Gå til innhold

Noen som vet noe om generatorer og drivstoffbruk? Hvor mye bruker en generator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørs i høy grad belastningen den får. 1500kw er mye strøm. På max bruker den hundrevis av liter i døgnet.

Anonymkode: 7d037...ee8

Skrevet (endret)

Det går mer diesel, generatoren går på 1800 rpm.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørs i høy grad belastningen den får. 1500kw er mye strøm. På max bruker den hundrevis av liter i døgnet.

Hundrevis av liter, ikke tusenvis av liter?

Skrevet
Gugglo skrev (Akkurat nå):

Joda, det også.

Skrevet
Gugglo skrev (1 minutt siden):

Artig at generatoren leveres med dagtank som er tom på langt under 1 time med full belastning🤭.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Artig at generatoren leveres med dagtank som er tom på langt under 1 time med full belastning🤭.

Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør.

Skrevet

Dagtanken er under 300 liter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, det også.

Det også? Nei, ikke også. Enten eller. Enten bruker den flere tusen liter i døgnet eller så bruker den flere hundre liter i døgnet (ved maks bruk). Da har jeg i grunnen fått et seriøst svar. Takk og lov!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dagtanken er under 300 liter.

Ok. Takk!

Skrevet

Det også? Nei, ikke også. Enten eller. Enten bruker den flere tusen liter i døgnet eller så bruker den flere hundre liter i døgnet (ved maks bruk). Da har jeg i grunnen fått et seriøst svar. Takk og lov!

Ja, altså flere tusen liter i døgnet. Iom at generatoren i ditt eksempel går på et høyere arbeidsturtall enn pandaens tall, vil forbruket iallefall være 400 liter i timen ved full belastning. Altså 9600 liter i døgnet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, altså flere tusen liter i døgnet. Iom at generatoren i ditt eksempel går på et høyere arbeidsturtall enn pandaens tall, vil forbruket iallefall være 400 liter i timen ved full belastning. Altså 9600 liter i døgnet.

Ok. Det var tall jeg ikke ønsket å høre, men jeg ville vite sannheten. Setter pris på det! Takk! ❤️ 

Skrevet

Ok. Det var tall jeg ikke ønsket å høre, men jeg ville vite sannheten. Setter pris på det! Takk! ❤️ 

Men altså 1500kw er uhorvelig mye strøm på døgn, da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det går mer diesel, generatoren går på 1800 rpm.

1500 RPM er den mest effektive loaden selv om den tåler 1800, så det er en referanse verdi.

Litt sånn hvordan en dieselbil bruker mer drivstoff når du kjører i 110 i forhold til 80 km/t per mil.

• Liker 1
Skrevet
NakenPanda skrev (Akkurat nå):

1500 RPM er den mest effektive loaden selv om den tåler 1800, så det er en referanse verdi.

Litt sånn hvordan en dieselbil bruker mer drivstoff når du kjører i 110 i forhold til 80 km/t per mil.

Jupp😊

Skrevet
Gugglo skrev (14 minutter siden):

Skal du drive sykehus , på generatordrift? Du kan grovt sett regne 30% virkningsgrad pr kw\t. 1500kw blir da 450l diesel i timen

• Liker 1
Skrevet

Nå lurer vi virkelig hva du trenger en 20 tonns generator som leverer nok strøm til en lite leilighetskompleks til?

@Gugglo 

Skrevet
NakenPanda skrev (2 minutter siden):

Nå lurer vi virkelig hva du trenger en 20 tonns generator som leverer nok strøm til en lite leilighetskompleks til?

@Gugglo 

Jeg trenger ikke noe slikt, hva skal jeg med det til? Jeg ville bare vite hva en slik en bruker.

Skrevet

Jeg trenger ikke noe slikt, hva skal jeg med det til? Jeg ville bare vite hva en slik en bruker.

Hvorfor var det da tall du ikke ønsket å høre?

Skrevet

Den du linker til er 60Hz, trenger 50Hz her på berget, just saying.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...