AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Hei! Kjøpte kyllingfilet forrige uke, brukte et par av de i pakken og la de resterende i en pose. hvordan vite om den fortsatt kan brukes? Er det slik at kyllingfilet lukter skikkelig vondt om den er dårlig? Det lukter ikke noe spesielt av den egentlig. Hverken godt eller vondt.. Anonymkode: 4620b...4f2
Frøkenfryden Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Sist vi hadde det lukta den lett ubehagelig rå. Da vi stekte den i panna lukta det grusomt. Så vi tvilte ikke for å si det sånn. Jeg er alltid redd for å gå over dato på kylling så følger siste forbruksdag. 1
enkefru Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Det lukter du, det lukter helt jævlig 2
LadyGrey Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Dårlig kylling er ikke til å ta feil av. Lukter grusomt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Frøkenfryden skrev (13 minutter siden): Sist vi hadde det lukta den lett ubehagelig rå. Da vi stekte den i panna lukta det grusomt. Så vi tvilte ikke for å si det sånn. Jeg er alltid redd for å gå over dato på kylling så følger siste forbruksdag. Er det jeg også er, men jeg kastet pakken den kom i, og glemte helt å se på dato. nå har den lagt på benken i en halvtime, lukter ikke hverken godt eller vondt - så da satser jeg på at den er brukenes Anonymkode: 4620b...4f2
Frøkenfryden Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det jeg også er, men jeg kastet pakken den kom i, og glemte helt å se på dato. nå har den lagt på benken i en halvtime, lukter ikke hverken godt eller vondt - så da satser jeg på at den er brukenes Anonymkode: 4620b...4f2 Nøytral lukt betyr nok ok☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Kjøpte kyllingfilet forrige uke, brukte et par av de i pakken og la de resterende i en pose. hvordan vite om den fortsatt kan brukes? Er det slik at kyllingfilet lukter skikkelig vondt om den er dårlig? Det lukter ikke noe spesielt av den egentlig. Hverken godt eller vondt.. Anonymkode: 4620b...4f2 Kylling som har ligget åpnet uten vakum i flere dager ville jeg aldri spist, kan være «livsfarlig», mtp bakterieinnholdet. Kast det, ikke alltid det lukter. Anonymkode: 4e03c...6d3 1
Rødstrupa Skrevet 15. november 2023 #8 Skrevet 15. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Kjøpte kyllingfilet forrige uke, brukte et par av de i pakken og la de resterende i en pose. hvordan vite om den fortsatt kan brukes? Er det slik at kyllingfilet lukter skikkelig vondt om den er dårlig? Det lukter ikke noe spesielt av den egentlig. Hverken godt eller vondt.. Anonymkode: 4620b...4f2 Du bør ha nr. 1. kontroll på holdbarhetstiden på fileéne. Nr. 2. Lukt er også en indikator på hvordan tilstand på kyllingfilet er… Nr. 3. Ikke overstig holdbarhetsdato på den varen. Du kan da bli alvorlig syk. Nr.4. Bruk ALDRI samme kniv på kjøttet og grønnsaker feks. Du kan bli alvorlig syk. Endret 15. november 2023 av Rødstrupa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå