Gå til innhold

Hvorfor kaster du hundeposer i naturen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Portia Catonis skrev (3 timer siden):

Det er mest sannsynlig komposterbare hundeposer TS har sett. De er ikke laget av plast, men maisstivelse eller annet nedbrytbart materiale.

Jeg bruker kun nedbrytbare hundeposer, selv om jeg kaster dem i søpla.

Ja mye mulig jeg har ikke noe erfaring med hundeposer da vi går på jordet her og rett i Skaugen men mulig det har kommet noe nytt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, Portia Catonis said:

Det er mest sannsynlig komposterbare hundeposer TS har sett. De er ikke laget av plast, men maisstivelse eller annet nedbrytbart materiale.

Jeg bruker kun nedbrytbare hundeposer, selv om jeg kaster dem i søpla.

Som regel er det bare vanlige hundeposer, men uansett, selv nedbrytbare poser skal ikke kastes i skauen. De fleste nedbrytbare poser brytes bare ned under gitte forhold, som varme kompostbinge...  Med andre ord, komposterbart/nedbrytbart betyr ikke at det er egna å kaste fra seg i naturen.

Anonymkode: 6ab3e...640

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2023 den 18.37):

Kan noen fortelle meg hvorfor noen hundeeiere kaster hundeposer i naturen? Hvorfor ikke bare la driten ligge i såfall? Jeg lurer helt oppriktig

Anonymkode: 7190d...fea

har lurt på det samme flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Som regel er det bare vanlige hundeposer, men uansett, selv nedbrytbare poser skal ikke kastes i skauen. De fleste nedbrytbare poser brytes bare ned under gitte forhold, som varme kompostbinge...  Med andre ord, komposterbart/nedbrytbart betyr ikke at det er egna å kaste fra seg i naturen.

Jeg rettferdiggjør det ikke, jeg skrev at jeg selv kaster posene i søpla...

Spørsmålet til TS gjaldt folks motivasjon til å kaste hundeposer i skogen, og svaret på det er: Nedbrytbare poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Portia Catonis said:

Jeg rettferdiggjør det ikke, jeg skrev at jeg selv kaster posene i søpla...

Spørsmålet til TS gjaldt folks motivasjon til å kaste hundeposer i skogen, og svaret på det er: Nedbrytbare poser.

vel, det er jo ikke svaret, for de fleste posene jeg ser kasta i skauen er helt vanlige hundeposer og ikke komposterbare. Dessuten er det ikke et nytt fenomen, folk har kasta poser fra seg så lenge hundeposer har eksistert og det har vært en forventning om at man skal plukke opp etter bikkja... 

Regner egentlig med at de som kaster poser i skauen er de samme folkene som kaster fra seg søppel ellers. De som kaster søpla si ut av bilen, lar den ligge i parken/stranda, slenger den på fortauet og dumper lass med skrot i skauen når ingen ser dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

vel, det er jo ikke svaret, for de fleste posene jeg ser kasta i skauen er helt vanlige hundeposer og ikke komposterbare. Dessuten er det ikke et nytt fenomen, folk har kasta poser fra seg så lenge hundeposer har eksistert og det har vært en forventning om at man skal plukke opp etter bikkja... 

Regner egentlig med at de som kaster poser i skauen er de samme folkene som kaster fra seg søppel ellers. De som kaster søpla si ut av bilen, lar den ligge i parken/stranda, slenger den på fortauet og dumper lass med skrot i skauen når ingen ser dem. 

Jeg er mest imponert over at du har studert fremmede poser med bæsj så nøye at du vet hvilket materiale de er laget av... Mange av de er svarte og kliss like plastposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portia Catonis skrev (47 minutter siden):

Jeg er mest imponert over at du har studert fremmede poser med bæsj så nøye at du vet hvilket materiale de er laget av... Mange av de er svarte og kliss like plastposer.

pointet er at om du skal plukke opp bajsen til bikkja så tar du da med deg posen. Om ikke jan du da la driten ligge likesågodt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten er nok sleipe og plukker opp dritt i posen, for så å slenge den i grøfta så fort ingen følger med. Andre legger fra seg posen og har intensjoner om å ta den med, men gikk kanskje en annen vei tilbake, eller rett og slett glemte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Maleficenta said:

pointet er at om du skal plukke opp bajsen til bikkja så tar du da med deg posen. Om ikke jan du da la driten ligge likesågodt. 

Det var ikke pointet i det hele tatt. Spørsmålet var HVORFOR enkelte lar posene ligge igjen. Jeg sier bare at det veldig ofte er komposterbare poser, og at folk derfor mener det er ok å slenge dem i skogen.

JEG legger ikke poser i skogen av den grunn 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spade skrev (På 15.11.2023 den 15.53):

Dette lurer jeg veldig på, og spesielt de som henger det opp i trær, hvorfor?

Sikkert med intensjon om å plukke den opp på tilbakeveien. Fin idé det, men mange glemmer det rett og slett…

Anonymkode: 2411c...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar heller driften ligge om det ikke er midt på en sti eller lignende. I så fall sparker jeg det ned i en grøft eller lignende. Å legge igjen plast gidder jeg ikke. 

Det jeg dog kan finne på å gjøre er å la posen ligge igjen til jeg kommer tilbake samme vei om det ikke er noen søpledunker langs veien, for å ta den med på veien tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 15.58):

Tror enkelte hundeeiere mangler noe vesentlig i toppen.  

Anonymkode: 08097...1bd

Det gjør mange som ikke eier hund også :) 

AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 18.18):

Egen rase med folk som skaffer seg hund. De gir blanke faen...

Anonymkode: 6b685...7bd

Hvilken rase er dette da? Samme som de som skjærer alle over én kam? Kom gjerne med et rasenavn ;) Ahh, kanskje «littrasktilådømme-rasen»? Eller «Jegertøffoggjøringenfeil-rasen»? Er de kompatible med den rasen du mener? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sikkert med intensjon om å plukke den opp på tilbakeveien. Fin idé det, men mange glemmer det rett og slett…

Eh…. Tror jeg ikke, er ikke bare på fjellet de henger, også i parken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...