Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler du julegaver på nett? Er det ikke vanskelig for mottaker å bytte da? Vurderer kjøpe fra Rituals

Anonymkode: b86e3...c4e

Skrevet

Kjøper det meste på nett. Jeg kjøper ikke ting som mottakeren ikke vil ha. Da blir ikke bytte noe tema. 

Anonymkode: a284e...f60

• Liker 2
Skrevet

De nettbutikkene jeg kjøper fra åpner enten for bytte i butikk eller enkelt bytte via nettbutikken (returseddel inkludert, f.eks., eller det kan hukes av for "gave"). Alternativt så vet jeg at mottakeren ønsker seg akkurat det jeg kjøper (familien bruker ønskeliste-app).

Anonymkode: 904ae...13e

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kjøper det meste på nett. Jeg kjøper ikke ting som mottakeren ikke vil ha. Da blir ikke bytte noe tema. 

Anonymkode: a284e...f60

Samme her.

Nettbutikker har jo mulighet for retur, så jeg sier alltid i fra at hvis noen vil bytte en gave så kan jeg fikse det eller hvis nettbutikken også har fysisk butikk kan man vanligvis også bytte der. Det har vel bare skjedd én gang og det var da ett av barna fikk det samme fra både oss og en annen og da byttet vi vår. Ikke noe problem.

Skrevet

I min familie har vi ønskelister og bytte/retur er derfor relativt irrelevant. Elsker å gjøre julegaveshoppingen i sofaen hjemme

Anonymkode: 77c3a...916

Skrevet

Rituals tror jeg er grei på det, skal ikke si noe 100% sikkert da. Jeg fikk en del derfra i fjor, virker som om det har blitt en standard liten "tilleggsgave" fra folk. Er jo gode produkter, så er hyggelig det. Men jeg ønsker ikke 5-6 ulike dufter, så jeg tok alt som ikke var riktig duft med til nærmeste butikk og fikk byttet alt der uten problemer. Jeg vet ikke hvor alt var kjøpt, om det kan ha vært på parfymeri, nett eller andre steder. Var iallefall ikke noe problem å få nyttety

Anonymkode: 9955b...acf

Skrevet

Flere butikker har mulighet for å bytte i fysisk butikk selv om man har kjøpt på nett. 

Flere butikker opplyser også hvordan man kan bytte varer kjøpt på nett. 

Jeg kjøper ikke på nett om det ikke er gode retur-ordninger, og om jeg er usikker på om gaven vil passe. 

Anonymkode: de851...983

Skrevet

Man kjøper vel ikke julegaver til folk man ikke kjenner godt? I såfall bør man vel rydde litt i mottakerlisten 😃. Vet str og smaken til mine nærmeste. Når det gjelder dufter, så er jeg forsiktig med det når jeg kjøper gaver. Ingen veldig duftende ting. Jeg liker Rituals, men vet at mange syns det er for sterk duft. Kjøper 90% av gavene på nett.

Anonymkode: 5850b...763

Skrevet

Kjøper 80% av julegavene på nett og gjort i mange år. Aldri vært et problem. Sørger stort sett for å kjenne mottakeren såpass godt at det ikke ønsket byttet (er jeg usikker på størrelsen til barn tar jeg litt større, da kan det uansett brukes senere).

Tenker jeg at det er mulig at mottakeren ønsker å bytte enten pga størrelse, får duplikater e.l så handler jeg fra normale norske nettbutikker med god returpolicy. Ofte kan man dra på Elkjøp/Kitchn o.l og bytte varen hvis emballasjen er ubrutt og butikken selger denne varen. Skulle butikken være vanskelig tar jeg alltid vare på ordrekvitteringer i egen mappe på e-posten min. Mottaker vet at hen kan kontakte meg for å få oppgitt info der om det skulle være nødvendig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 7.10):

Man kjøper vel ikke julegaver til folk man ikke kjenner godt? I såfall bør man vel rydde litt i mottakerlisten 😃. Vet str og smaken til mine nærmeste. Når det gjelder dufter, så er jeg forsiktig med det når jeg kjøper gaver. Ingen veldig duftende ting. Jeg liker Rituals, men vet at mange syns det er for sterk duft. Kjøper 90% av gavene på nett.

Jo? Det er det da mange som gjør? 

For eksempel tante/onkelbarn som bor langt unna, som man knapt har noen som helst kontakt med? 

Det er tilfellet for samtlige av våre tante/onkelbarn. Det kan gå flere år mellom hver gang vi ser dem, så vi aner ikke hva de liker eller ei. 

Anonymkode: de851...983

Skrevet

Min familie opererer med ønskelister, så bytting er ikke en stor problemstilling.

Anonymkode: 09c2e...607

Skrevet

Til besteforeldre osv som ikke ønsker seg noe kjøper vi spiselige gaver (som vi vet de liker), det blir alltid godt tatt imot.

Ellers kjøper jeg mange gaver på nett, da vet jeg hva mottaker ønsker seg og finner billigste pris. Kjøper noen gaver i butikk (klær for eksempel), med byttelapp. 

Anonymkode: e9fa6...edf

Skrevet

Jeg handler det meste på nett, og det meste kan byttes. Noe er litt mer styr bytte.

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 7.10):

Jeg har ikke tenkt "rydde bort" min nye svigerfamilie bare fordi jeg ikke kjenner dem så godt enda, og typen ikke akkurat er den beste på gavehandling...

Jeg kjøper også til kollegaen min som jeg ikke kjenner veldig godt, men som har hjulpet meg enormt mye det siste året.

Anonymkode: 8c996...0b3

Skrevet

Jeg handler på nett ja. Her spør vi hverandre hva vi ønsker oss, og lytter til det. Svært sjeldent bytting er nødvendig. Jeg tar også vare på alt av returlapper til over jul, og handler det meste nå de neste ukene. Er så sikret som jeg kan da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...