AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Vi venter vårt første barn, og jeg synes det høres litt voldsomt ut å få besøk av hele slekta på sykehuset? Én ting hadde vært om vi allerede hadde barn som ble storesøsken, men tenker at besteforeldre, våre søsken (barnets tanter/onkler) osv heller kan komme på besøk når man er hjemme fra sykehuset? Før i tiden lå man jo lenge på sykehus etter fødsel. Nå er det jo rett ut etter så kort tid som mulig (med mindre det har skjedd komplikasjoner el), så mitt inntrykk er at det var mer naturlig at folk besøkte på sykehuset før? Mens nå kan man vente til foreldre og baby er hjemme igjen..? Anonymkode: d5b16...658 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Det er en helt tråd litt lenger ned her som har blitt diskutert heftig 😅 Men inntrykket er at mange sykehus faktisk har restriksjoner når det gjelder besøk pga smittefare, særlig i influensasesong og rs-virus. Og som du sier så er man jo bare på barsel rundt to dager hvis ting forløper normalt. På de to dagene skal man jo hente seg inn, ulike prøver skal tas av baby, man skal etablere amming osv, men skal sove 😅 Er førstegangsfødende selv nå snart og ønsker overhodet ikke besøk før vi har kommet hjem og landa litt i den nye tilværelsen. Anonymkode: 60240...9d5 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Vanlig med besøk på sykehuset enda, men ikke hele slekta nødvendigvis. Vi hadde besteforeldre, det gikk helt fint det. Syntes det var enklere å ta i mot første besøk på sykehuset, for det blir naturlig kort. Når jeg ble sliten trakk jeg meg tilbake til rommet for å amme. Besteforeldre var veldig spente og glade for å hilse på, så det var bare koselig. Så er jo også folk forskjellige, jeg har besøkt en venninne med baby også på sykehuset, tok også i mot min bestevenninne da jeg fødte min første fordi de var i byen da. Mens andre hadde ikke orket dette, det bestemmer dere selv. Anonymkode: 1e1a1...e01 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Jeg måtte være 5 døgn på barsel etter ks med komplikasjoner. Var kjedelig og ville så gjerne vise frem barnet. Så hadde masse besøk (]dvs møtte slekt og familie i kantinen) Til og med naboen og en gammel kollega kom innom 😆 Anonymkode: a1df9...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Jeg fikk bare besøk av mannen min og ei venninne. Foreldrene mine og svigerforeldre på bor andre siden av landet, så da ble det langt telefonsamtaler med mamma heller. Anonymkode: 56e06...6d8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 Har fire barn, å har ikke ønsket besøk av andre enn besteforeldre og søsken. Svigerbror ble fornærmet da han ikke fikk kommet samme dag, men ikke noe tap sånn sett at han er sur. Godt gift uansett om han er blid eller sur Anonymkode: 2308f...4dd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 Har hatt besøk de 4 gangene jeg har født, synes og det ble litt lange dager. Så for meg var det viktig. Besteforeldre, søsken og tanter og onkler. Har og hatt venner på besøk 😊 Anonymkode: d3aaa...913 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 Vi hadde besøk av besteforeldrene på begge sider, og mannens søster. Resten måtte vente😊 Jeg syntes det var kjempefint med besøk av våre nærmeste🥰 Anonymkode: b861c...ed9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Min mor (vi har et nært forhold) kom på besøk på barselhotellet dagen etter fødselen, noe jeg gjerne ville (samboer hadde korona og slapp ikke inn)😊 Samboeren min sine foreldre kom innom i kafeteriaen på sykehuset kvelden etter tror jeg det var. De var bare innom og hilste på ganske kort. Synes det gikk helt greit! Var stas å vise frem mini, og dagene på sykehuset var jo ganske lange. Anonymkode: ef8dc...ccf 2
Mamajune11 Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi venter vårt første barn, og jeg synes det høres litt voldsomt ut å få besøk av hele slekta på sykehuset? Én ting hadde vært om vi allerede hadde barn som ble storesøsken, men tenker at besteforeldre, våre søsken (barnets tanter/onkler) osv heller kan komme på besøk når man er hjemme fra sykehuset? Før i tiden lå man jo lenge på sykehus etter fødsel. Nå er det jo rett ut etter så kort tid som mulig (med mindre det har skjedd komplikasjoner el), så mitt inntrykk er at det var mer naturlig at folk besøkte på sykehuset før? Mens nå kan man vente til foreldre og baby er hjemme igjen..? Anonymkode: d5b16...658 Ingen besøk av eget ønske og krav. Har født 3 ganger.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 Jeg har hatt besøk de gangene jeg har fått barn. Det blir ganske lange dager selv om liggetida er kort nå. Og det kan jo fort skje noe (trenger ikke være alvorlig) som gjør at dere må være på sykehuset noen dager til.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 Har alltid sagt i forkant at besøk blir det når jeg og babyen er klar for det, ut i fra formen. Har aldri lovt noe og heller ikke utelukket noe. Med første barnet kom farmoren, mormoren og morfaren til babyen på et veldig kort besøk på pasienthotellet. Omtrent 20 min. Jeg og babyen møtte også noen venninner nede i kantina. Med barn nummer to var det ikke lov med besøk pga. corona. Det var veldig behagelig! Godt med en rolig start på tilværelsen. Var uansett bare 1,5 døgn på føden og pasienthotellet så de fikk møte babyen tidlig hjemme. Med baby nummer 3 kom storesøstrene, mormoren og farmoren på hver sine korte besøk. Har prøvd å begrense besøkene de første ukene til korte besøk kun for nærmeste familie og venner. Har tatt i mor gjester maks en gang om dagen og avtalt med mannen min at han skal hjelpe meg å avslutte besøket etter 1-2 timer. Mange sier de bare skal komme innom, men blir sittende i timesvis. Så vi har hatt noen unnskyldninger klare for å avslutte barselbesøket raskere. Hvis besøket har hjulpet til og avlastet meg etter kaffe og skravling har de gjerne blitt lengre. Anonymkode: 50421...e9d
Eva-Lena Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 (endret) Jeg fikk masse besøk på sykehuset med både første og andremann. Veldig koselig. Da jeg ble bestemor første gang var jeg også på besøk på sykehuset. Andre gang jeg ble bestemor fikk jeg ikke lov pga corona. Var omtrent på dørstokken samme sekund de kom hjem med babyen 😊🥰 Endret 14. november 2023 av Eva-Lena 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 Født 3 ganger, med de to som kom til termin var jeg på sykehuset omtrent 5 dager hver (begge hadde mild gulsott) og fikk kun besøk av min mor (som også satt barnevakt). Dette skyldes mest at min eneste søster bor langt unna, faren min møter aldri opp på sånne ting, og min manns familie bor enda lenger unna. Og å få besøk av venner på sykehuset syntes jeg ikke at helt passet seg. Anonymkode: 6cea9...98e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Jeg syns maten var sykt vond på sykehuset, skulle gjerne hatt familie på besøk med noe godt å spise. Men fikk ikke lov pga fødte under pandemien. Anonymkode: 8b7da...002
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 Fødte under korona så ingen andre enn mannen fikk lov å være der. Syntes det var ganske greit. Jeg var veldig medtatt etter preeklampsi og komplikasjoner under fødsel (måtte opereres i narkose etterpå). Var innlagt i 4 døgn før jeg ville hjem. Var helt greit å få korte besøk da. Anonymkode: ee19e...aa2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 Vi fikk besøk dagen etter fødsel av babyens besteforeldre på begge sider 😊 Syntes det var koselig, var jo såå stolt og klar for å vise frem mirakelet. Men jeg var i god form, eneste jeg kjente rett etter fødselen var stølhet nedentil, haha. Anonymkode: 116d8...67e 1
melatonin Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 Vi fikk besøk av mamma og pappa dagen etter, vi møtte dem nede i et fellesområde, er ikke lov med besøk oppe på avdelingen. Syntes det var stas å kunne vise han frem, jeg var i god form, og spurte om de ville komme. De hadde ikke turt å håpe på å få komme så tidlig, men de satt i bilen nesten rett etter de fikk tilbudet. Forstår godt de som vil vente da. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 Ja fikk besøk ja. Men vi har to premature barn. Så vi var lenge på sykehuset. Men no så er man jo 2-3 dager. Jeg forstår at man ønsker å vente til man kommer hjem. Vil mine døtre det så støtter jeg dem 100% Anonymkode: 13084...022
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 Fikk besøk av min bror, kona hans og deres barn. Anonymkode: 02ff8...825
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå