AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Jeg har akkurat funnet ut at min samboer et par ganger i det siste har truffet en annen mann, drukket vin og gått på kino. Hvordan jeg har funnet det ut er ikke relevant. Nå vet jeg at de planlegger å møtes på nytt på et kulturarrangement. Her har det ikke vært snakk om sex, så langt iallefall. Vi har hatt en liten nedtur i forholdet de siste årene, men det har bedret seg siste året. Nå begynner jeg å lure på om det er verdt å kjempe for forholdet eller ikke. Uansett om hun treffer han bare vennskapelig for å gjøre ting, er jeg redd for at det kan utvikle seg følelser. Jeg har planlagt å ta en prat med henne om veien videre med forholdet vårt, uten å nevne hva jeg har nylig funnet ut. Men jeg blir i stuss om jeg skal konfrontere henne med at jeg vet om dem, eller rett og slett ta dem på fersken når de er sammen? Anonymkode: b8a40...9cb 1
Macro Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Du vet allerede hva hun driver med så jeg hadde bare gått. Har aldri skjønt hvorfor ting skal "bevises", utroskap er ikke ulovlig og havner derfor ikke i retten. 19 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Hun tilbringer tid med en venn som tilfeldigvis er mann. De gjør ting som venner gjør og det er overhode ikke noe sexuelt og du vil konfrontere.....? Tenker at det bare er å gå, hun vil få det bedre uten deg og kontrollbehovet. Anonymkode: 55076...59a 23 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Mener du det er utroskap, eller er du bare usikker på om det kan utvikle seg dit? Har hun skjult disse møtene eller hba er greia? Vindrikking og kinobesøk er slikt jeg gjerne gjør med venner, søsken og for den del en og annen kollega uten at det er noe annet enn hyggelige sosiale greier. Om det er skjult er det jo fort litt anneledes selvsagt og dere kan jo ha ulike grenser men for min del ville dette vært noe man snakka sammen om før en antok det verste. Anonymkode: 5f4f5...588 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 Lyver hun om at de treffes? Bevisst skjuler det? Om ikke, så er det ikke noe å ta henne for. Lyver hun om det, så hadde jeg dukket opp og fersket henne. Da slipper du å avsløre at du har fått informasjonen om at de skal treffes, slipper å ta opp konfrontasjonen med henne. Å ferske henne - det forklarer alt for henne Anonymkode: 6468e...3eb 4 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har akkurat funnet ut at min samboer et par ganger i det siste har truffet en annen mann, drukket vin og gått på kino. Hvordan jeg har funnet det ut er ikke relevant. Nå vet jeg at de planlegger å møtes på nytt på et kulturarrangement. Her har det ikke vært snakk om sex, så langt iallefall. Vi har hatt en liten nedtur i forholdet de siste årene, men det har bedret seg siste året. Nå begynner jeg å lure på om det er verdt å kjempe for forholdet eller ikke. Uansett om hun treffer han bare vennskapelig for å gjøre ting, er jeg redd for at det kan utvikle seg følelser. Jeg har planlagt å ta en prat med henne om veien videre med forholdet vårt, uten å nevne hva jeg har nylig funnet ut. Men jeg blir i stuss om jeg skal konfrontere henne med at jeg vet om dem, eller rett og slett ta dem på fersken når de er sammen? Anonymkode: b8a40...9cb Hva er problemet, mener du? At din samboer har venner? (I så fall: det er kontrollerende adferd, ikke greit. Slå opp så hen finner seg en mer oppegående partner) At din samboer skjuler for deg at hen har venner? (I så fall: kan det tenkes hen gjør det fordi du tror du har noe med vedkommendes venner, hobbyer etc å gjøre? I så fall: det er kontrollerende adferd. Slå opp så hen finner seg mer oppegående partner) uansett: du har ikke noe med hvilke venner, slekt, kollegaer etc din partner velger å tilbringe tid med. Det er ikke din sak. Dere er to frie, likeverdige mennesker som har valgt å være et par. Dere er ikke hverandres foreldre eller voktere, så slutt å agere som det. Synes du, personlig, at en ikke får ha venner av motsatt kjønn og være i et forhold med deg? Formidle det på første date så potensielle partnere tidlig kan velge bort deg for kontrollerende adferd. Og forbli helst singel. Anonymkode: d2a16...f57 6 2
ALB Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hun tilbringer tid med en venn som tilfeldigvis er mann. De gjør ting som venner gjør og det er overhode ikke noe sexuelt og du vil konfrontere.....? Tenker at det bare er å gå, hun vil få det bedre uten deg og kontrollbehovet. Anonymkode: 55076...59a Helt enig i dette. For en god del år siden så min mann at jeg over en periode fikk noen meldinger på messenger fra en mann. En ny kollega. Blant annet avtalte vi å reise sammen til et arrangement i forb. med jobb og spise og ta et glass først. Jeg har flere venner av begge kjønn og dette var en travel periode, så hadde ikke rukket å fortelle mannen min om vedkommende. Han spurte, jeg forklarte, that's it. Alle tre kan fint treffes den dag i dag. Så det å anse informasjonen over som bevis på utroskap er litt kreativt - og det å ikke engang spørre henne hva som er på gang og ønske å konfrontere vedkommende, er jo relativt spesielt.... 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 Utro mennesker juger, minimerer, holder skjult, sletter meldinger og gashlighter. Dvs får deg til å tro at det hun driver med er helt normalt og at du er problemet. Hun får dopet sitt et annet sted og du er nå en som betaler regningene. Hun holder forholdet skjult og hun dater i praksis en annen mann. Og de har hatt sex. Tenåringer kysser og holder hender. Voksne mennesker har sex. Ikke lur deg selv. Du kan konfrontere, men du får ikke sannheten. Hun vil ikke innrømme mer enn du kan bevise. Dessverre må du gå i FBI modus og samle bevis hvis sannheten er viktig. Sannsynligvis er hun allerede ferdig med deg så isteden for å søke svar du aldri får så burde du bare avslutte. "Jeg veit du dater og er intim med en annen man, jeg fortjener bedre en dette og gjør det derfor slutt. Håper dette kan gå så fort og smertefritt som mulig". Så får du bare holde deg sterk men s løgnene og manipuleringen (gashlightning) starter. Lovebombing og sex tilbud. Hvis hun nekterfor at noe har skjedd så be om å få se telefonen, hvis hun nekter så har du svaret. Anonymkode: 805e4...ab7 5 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Har hun ikke lov til å ha venner...? Anonymkode: d7278...bef 8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis hun nekterfor at noe har skjedd så be om å få se telefonen, hvis hun nekter så har du svaret. Anonymkode: 805e4...ab7 Hadde ALDRI latt min mann se gjennom telefonen min, det betyr ikke at jeg er utro. Anonymkode: d7278...bef 13 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utro mennesker juger, minimerer, holder skjult, sletter meldinger og gashlighter. Dvs får deg til å tro at det hun driver med er helt normalt og at du er problemet. Hun får dopet sitt et annet sted og du er nå en som betaler regningene. Hun holder forholdet skjult og hun dater i praksis en annen mann. Og de har hatt sex. Tenåringer kysser og holder hender. Voksne mennesker har sex. Ikke lur deg selv. Du kan konfrontere, men du får ikke sannheten. Hun vil ikke innrømme mer enn du kan bevise. Dessverre må du gå i FBI modus og samle bevis hvis sannheten er viktig. Sannsynligvis er hun allerede ferdig med deg så isteden for å søke svar du aldri får så burde du bare avslutte. "Jeg veit du dater og er intim med en annen man, jeg fortjener bedre en dette og gjør det derfor slutt. Håper dette kan gå så fort og smertefritt som mulig". Så får du bare holde deg sterk men s løgnene og manipuleringen (gashlightning) starter. Lovebombing og sex tilbud. Hvis hun nekterfor at noe har skjedd så be om å få se telefonen, hvis hun nekter så har du svaret. Anonymkode: 805e4...ab7 Tenker du og TS vil være en perfekt match. Så kan dere sitte hjemme og beskylde hverandre for å ha venner. Anonymkode: 55076...59a 11 7
katties Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utro mennesker juger, minimerer, holder skjult, sletter meldinger og gashlighter. Dvs får deg til å tro at det hun driver med er helt normalt og at du er problemet. Hun får dopet sitt et annet sted og du er nå en som betaler regningene. Hun holder forholdet skjult og hun dater i praksis en annen mann. Og de har hatt sex. Tenåringer kysser og holder hender. Voksne mennesker har sex. Ikke lur deg selv. Du kan konfrontere, men du får ikke sannheten. Hun vil ikke innrømme mer enn du kan bevise. Dessverre må du gå i FBI modus og samle bevis hvis sannheten er viktig. Sannsynligvis er hun allerede ferdig med deg så isteden for å søke svar du aldri får så burde du bare avslutte. "Jeg veit du dater og er intim med en annen man, jeg fortjener bedre en dette og gjør det derfor slutt. Håper dette kan gå så fort og smertefritt som mulig". Så får du bare holde deg sterk men s løgnene og manipuleringen (gashlightning) starter. Lovebombing og sex tilbud. Hvis hun nekterfor at noe har skjedd så be om å få se telefonen, hvis hun nekter så har du svaret. Anonymkode: 805e4...ab7 Ha i konspiratoriske-teori-paranoia er dette her??? Antakelser på bakgrunn av masse info du ikke har 2 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 Enkelte menneskser har det best som single, TS og noen til i denne tråden er tydelige bevis på det.. Anonymkode: e2293...282 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 katties skrev (5 minutter siden): Ha i konspiratoriske-teori-paranoia er dette her??? Antakelser på bakgrunn av masse info du ikke har Har vært utsatt for utroskap før og kjenner lusa på gangen. De fortrolige samtalene, hemmeligholdet.. Ikke noe problemer med at kona er mannlige venner, hun er på seminar, jenteturer, jentekvelder på byen , julebord uten meg osv. IKKE NOE PROBLEM: Men hvis jeg hadde sittet hjemme alene med ungene og hun hadde spist middag , drukket vin og reist på kino med en annen man hun holdt hemmelig?? Da har man ingen respekt for partneren. Det finnes grenser for naiv det går an å være. Til dere liberale damer har som ser røde flagg overalt. Hvor går egentlig grensen. Kan mannen deres dra på hotelturer sammen med ei dame han holder hemmelig for deg. Må jo være greit venner er venner og privatliv er privatliv. Hva med par massasje. Kan han kjøpe blomster til henne siden hun har bursdag neste uke. Spandere vin og små gaver siden bare er venner?!?!? Hvor går egentlig grensen, Er oppriktig nysgjerrig. Hun må gjerne pynte seg for kvelden og gå på date. Men da kan hun være sammen med en annen , en helt uten ryggrad som lar seg manipulere. jeg hadde heller aldri møt ei annen dame i hemmelighet bak ryggen på kona. Dette går begge veier og handler om respekt for partneren og forholdet man er i. Anonymkode: 805e4...ab7 6 15
katties Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har vært utsatt for utroskap før og kjenner lusa på gangen. De fortrolige samtalene, hemmeligholdet.. Ikke noe problemer med at kona er mannlige venner, hun er på seminar, jenteturer, jentekvelder på byen , julebord uten meg osv. IKKE NOE PROBLEM: Men hvis jeg hadde sittet hjemme alene med ungene og hun hadde spist middag , drukket vin og reist på kino med en annen man hun holdt hemmelig?? Da har man ingen respekt for partneren. Det finnes grenser for naiv det går an å være. Til dere liberale damer har som ser røde flagg overalt. Hvor går egentlig grensen. Kan mannen deres dra på hotelturer sammen med ei dame han holder hemmelig for deg. Må jo være greit venner er venner og privatliv er privatliv. Hva med par massasje. Kan han kjøpe blomster til henne siden hun har bursdag neste uke. Spandere vin og små gaver siden bare er venner?!?!? Hvor går egentlig grensen, Er oppriktig nysgjerrig. Hun må gjerne pynte seg for kvelden og gå på date. Men da kan hun være sammen med en annen , en helt uten ryggrad som lar seg manipulere. jeg hadde heller aldri møt ei annen dame i hemmelighet bak ryggen på kona. Dette går begge veier og handler om respekt for partneren og forholdet man er i. Anonymkode: 805e4...ab7 Hva er det du snakker om??? Vi vet ikke om de har unger, vi vet ikke om de har like mye fritid, og vi vet ikke engang om hun holder han hemmelig, eller om det er en venn hun er med! Du bare antar masse uten å ha mer info annet enn at hun bruker noe tid sammen med en annen mann. Du bare projiserer masse greier som det ikke er grunnlag for uten at TS svarer på en del spørsmål. 5 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du det er utroskap, eller er du bare usikker på om det kan utvikle seg dit? Har hun skjult disse møtene eller hba er greia? Vindrikking og kinobesøk er slikt jeg gjerne gjør med venner, søsken og for den del en og annen kollega uten at det er noe annet enn hyggelige sosiale greier. Om det er skjult er det jo fort litt anneledes selvsagt og dere kan jo ha ulike grenser men for min del ville dette vært noe man snakka sammen om før en antok det verste. Anonymkode: 5f4f5...588 Jeg tror ikke hun er utro, men redd for at det kan utvikle seg dit. Hun har ikke nevnt noe om denne mannen. Jeg tenker å snakke med henne først om hvordan vi skal gå videre, uten å nevne noe om hva jeg vet. Forhåpentligvis finner jeg da ut om vi skal satse videre eller ikke. Om hun vil satse videre, men fortsatt møter denne mannen bak ryggen min, syns jeg det er over streken for hva jeg kan godta. Velger hun å være åpen om at hun har tenkt å gå på et arrangement med en annen mann, får jeg vurdere hvorvidt jeg føler at jeg kan stole på henne eller ikke. