Gå til innhold

Tidlig ultralyd i morgen, å gruer meg sån.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidlig ultralyd i morgen, er så redd for at det skal være noe galt. 
Hadde en MA sist gang jeg var gravid for snart to år siden, å dette er første gangen jeg er gravid siden jeg hadde MA, veien hit har vært så tøff så ønsket om at alt skal være bra er så stort.

Redd for reaksjonen min hvis dette ikke går veien for meg, angrer på at jeg ikke spurte om en fridag i forbindelse med ul. 
Dette er verre en dagen før en eksamen, nerver i høyspen😅 flere som har gruet seg masse til tidlig ul? 

Anonymkode: 8b16b...62d

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man allerede gar opplevd at noen har gått galt i svangerskapet, kan alt bli skummelt.

jeg var hos gynekolog i uke 12 en gang og de fant noe galt. Det slaget i magen, fullstendig overrasket, det satt langt innne.

Neste svangerskap klare jeg ikke se for leg st noe gikk bra. Var overbevist det skulle igjen. Men det gjorde det ikke. Men jeg husker følelsene og føler veldig med deg

Anonymkode: 3f59a...fb9

• Hjerte 2
Skrevet

Etter at vi også prøvde ivf i mange runder og over flere år før vi endelig klarte å bli gravide så ble det oppdaget MA på tidlig ultralyd.

Kan bare si at jeg føler med deg, det er helt grusomt.

Har ikke så mange trøstende ord, men du er ikke alene og det du føler er helt naturlig. Jeg vil si det er forventet å føle som du gjør.

Ønsker deg masse lykke til! De aller aller fleste ganger så går det jo helst bra. ❤️

Anonymkode: 65e99...310

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg var skikkelig nervøs og bekymret på TUL. Ser i ettertid at jeg fikk ikke helt vært mentalt tilstede, og skulle ønske jeg ikke hadde vært så anspent. Alt gikk bra, og det gjør det jo for de fleste ❤️ prøv å nyt det for dårlige nyheter kan man faktisk ikke forberede seg på selv om man prøver. 

Anonymkode: 966e5...4b1

Skrevet

Det som om jeg ikke klarer å ta innover meg at jeg er gravid, tanken på at det kan komme en baby er så fjernt, for jeg tenker hele tiden at dette kommer jo ikke til å gå bra. Fint å høre at følelsene å tankene min er helt normale😊 ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det som om jeg ikke klarer å ta innover meg at jeg er gravid, tanken på at det kan komme en baby er så fjernt, for jeg tenker hele tiden at dette kommer jo ikke til å gå bra. Fint å høre at følelsene å tankene min er helt normale😊 ts

Det er de ❤️ Jeg er fortsatt litt der og i uke 29 nå som førstegangs. Jeg har heller ikke opplevd å miste tidligere engang. Håper det går veien for deg i morgen og at du klarer å nyte det litt. 

Anonymkode: 966e5...4b1

Skrevet

Jeg har det som deg, ts. Mistet i uke 11, med lite håp om å bli gravid igjen (nesten ikke egg igjen), og det er først nå i uke 16 jeg opplever små glimt av glede og håp, våger liksom fortsatt ikke helt å tro at det kan gå veien. Har hatt 3 ultralyder til nå i dette svangerskapet og gruet meg like mye hver gang. Tror det er helt normalt og en slags forsvarsmekanisme når man har opplevd å miste. Lykke til❤️

Anonymkode: 01c9d...519

Skrevet

Jeg har veldig redd før første tidligere ultralyden som vi hadde i uke 8. Men etter jeg begynte å bli skikkelig kvalm og uvel fra uke 6, var jeg plutselig ikke redd for ultralyden. Jeg hadde så enormt masse symptomer og var skikkelig dårlig at jeg tenkte automatisk at dette går bra uansett.. har du masse symptomer?

Anonymkode: ab3dd...038

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har veldig redd før første tidligere ultralyden som vi hadde i uke 8. Men etter jeg begynte å bli skikkelig kvalm og uvel fra uke 6, var jeg plutselig ikke redd for ultralyden. Jeg hadde så enormt masse symptomer og var skikkelig dårlig at jeg tenkte automatisk at dette går bra uansett.. har du masse symptomer?

