AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Hvordan er klimaet i Tønsberg? Mye regn/sol? mye snø om vinteren? vind og kulde? og hvordan er miljøet i og rundt Tønsberg by? Er det et godt sted for barn og ungdom å vokse opp? Anonymkode: 93521...dde 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #2 Skrevet 15. november 2023 Noen sier det er Nordens Miami. Andre sier det er et mer harry Bærum. Ligger på kysten så regner med det blåser endel. Mye snø om vinteren? Mindre enn utenfor Oslo tror jeg. Mer enn på Vestlandet kanskje. Anonymkode: 8f92c...1b6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Skrevet 15. november 2023 Har bodd flere steder i Vestfold (Nå i TBG), er stort sett samme klima over hele der. Er jo mer fuktighet i lufta som regel pga kysten, så om det blir minus grader så kan det bli fort isete (men ikke nødvendigvis), men vil ikke si det er garanti for snø hvert år heller, ofte det kommer mye snø i ett par dager, men så regner det fort bort også. Mye vind? Kanskje, til tider i hvert fall, men ikke alltid. Er ikke noe spesielt klima man merker godt i hvert fall, god blanding av alt uten for mye av det ene eller andre. Har vært flere ganger det er snøfritt i TBG når det er masse snø i Oslo f.eks. Det er ikke noe typisk vær her som man kan f.eks si om Bergen (Regner mye) Anonymkode: c88ca...1ee
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Skrevet 15. november 2023 Glemte å nevne det med barn. Tønsberg er stort egentlig mtp hvor du kan bo. Ville IKKE bodd i byen i TBG med barn, er jo mye fulle folk i byen i helgene f.eks, men mange andre fine steder å bo med barn som også man kan kalle fortsatt sentralt. God kollektiv. Partneren min bodde i byen som ungdom med moren og han hatet det, men elsker seg der vi bor nå som fortsatt er en "kort" vei til byen. Jeg er ikke opprinnelig herfra, men trives veldig godt. Det er heller ikke nødvendigvis så kaldt her, vi har 2 grader nå. Svinger jo fra år til år. Kan bli ganske varmt på sommeren. Regn er både og, svinger også fra år til år, men vi hadde jo tørketid vi også her i år med vanningsforbud. Anonymkode: c88ca...1ee
Maskinfører Skrevet 15. november 2023 #5 Skrevet 15. november 2023 Bor mellom Tønsberg og Horten her er det fint været er litt sånn opp og ned fra Mai begynte det fint med sol og varmt vær hver dag og fra Juli/August begynte drittværet vi fikk ett lag med snø for en ukes tid siden men regnet raskt bort snødde litt idag men det ble ikke noe ut av det nå er det overskyet visst nok nei det skal nok være ett godt miljø rundt Tønsberg ja det skal visst være fint for de som vokste opp der sånn Kommunale Avgifter ligger nå på 15 984,- ingen eiendomsskatt og Høyre sitter med Ordfører og FrP har Varaordfører om jeg ikke husker feil
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Skrevet 15. november 2023 Vi flyttet hit fra Oslo, liker det mye bedre enn Oslo! Synes det er bra for ungene og, de er fornøyde selv også. Klimaet er jo egentlig svart på, liker at det blir tidligere vår foreks enn i Oslo (der er det snø lenger). Veldig fint ved kysten. Veldig mange perler på foreks Nøtterøy (og andre veien, Ringshaug og omegn). Vi bor på Nøtterøy nå, har bodd i byen før det. Jeg liker best å bo i byen, jeg er oppvokst i by, men for unger og dyr er jo Nøtterøy bedre da med inngjerdet hage og litt roligere. Vestskogen eller Tolvsrød var de mest aktuelle stedene for oss. Nært nok til byen, samtidig som du har butikk og slikt. Vestskogen har Steiner bhg og skole som et megastort pluss. Anonymkode: 24c09...a80 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #7 Skrevet 16. november 2023 Tønsberg: fult av junkies og Nazier. Ligg unna Anonymkode: 9c5c8...2f3 2 1
