Gå til innhold

Rød hud stress, temp, alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer på om flere opplever dette? Blir rød og varm i ansiktet, på hals og bryst om jeg er stresset, konsentrert, ved raske temperaturendringer og ved inntak av alkohol. 

Noen andre som har det sånn? 

Er det noe som hjelper?

Har forøvrig rosacea, men det skal vel bare ramme ansikt?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp, sånn har jeg det og. Tydelig arvelig i min familie. Kan også legge til andre følelser som engasjert og kåt🙈 ganske plagsomt til tider. Likevel pleier jeg nå å si det høyt dersom jeg merker at det kommer. For å ufarliggjøre det på en måte…Ser jo grusomt ut, så flere har spurt hva som er galt😅 for meg hjelper det mye å ta en timeout i de situasjonene hvor det er følelser som utløser utslett. Men det går fort 10-15 min før det går over…hjelper og litt å kjøle meg ned med kaldt vann eller gå ut i kald luft… ved alkohol, må jeg bare godta at det blir sånn, ikke funnet ut hva jeg kan gjøre der- utenom å ikke drikke da så klart🤪

Endret av Hagetrollet
  • Liker 1
Skrevet
Hagetrollet skrev (58 minutter siden):

Jepp, sånn har jeg det og. Tydelig arvelig i min familie. Kan også legge til andre følelser som engasjert og kåt🙈 ganske plagsomt til tider. Likevel pleier jeg nå å si det høyt dersom jeg merker at det kommer. For å ufarliggjøre det på en måte…Ser jo grusomt ut, så flere har spurt hva som er galt😅 for meg hjelper det mye å ta en timeout i de situasjonene hvor det er følelser som utløser utslett. Men det går fort 10-15 min før det går over…hjelper og litt å kjøle meg ned med kaldt vann eller gå ut i kald luft… ved alkohol, må jeg bare godta at det blir sånn, ikke funnet ut hva jeg kan gjøre der- utenom å ikke drikke da så klart🤪

Godt vi er flere! 😛

Skrevet

Jeg pleide å være veldig rød i ansiktet om vinteren. Oppsøkte da en hudpleiersalong for å få vekk den intense hudfargen min. Hun brukte mye syre for å få vekk de døde hudcellene. Hvis ikke ville kremmen ikke trekke ned. Kankje du skulle tatt de deg  et besøk hudpleier (en flink en). Slik at hun får et inntrykkav huden din. 

Anonymkode: 92dd1...e16

Skrevet
16 hours ago, 123fir said:

Hei!

Bare lurer på om flere opplever dette? Blir rød og varm i ansiktet, på hals og bryst om jeg er stresset, konsentrert, ved raske temperaturendringer og ved inntak av alkohol. 

Noen andre som har det sånn? 

Er det noe som hjelper?

Har forøvrig rosacea, men det skal vel bare ramme ansikt?

Ja. Bruker noen ganger foundation for at det skal bli mindre synlig.

Skrevet

Har lært at ved inntak av alkohol, så blir man varm fordi promillen stiger :P

Anonymkode: 7c5a7...891

Skrevet

Utslettet mitt er ikke mulig å fikse med krem🤪 om det er i den øverste huden du ts mener, så er det ikke det samme som meg. Min reaksjon kommer fort i de nevnte situasjonene, men forsvinner også fort når situasjonen roer seg. Altså er det en reaksjon på noe psykisk som fører til fysisk reaksjon i kroppen…

Skrevet
Hagetrollet skrev (25 minutter siden):

Utslettet mitt er ikke mulig å fikse med krem🤪 om det er i den øverste huden du ts mener, så er det ikke det samme som meg. Min reaksjon kommer fort i de nevnte situasjonene, men forsvinner også fort når situasjonen roer seg. Altså er det en reaksjon på noe psykisk som fører til fysisk reaksjon i kroppen…

Akkurat slik er det med meg også. Blir varm og rød men det forsvinner igjen etter en viss tid.

Har som nevnt rosacea i ansikt. Den rødheten er jo der hele tiden desverre. 

Men ellers på kroppen kommer og går det 🙂

Skrevet

Søk opp asian flush 😅

Vanlig i østen, men tror mange her opplever en snev av det samme 🧐

Anonymkode: f0e84...fc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søk opp asian flush 😅

Vanlig i østen, men tror mange her opplever en snev av det samme 🧐

Anonymkode: f0e84...fc9

Såvidt jeg forstår er dette noe som oppstår som respons på alkoholinntak.

Jeg opplever mine hudplager også i mange andre sammenhenger.

Men takk for svar! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...