AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Hei Jeg reiser utenlands om få dager, og skal ha med meg pinnekjøtt til julefeiringen. Vanligvis pleier jeg å se på testene de driver med i VG og Dagbladet for å velge et merke som er bra, men nå er det såpass tidlig i sesongen at testene ikke er kommet i gang. Noen som har "tjuvstartet" og allerede spist pinnekjøtt fra matvarebutikkene? Anbefalinger? Hva jeg skal styre unna? Kjedelig å sitte på julaften med dårlig pinnekjøtt uten å kunne kjøpe nytt. Jeg har tilgang på de vanlige supermarkedene (inkl. Meny og Coop Mega), mindre by på østlandet, Anonymkode: 76f50...cf0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Gilde er alltid bankers. Anonymkode: 0d101...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gilde er alltid bankers. Anonymkode: 0d101...d2d Er ikke enig i det. Men takk for svar. TS Anonymkode: 76f50...cf0
Phoenix Heart Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Alltid kjøpt Henriette sitt pinnekjøtt. Urøykt.
LilleKlump Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Hvem kom best ut i test i Dagbladet? og Dagens næringsliv. Strøm Larsen kom best ut i VG
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 merk at ikke alle land lar deg ta med kjøtt da.. Vi har opplevd å bli stoppet og fratatt kjøtt selv om det var vakumpakket og merket etter reglene.. Anonymkode: a26b4...957
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Athena Freyja skrev (På 14.11.2023 den 21.07): Alltid kjøpt Henriette sitt pinnekjøtt. Urøykt. Henriettes pleier å vinne her på vestland Anonymkode: d47da...fa1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 14.11.2023 den 19.07): Hei Jeg reiser utenlands om få dager, og skal ha med meg pinnekjøtt til julefeiringen. Vanligvis pleier jeg å se på testene de driver med i VG og Dagbladet for å velge et merke som er bra, men nå er det såpass tidlig i sesongen at testene ikke er kommet i gang. Noen som har "tjuvstartet" og allerede spist pinnekjøtt fra matvarebutikkene? Anbefalinger? Hva jeg skal styre unna? Kjedelig å sitte på julaften med dårlig pinnekjøtt uten å kunne kjøpe nytt. Jeg har tilgang på de vanlige supermarkedene (inkl. Meny og Coop Mega), mindre by på østlandet, Anonymkode: 76f50...cf0 De kan teste så mye pinnekjøtt de vil, og man kan kjøpe det som er best i test. Men med mindre det er akkurat samme parti, eller samme dyr, har man ingen garanti for at det kjøttet man kjøper selv er av samme kvalitet som det som ble testet. Sånn er det bare, da det er en «levende» råvare foredlet av mennesker. Man må fysisk se på kjøttet og satse på sunn fornuft. Dvs se, lukte, smake. Anonymkode: dda7a...4c5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Har også kjøpt henriettes hvert år. Alltid fornøyd. Anonymkode: 03af3...199
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): merk at ikke alle land lar deg ta med kjøtt da.. Vi har opplevd å bli stoppet og fratatt kjøtt selv om det var vakumpakket og merket etter reglene.. Anonymkode: a26b4...957 Vet det. Men jeg har tatt med meg pinnekjøtt til dette landet i nesten 20 år. Og det har gått greit. Bortsett fra at sikkerhetskontrollen på Gardermoen alltid vil ta en ekstra titt dersom jeg har det i håndbagasjen. - TS Anonymkode: 76f50...cf0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Henriettes urøkte vant gull i NM i år. Sølv i røkt (jacobs utvalgte fikk gull). Coop sitt eget varemerke fikk bronse. Jeg har sikra meg Henriettes urøkte og det ser nydelig ut. Lange, lekre og kjøttfyllte stykker. Anonymkode: 39d9e...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå