Gå til innhold

Svimmel på ettermiddag/kveld og leggetid, men ikke på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdag ble jeg plutselig veldig svimmel. Det kom og gikk og hadde i tillegg press i hodet. 
På lørdag kveld gikk det helt rundt en lang da jeg la meg. 
Søndag kom og gikk det litt hele dagen, gikk helt rundt da jeg la meg. 
Mandag stod jeg opp, merket ingenting hele dagen på jobb, men merket på ettermiddag og skikkelig karusell da jeg la meg. 
Samme i dag, merker ingenting på jobb, nå på ettermiddagen svimler jeg mer igjen. 
Kan det være krystallsyke? Er så merkelig at jeg merker ikke noe på jobb, men det kommer på ettermiddagen og helt forferdelig når jeg legger meg. 
Kjenner jeg blir veldig sliten av det, men kan ikke være hjemme fra jobb siden jeg ikke er svimmel på jobb. 
Har su hatt krystallsyke? Hva er din erfaring? 

Anonymkode: 2ccbe...e21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krystallsyke er posisjonsutløst og kommer gjerne når man legger seg ned i senga, da kan hele verden gå rundt et øyeblikk. Man kan fint ha krystallsyke uten å merke særlig av det på dagtid, det er i hvert fall min erfaring. Jeg ville tatt en tur til kiropraktor eller fysioterapeut for å få stilt diagnosen. Eventuelt kan du prøve Epleys manøver selv hjemme, men det kan være du trenger litt sykmelding for å bli bra fortest mulig 😊

Anonymkode: 4b6f4...cbf

Skrevet

Jeg slet med svimmelhet etter covid. Det var ikke krystallsyke, og som deg hadde jeg det mest om kvelden. I mitt tilfelle handlet det om at kroppen var sliten etter infeksjon. Jeg ble delvis sykmeldt, hvilte mye, og var fullt tilbake etter fire måneder. 

Anonymkode: 47ab0...fd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg slet med svimmelhet etter covid. Det var ikke krystallsyke, og som deg hadde jeg det mest om kvelden. I mitt tilfelle handlet det om at kroppen var sliten etter infeksjon. Jeg ble delvis sykmeldt, hvilte mye, og var fullt tilbake etter fire måneder. 

Anonymkode: 47ab0...fd9

Ok, et ett år siden jeg har hatt covid, og ikke merket noe etter det. 
Har ikke vært syk i det siste, men hanglet litt som mange gjør om høsten. 
Er så i tvil om hva jeg skal gjøre så lenge jeg ikke plages på dagtid. Jeg tror også muligens det kommer på kvelden pga jeg er sliten da, full fart på jobb hele dagen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Krystallsyke er posisjonsutløst og kommer gjerne når man legger seg ned i senga, da kan hele verden gå rundt et øyeblikk. Man kan fint ha krystallsyke uten å merke særlig av det på dagtid, det er i hvert fall min erfaring. Jeg ville tatt en tur til kiropraktor eller fysioterapeut for å få stilt diagnosen. Eventuelt kan du prøve Epleys manøver selv hjemme, men det kan være du trenger litt sykmelding for å bli bra fortest mulig 😊

Takk 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk 🥰

Fikk fortsalt av kiropraktor da jeg hadde det at jo lenger man venter med behandling, jo vanskeligere blir det å få bort, så det er jo greit å ha i bakhodet 😊 Jeg var 100% sykmeldt i fem uker og 50% en del uker etter det, men jeg hadde fysisk tungt yrke hvor det kunne være livsfarlig å gå rundt og være svimmel på arbeidsplassen, så det spilte nok litt inn. Men jeg hadde gått lenge med det og brukte såpass lang tid på å føle meg helt frisk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...