Gå til innhold

Vinyllaminat vs høytrykkslaminat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal legge nytt gulv på hytta. Åpent allrom på 45 kvm med 4 m under mønet. Hva slags gulv ville dere gått for og hvorfor? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe plastdrit. Skikkelig tre. Eik. 

Anonymkode: 86b29...a85

Skrevet

Du kan ikke ha sol direkte på vinylgulv, du kan ikke ha tunge møbler på det. Har du teppe - kan du aldri bytte til teppe av annen størrelse, det kommer til å være misfarging. Og, du kan ikke ha varmekabler under vinylgulv. Butikkene har veldig mye reklamasjon og klager på vinylgulv pga disse alle eksempler. Men det er hver sin bruk.

Hvis det er aldri direkte sol på gulv i stua, hvis du ikke planlegger varmekabler under, kan du gå for vinyl, det blir varmere å gå på.

Anonymkode: 506c6...eb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke ha sol direkte på vinylgulv, du kan ikke ha tunge møbler på det. Har du teppe - kan du aldri bytte til teppe av annen størrelse, det kommer til å være misfarging. Og, du kan ikke ha varmekabler under vinylgulv. Butikkene har veldig mye reklamasjon og klager på vinylgulv pga disse alle eksempler. Men det er hver sin bruk.

Hvis det er aldri direkte sol på gulv i stua, hvis du ikke planlegger varmekabler under, kan du gå for vinyl, det blir varmere å gå på.

Aha, dette kommer ikke frem på gulvleverandørenes internettsider. Så kjedelig, men utrolig bra å vite!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe plastdrit. Skikkelig tre. Eik. 

Anonymkode: 86b29...a85

Vi har parkett og jeg er så lei av alle merker og riper. Har to små barn, mye mulig hund i fremtiden - og derfor ønsker jeg noe som ikke blir slitt så raskt. 

Skrevet

Jeg byttet fra parkett (full av merker og riper) til høytrykkslaminat. Har ikke angret enda i hvert fall.

Anonymkode: 8b651...97a

Skrevet

Jeg har dette, og er i hvert fall superfornøyd. Kan legges på gulvvarme (jeg har varmefolie), og tåler sol fint hos meg i hvert fall. Men ting blir jo oppgradert hele tiden. Jeg hadde stolt på dem i gulvbutikken, og ikke folk med bastante meninger på Facebook og KG.

https://www.parketthuset.no/parkett-og-gulv/vinyl-og-designgulv/klikkvinyl-m/hdf/parador-trendtime-6-oak-royal-white-limed

Anonymkode: 5baae...b05

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har dette, og er i hvert fall superfornøyd. Kan legges på gulvvarme (jeg har varmefolie), og tåler sol fint hos meg i hvert fall. Men ting blir jo oppgradert hele tiden. Jeg hadde stolt på dem i gulvbutikken, og ikke folk med bastante meninger på Facebook og KG.

https://www.parketthuset.no/parkett-og-gulv/vinyl-og-designgulv/klikkvinyl-m/hdf/parador-trendtime-6-oak-royal-white-limed

Anonymkode: 5baae...b05

Dette er noe jeg har hørt fra en daglig leder på coop obs bygg, og det er bare 4 år siden, da vi skulle handle inn gulv. Vet ikke hvor lenge du har hatt det gulvet du har, men kanskje du skal vente litt før du uttaler deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...