Ja har masse symptomer, kvalm, oppkast å følelsen av å være konstant influensa syk. Dette hadde jeg ikke sist, da var det en MA. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men da har du ikke mistet før? Det gjør noe med deg, hvertfall veldig mange. Alt forandret seg da jeg mistet første gang.

Jeg hadde masse symptomer men fortsatt en MA.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid for 3.gang, er straks i uke 6 og har heller ikke vært på TUL enda. Men gruer meg mye til jeg skal også. Første svangerskap endte i SA, da var jeg aldri på TUL. Nr 2 som gikk bra var jeg på ultralyder titt og ofte pga blødninger og var skikkelig stressa, men det gikk helt fint. Jeg har aldri vært ordentlig kvalm eller spydd, så en haug av symptomer er virkelig ikke et krav for at det skal gå bra. Bare sier det for at folk som ikke har de tradisjonelle symptomene i første trimester skal bekymre seg. Eneste jeg kjenner på er ekstra tretthet, litt murringer av og til , ellers fint lite. 

Anonymkode: dc287...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da har du ikke mistet før? Det gjør noe med deg, hvertfall veldig mange. Alt forandret seg da jeg mistet første gang.

Jeg hadde masse symptomer men fortsatt en MA.

Jo jeg har mistet før. Men hadde lite symptomer den gang

Skrevet

Da er ultralyden gjennomført, å det ble konstantert en ny MA. 
Er helt knust jeg, prøvd å snart 10 år å er nå 38 år, så jeg må vel bare slå meg til ro med at jeg ikke kommer til å få barn. 

• Hjerte 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er helt knust jeg, prøvd å snart 10 år å er nå 38 år, så jeg må vel bare slå meg til ro med at jeg ikke kommer til å få barn. 

Åh dette var leit å lese 💔 titta innom tråden i går, og tenkte at du helt sikkert ikke har noe å uroe deg for.. der tok jeg feil, så utrolig trist. Når stoppet utviklingen? 😥

Anonymkode: 7f09f...215

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh dette var leit å lese 💔 titta innom tråden i går, og tenkte at du helt sikkert ikke har noe å uroe deg for.. der tok jeg feil, så utrolig trist. Når stoppet utviklingen? 😥

I uke 5/6 stoppet det opp, hun mente jeg bare skulle fortsette å prøve men jeg vet ikke lengre jeg.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I uke 5/6 stoppet det opp, hun mente jeg bare skulle fortsette å prøve men jeg vet ikke lengre jeg.

Huff, føler virkelig med deg❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, føler virkelig med deg❤️

Ikke hadde dem tid på sykehuset til å gi meg en abort heller, så jeg må gå slikt fram til neste uke, jeg vil bare ha dette overstått nå. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Veldig trist å lese🥺 Du skrev på toppen du har forsøkt 2 år men her skriver du 10? Regner med du har forsøkt IVF? Ville ikke gitt opp. Du har hatt utredning for fertiliteten? Ikke mist håpet❤️

Anonymkode: d131c...bf2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig trist å lese🥺 Du skrev på toppen du har forsøkt 2 år men her skriver du 10? Regner med du har forsøkt IVF? Ville ikke gitt opp. Du har hatt utredning for fertiliteten? Ikke mist håpet❤️

Forsøkt i snart 10 år men 2 år siden forje MA, å dette var første gangen jeg ble gravid siden siste MA. Jeg er 38 år så vet ikke om jeg får IVF da? Det er ingenting galt med meg som legene finner ut av. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Forsøkt i snart 10 år men 2 år siden forje MA, å dette var første gangen jeg ble gravid siden siste MA. Jeg er 38 år så vet ikke om jeg får IVF da? Det er ingenting galt med meg som legene finner ut av. 

Er ikke grensen sånn 46 år? Men rart om du ikke har blitt henvist til noe hvis du har forsøkt i 10 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...