Aeris Skrevet 16. november 2023 #8 Skrevet 16. november 2023 (endret) Jeg har bodd i tb ganske lenge, trives godt du trenger ikke bo så langt unna sentrum for å bo rolig, bare unngå rett rundt gatene nære super sentrum kankje for å unngå evenuell støy. Litt vind langs kanten mot havet, masse snø noen ganger, men mindre enn litt mere nord. Ofte litt varmere også. Noe støy fra måker på sommeren.synes det er generelt fint med sol. Ps: om det er noen gamere som leser dette, så er jeg ute etter å bli kjent med flere folk i Tønsberg send meg gjerne en pm. Endret 16. november 2023 av Aeris
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #9 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 1.04): Noen sier det er Nordens Miami. Andre sier det er et mer harry Bærum. Ligger på kysten så regner med det blåser endel. Mye snø om vinteren? Mindre enn utenfor Oslo tror jeg. Mer enn på Vestlandet kanskje. Anonymkode: 8f92c...1b6 Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Nei, det blåser ikke endel her. Det ligger østvendt inn mot Oslofjorden. Ta en titt på kartet før du uttaler deg. Anonymkode: b9523...cd8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #10 Skrevet 17. november 2023 Bor like utenfor Tønsberg. Klimaet er så mildt du kan få det på østlandet. Det vil si, når det er snø der jeg bor 20 min fra Tønsberg regner det ofte der. Som alle mellomstore norske byer har Tønsberg sine utfordringer med ungdomsmiljø og lignende, men det er bedre enn i nabomiljøene på den fronten. Det er dog den byen hvor Vestfolds narkomane og alkoholikere gjerne får sin fiks og eller bor. Så dette er en del av bybildet. Tønsberg er på mange måter den byen i Vestfold flest søker mot når det kommer til byliv både på dagtid og nattestid, med de fordeler og ulemper det medfører. Hvis jeg personlig skulle bodd i sentrum av en by i Vestfold ville de vært Tønsberg. Anonymkode: 00dd5...0d9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Nydelig by om sommeren, og det er mange fine dager om våren og høsten også. Om vinteren er byen litt mer grå og trist, men fortsatt bedre enn for eksempel Tromsø, Bergen og Trondheim Mindre snø enn Oslo, men mer snø enn Bergen. Ofte er det kun perioder med snø. Tønsberg har vel et helt greit utvalg av butikker og spisesteder. Det er selvfølgelig ikke like stort tilbud som Bergen og Oslo, men for de fleste funker det greit nok. Om sommeren er det gjerne bedre tilbud Det negative med Tønsberg er at stemninga er snobbete om sommeren og at byen kan oppleves litt trang og påtrengende når det er masse turister der. Det er sikkert en mer hyggelig stemning om våren og høsten, kan jeg tenke meg. Trafikken ødelegger også litt av byen. En annen ulempe med Tønsberg er at det foregår veldig mye kjøp og salg av narkotika i området, og veldig mye av dette er synlig for allmennheten. Jeg sier ikke at det gjør byen utrygg, men det kan være en stor fallgruve for sårbare ungdommer. Dessuten er det regelmessig krangling og vold mellom de narkomane, noe som også foregår midt på åpen gate. For eksempel er den problematikken mye mer synlig i Tønsberg enn i Fredrikstad og Drammen. Personlig synes jeg Sandefjord har en mye mer hyggelig atmosfære, og det er mer enkelt å slappe av der. Det negative med Sandefjord er lite utvalg av butikker, spisesteder, kulturtilbud, osv. Så det spørs hva du er ute etter og hva du trives med. Tønsberg er en fin by på mange måter, men jeg trives mye bedre i Fredrikstad. Fredrikstad er mer gjestfritt og folkekjært enn Tønsberg. Dessuten er det mindre synlige sosiale problemer i Fredrikstad enn i Tønsberg. Anonymkode: 6d004...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå