AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Jeg har i det siste hatt en del besøk av en hund fordi han jeg dater har hund. Jeg har hatt besøk av den flere ganger tidligere uten å få noe symptomer, men i det siste har den vært her mye hyppigere. Samtidig har jeg begynt å få en ordentlig hudkløe spesielt på brystet, får også kvislignende prikker på hele brystlartiet og klør også på armer, mage og øvre del av ryggen. Jeg har ikke noen andre symptomer fra luftveiene, ikke rennende eller tett nese eller svie/rødhet i øyne osv. Er kun dette utslettet og kløen. Kan det være hunde allergi? Anonymkode: 4d6d3...af6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Det er sjelden hundeallergi viser seg kun som utslett på hud. Det vanligste er kløe og rennende øyne og nese, og luftveissymptomer. Noen kan få utslett /elveblest men da har man som regel kraftig reaksjon i øyne /nese / luftveier også. Anonymkode: cc57e...b71
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Jeg er ikke allergisk mot hund men et annet dyr. Jeg får slikt utslett du beskriver av direkte kontakt med kroppsveske fra dyret, men det går raskt bort igjen. (Rennende og kløende øyne samt pustebesvær får jeg av å puste inn støvpartikler fra det.) Anonymkode: 9b5ac...2a4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Sofakona skrev (29 minutter siden): Skabb ? Veggdyr? El? Ja, kan hende, men har googlet det meste og ser ikke helt sånn ut, men jeg har mye forskjellige prikker. På brystet er det kviser og røde prikker, på armene er det bittesmå sår, ser ut som jeg har stukket med nåler, men mulig det kommer av at jeg har klødd meg. På hendene er det rødflekkete, tørt og noen små prikker/hevelser. På skuldrene og øvre rygg er det bare små røde prikker som ikke ligner på kviser sånn som på brystet. Blir knall rød over hele bryst området når det klør, ikke alltid fordi jeg klør meg, men i det kløen begynner så blir det helt rødt som om jeg har brent meg, også går det over når kløen avtar. Kommer og går. Anonymkode: 4d6d3...af6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, kan hende, men har googlet det meste og ser ikke helt sånn ut, men jeg har mye forskjellige prikker. På brystet er det kviser og røde prikker, på armene er det bittesmå sår, ser ut som jeg har stukket med nåler, men mulig det kommer av at jeg har klødd meg. På hendene er det rødflekkete, tørt og noen små prikker/hevelser. På skuldrene og øvre rygg er det bare små røde prikker som ikke ligner på kviser sånn som på brystet. Blir knall rød over hele bryst området når det klør, ikke alltid fordi jeg klør meg, men i det kløen begynner så blir det helt rødt som om jeg har brent meg, også går det over når kløen avtar. Kommer og går. Anonymkode: 4d6d3...af6 Da høres det mer ut som fuglelopper. Anonymkode: 9b5ac...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da høres det mer ut som fuglelopper. Anonymkode: 9b5ac...2a4 Ser ikke sånn ut når jeg googlet det heller.. Anonymkode: 4d6d3...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå