Gå til innhold

Må irettesette voksen mann på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jobb, alene. Det er pc-er her som publikum kan låne. En mann pleier å slå ihjel litt tid her. Måtte akkurat be han om å slutte å spise peanøtter mens han bruker pc-en. Er jeg snerpete eller? Synes det er ekkelt..

Anonymkode: 189aa...896

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det bare er fordi du synes det er ekkelt, så er du nok en smule snerpete ja...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er på jobb, alene. Det er pc-er her som publikum kan låne. En mann pleier å slå ihjel litt tid her. Måtte akkurat be han om å slutte å spise peanøtter mens han bruker pc-en. Er jeg snerpete eller? Synes det er ekkelt..

Ja.

Anonymkode: c5bed...8ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo ekkelt. Hvis jeg spiser potetgull eller peanøtter bruker jeg ikke min egen pc engang... vasker hendene først, det blir ekstremt mye gris og fett. 

• Liker 5
Skrevet

Det blir som bruker over her sier, mye fett og gris på tastaturet etter peanøtter.. Som da neste bruker må sitte og få på fingrene sine

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har dere et skilt som tilsier at det ikke er lov til å spise og/eller drikke når man benytter pc? Hvis ikke, skaff det først, deretter kan du «irettesette» vedkommende (eller bare høflig påpeke at det ikke er lov til å spise/drikke når man låner pc, som er den voksne måten å håndtere det på)

Anonymkode: 4fbd9...9e6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Du jobber på et bibliotek? Da regner jeg med du vet er lånerne gjør verre ting med hendene sine enn å spise peanøtter foran skjermen.:himle: Dere har vel og liggende noe antibac kluter som du kan tørke over med hvis det virkelig plager deg.

Anonymkode: 9048a...8c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du jobber på et bibliotek? Da regner jeg med du vet er lånerne gjør verre ting med hendene sine enn å spise peanøtter foran skjermen.:himle: Dere har vel og liggende noe antibac kluter som du kan tørke over med hvis det virkelig plager deg.

Er det lov og spise peanøtter på bibliotek? 
jo, når du tenker sånn så er jo felles tastatur veldig ekkelt, men det blir liksom litt vanskeligere med « ikke lov og fingre seg i rompa uten og vaske hendene etterpå ved pc bruk « enn ved spise forbud , og spising er gjerne mer utbredt om det er fritt fram. Så har du alle de andre grunnene til at en ikke bør spise peanøtter på bibliotek selv med antibac. 

Anonymkode: f9604...da0

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis jeg var blant øvrig publikum hadde jeg satt stor pris på  at du ba han slutte. Ja, det er ekkelt. 

• Liker 5
Skrevet

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det lov og spise peanøtter på bibliotek? 
jo, når du tenker sånn så er jo felles tastatur veldig ekkelt, men det blir liksom litt vanskeligere med « ikke lov og fingre seg i rompa uten og vaske hendene etterpå ved pc bruk « enn ved spise forbud , og spising er gjerne mer utbredt om det er fritt fram. Så har du alle de andre grunnene til at en ikke bør spise peanøtter på bibliotek selv med antibac. 

Som regel lov å spise på fastsatte plasser, noen er strengere enn andre og noen steder bryr seg mindre om slikt. Når det er sagt så er det sjelden jeg har gått forbi biblioteket og de ikke sitter med en hånd i buksa for å si det slik, selv om de sitter på "utstilling". Jeg hadde nå vasket over selv om jeg skulle brukt offentlig pc for folk er så ekle.

Har man ikke et skilt oppe med "ikke lov å spise her" så tenker jeg det er vanskelig å gjennomføre et peanøttforbud mot denne ene fyren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som regel lov å spise på fastsatte plasser, noen er strengere enn andre og noen steder bryr seg mindre om slikt. Når det er sagt så er det sjelden jeg har gått forbi biblioteket og de ikke sitter med en hånd i buksa for å si det slik, selv om de sitter på "utstilling". Jeg hadde nå vasket over selv om jeg skulle brukt offentlig pc for folk er så ekle.

Har man ikke et skilt oppe med "ikke lov å spise her" så tenker jeg det er vanskelig å gjennomføre et peanøttforbud mot denne ene fyren.

Hadde tatt det som en selvfølge uten skilt, men sånn folk tar seg til rette for tiden trengs vel skilt for alt. Sitter med hånda i buksa selv om de sitter på utstilling? Må man ha skilt om det og, eller er det greit og bare ringe politiet med det samme? 

Nei, altså hadde jeg sittet på biblioteket og noen hadde satt seg ved siden av meg og spist peanøtter hadde jeg vel bare gått, men interresant at jeg bør se etter skilt først. Vokste opp med andre regler 😅

• Liker 1
Skrevet

pc-en og utstyr blir jo veldig oljete og møkkete veldig fort av slikt. får et sånt ekkelt lag.. mikroskopiske småsmuler som legger seg i drinker og kroker, til slutt vokser det mugg på det... 

de samme som mener det er snerpete er vel sikkert de som blir mest fornærmet hvis noen overlater en slik pc til dem, oljete og fettete, etter massiv småknasking og "bare-bare"-tankegang.. bare Moi som gjør det og da går det brahhhh... åhh yeah... 

Anonymkode: 246cd...242

Skrevet
Castor Troy skrev (2 timer siden):

Det er jo ekkelt. Hvis jeg spiser potetgull eller peanøtter bruker jeg ikke min egen pc engang... vasker hendene først, det blir ekstremt mye gris og fett. 

Meh. En tømmer da bare fra posen og inn i kjeften. Hvem gidder grave rundt i nøttene med fingrene??

Anonymkode: 76d2b...5b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

regner med at det er standard på slike steder, det er akkurat som offentlige toaletter, det er jo et under å ramle over et toalett som det har vært siviliserte mennesker på, eller kanskje bare det er takket være renholderen som var innom der for 10 minutter siden... man vet aldri, lols.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

pc-en og utstyr blir jo veldig oljete og møkkete veldig fort av slikt. får et sånt ekkelt lag.. mikroskopiske småsmuler som legger seg i drinker og kroker, til slutt vokser det mugg på det... 

de samme som mener det er snerpete er vel sikkert de som blir mest fornærmet hvis noen overlater en slik pc til dem, oljete og fettete, etter massiv småknasking og "bare-bare"-tankegang.. bare Moi som gjør det og da går det brahhhh... åhh yeah... 

Aldri opplevd at dette legger seg i drinkene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meh. En tømmer da bare fra posen og inn i kjeften. Hvem gidder grave rundt i nøttene med fingrene??

Ikke hvis man bruker dipp til chips, og helle i kjeften er litt uhygienisk hvis man deler med andre, og kan risikerer å søle ut posens innhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri opplevd at dette legger seg i drinkene.

du skjønte vel at jeg mente krinker og kroker da. 😊 men fettete pc-er er ikke noe kult.   

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, få opp skilt ikke alle som har iq nok til å forstå at en ikke spiser og drikker når en bruker andres elektronikk 

Skrevet

Ja delvis snerpete 😉

Skrevet
Castor Troy skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis man bruker dipp til chips, og helle i kjeften er litt uhygienisk hvis man deler med andre, og kan risikerer å søle ut posens innhold. 

Peanøtter er det snakk om her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...