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har hun ikke lov til å ha venner...? Anonymkode: d7278...bef Jo, men å treffe mannlige venner som holdes hemmelig, føler jeg er vanskelig å håndtere. Jeg tror ikke hun hadde godtatt at jeg plutselig skulle ut med en dame venn. Anonymkode: b8a40...9cb 12 1 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utro mennesker juger, minimerer, holder skjult, sletter meldinger og gashlighter. Dvs får deg til å tro at det hun driver med er helt normalt og at du er problemet. Hun får dopet sitt et annet sted og du er nå en som betaler regningene. Hun holder forholdet skjult og hun dater i praksis en annen mann. Og de har hatt sex. Tenåringer kysser og holder hender. Voksne mennesker har sex. Ikke lur deg selv. Du kan konfrontere, men du får ikke sannheten. Hun vil ikke innrømme mer enn du kan bevise. Dessverre må du gå i FBI modus og samle bevis hvis sannheten er viktig. Sannsynligvis er hun allerede ferdig med deg så isteden for å søke svar du aldri får så burde du bare avslutte. "Jeg veit du dater og er intim med en annen man, jeg fortjener bedre en dette og gjør det derfor slutt. Håper dette kan gå så fort og smertefritt som mulig". Så får du bare holde deg sterk men s løgnene og manipuleringen (gashlightning) starter. Lovebombing og sex tilbud. Hvis hun nekterfor at noe har skjedd så be om å få se telefonen, hvis hun nekter så har du svaret. Anonymkode: 805e4...ab7 Tristeste innlegg. Anonymkode: 6d17d...08a 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tror ikke hun er utro, men redd for at det kan utvikle seg dit. Hun har ikke nevnt noe om denne mannen. Jeg tenker å snakke med henne først om hvordan vi skal gå videre, uten å nevne noe om hva jeg vet. Forhåpentligvis finner jeg da ut om vi skal satse videre eller ikke. Om hun vil satse videre, men fortsatt møter denne mannen bak ryggen min, syns jeg det er over streken for hva jeg kan godta. Velger hun å være åpen om at hun har tenkt å gå på et arrangement med en annen mann, får jeg vurdere hvorvidt jeg føler at jeg kan stole på henne eller ikke. Jo, men å treffe mannlige venner som holdes hemmelig, føler jeg er vanskelig å håndtere. Jeg tror ikke hun hadde godtatt at jeg plutselig skulle ut med en dame venn. Anonymkode: b8a40...9cb Men kan det tenkes at hun ikke forteller fordi hun vet hvordan du overreagerer og tar ting ut av proposisjoner.... Anonymkode: 55076...59a 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan det tenkes at hun ikke forteller fordi hun vet hvordan du overreagerer og tar ting ut av proposisjoner.... Anonymkode: 55076...59a Det er mange her inne som er veldig flinke til å forsvare elle disse "vennegreiene". Les dere opp. Dere driver jo med en kollektiv form for "gaslighting". Går dama/samboer/kone ut på date med en annen mann er hun allerede utro, og i allefall om hun holder det skjult. Kanskje ikke fysisk ennå, men det vil ende der i alle disse "venneforholdene". Jeg tror mange av dere som kommenterer er enten unge og uerfarne, eller rett og slett gaslightet selv av en eller annen. Anonymkode: ab803...235 9 11
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kan det tenkes at hun ikke forteller fordi hun vet hvordan du overreagerer og tar ting ut av proposisjoner.... Anonymkode: 55076...59a Mulig, men jeg tenker at om jeg følger dem når de skal skille lag etter dette arrangementet og ser hvordan avskjeden er. En vennskapelig klem er innafor og jeg kan legge saken død for min egen del. Om det blir noe mer enn en klem, er det ikke greit. Da vet jeg om hun er til å stole på eller ikke. Jeg ser at dette kan virke som en veldig kontrollerende oppførsel fra min side, men jeg føler jeg trenger noe bevis for min egen del, uansett hvilken vei det vil bikke. Anonymkode: b8a40...9cb 4 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå