta bilen til Paris, ja lykke til sier jeg. Å kjøre der er ikke vanskelig, men å parkere! Hvis dere går inn på Hotels.com kan dere søke fram til billige hoteller selv. Det er mange flyselskap som flyr til Paris så her er det også noe å velge i. Når dere reiser om sommeren husk for all del å kjøpe med dere MYE vann i flasker. Dette er kjempedyrt i Disneyland, og når det er varm drikkes det mye. Forresten så heter det ikke Eurodisney lengre. De skiftet navn for mange år siden til Disneyland Paris i forbindelse med at den gikk konkurs og ble kjøpt opp igjen.
cammie Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Er sinnsykt mye mennesker der i ferieperioder. Belag dere på ventetider opp mot en time for noen av attraksjonene:/
Gjest gjest-ninaL Skrevet 14. mars 2006 #8 Skrevet 14. mars 2006 En forferdelig plass. Vi hadde tenkt å glede ungene med et døgn der og bestilte rom på et av hotellene der. Det var varmt, fullt, kunstig, elendig mat og et grusomt støynivå(høyttalere alle steder). Selv ungene fikk nok etter to timer, vi kom oss derifra fortere enn svint. Rakk aldri å sjekke inn på hotellet, men de tok seg likevel fullt betalt. Har bare ett råd: styr unna.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Hei. Har tenkt å dra dit i midten av juni. Er det midt i ferieperioden og sinnsykt mye folk? Takknemlig for svar
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 I juni er det en del folk ja. Men det ødelegger ikke for en kjempefin tur for deg og dine. Jeg har bare positive opplevelser fra Disneyland i Paris. Var der for to år siden, og hadde en kjempeopplevelse. Var veldig heldige med været da, bare sol og varmt hele oppholdet. Sjekk ut litt mer her også: Disneyland i Paris
InaMina Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har vært i Disneyland LA i juli og det var helt sinnsykt mye menensker, vi stod i kø i opp til 2 timer per attraksjon. Dyrt var det jammen meg også. Var i Disneyland Paris 1.januar 2008, og det var ikke fullt så mye folk da, men fortsatt opp mot 1t20min venting per attraksjon. Dyrt var det denne gangen også, mat og drikke var ivartfall dyrt. Men så herlig likavel, jeg syns det er fryktelig koselig der nede! Vi reiste med norwegian, og bodde på ett hotell inne i byen, så tok vi toget utover, veldig enkelt og praktisk.
Gjest Gjest_Inger_* Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 Hei, vi skal tilbake for 3. gang i sommer, i slutten av juni. Jeg og barna koser oss og synes det er et fantastisk sted. Første og andre gangen kjøpte jeg flybilletter og hotell hver for seg, men i år skal vi reise sammen med en annen familie, og da fant vi ut at en pakkereise gjennom Ving var omtrent samme pris som å snekre sammen turen selv. Det hotellet vi var på sist, skal vi bo på i år igjen, Explorers hotel. Badeland og flere restauranter på hotellet. Når man bestiller via Ving, eller direkte, så be om å få bestilt inngangsbilletter til parken samtidig. Det blir billigere. Prisene på maten i parken er ca Mc.Donalds pris, og kvaliteten må sies å være den samme. Det finnes bedre restauranter i parken også f. eks "The blue lagoon", eller saloonen i Westernbyen. Kjempespennende for ungene, og bedre mat for oss voksne. Utenfor selve parken finnes også et område med butikker og restauranter, bl a Planet Hollywood. Det er noe for alle. Råder dere til å ha en møteplass i parken et eller annet sted hvis man skulle komme vekk fra hverandre. Anbefaler alle å reise dit. Dra med et åpent sinn, og du vil kose deg. Jada det er en turistmaskin, jada det er amerikansk, jada det er kunstig, men sååå moro! God tur!
Gjest MissBella Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Jeg var i Euro Disney når jeg var yngre men har lyst til å dra dit igjen når jeg skal tilbake til Paris i sommer. Håper det blir noe av! Enkelt å komme seg dit??
trollmor77 Skrevet 13. juli 2009 #14 Skrevet 13. juli 2009 Vi vurderer også å reise hit. Og lurer på hvordan dere kommer dere fra flyplassen og til Explorere hotells.
Leanne Skrevet 13. juli 2009 #15 Skrevet 13. juli 2009 hva koster egentlig inngangsbillettene til disneyland? Har sett på hotell med inkludert inngang og hoteller uten inngang til parken... Har googlet litt, men finner så mye rart...
LaFemme Skrevet 13. juli 2009 #16 Skrevet 13. juli 2009 hva koster egentlig inngangsbillettene til disneyland? Har sett på hotell med inkludert inngang og hoteller uten inngang til parken... Har googlet litt, men finner så mye rart... Her er prisene på de forskjellige billettene.
Sapree Skrevet 13. juli 2009 #17 Skrevet 13. juli 2009 Velger dere å bo i sentrum av Paris og se litt rundt der først er det ingen problem å ta tog derifra til Eurodisney. Det er rimelig, kjapt og enkelt egentlig:) Var der i Oktober, kaldt og litt regn ja men lite kø kunne gå rett på karusellene:p
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #18 Skrevet 30. juli 2009 Vi var i Disneyland Paris 8. juli 2009. Vi var 2 voksne og 2 barn og betalte 188 Euro for alle 4 i 1 dag. Det er enkelt å ta seg til Disneyparken ved hjelp av metroen (ca 35 minutter fra Paris sentrum) - siste stopp er parken og du er nesten i parken når du kommer ut av stasjonen. Vi fikk mange "advarsler" om å styre unna i fellesferien, men vi kjørte samtlige av de anbefalte attraksjonene og stod maks 15 minutter i kø. Dette er barnas park og man er der på barns premisser - det er stort for de å være der - og personlig syntes jeg det også var utrolig gøy. Vi hadde dessverre kun 1 dag der, så vi vil tilbake å ta dra så vi får med Disney Studios også Eneste "skår" i gleden var jenta på 10 år gledet seg til å se MYE Hanna Montana og High School Musical - det var det VELDIG lite av. Det er de tradisjonelle disney figurene som går rundt i parken. Kl 10 er det åpningsparade i hovedgaten, den er OK å få med seg. Kl 17.30 og kl 23 er det hovedparade i hovedgaten - jeg villle nok foretrekke å ta den siste - da er det er lysshow og fyrverkeri. God tur Anbefalt reisebok for Paris er Gyldendals "Paris 10 på topp" - her får du grei oversikt over metroen og RER + det som er verdt å få med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå