AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Hei:) Har slitt en del i det siste med kjevespenninger. Søker positive historier på folk som har blitt bra og gjerne hva dere har gjort:) Anonymkode: 12cb2...ce6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Bruker du bittskinne når du sover? For meg løste problemet seg etter at jeg dro til en kjevespesialist og fikk laget en ny bittskinne. Anonymkode: 13c07...35d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Kiropraktor Avspenningsteknikker Massering av et punkt ved tommelfestet når jeg kjenner det spenner seg Anonymkode: 4a9bd...9d2
Hilde K Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker du bittskinne når du sover? For meg løste problemet seg etter at jeg dro til en kjevespesialist og fikk laget en ny bittskinne. Anonymkode: 13c07...35d Ja, har akkurat begynt med det. Merket noe bedring om morgenen, men ikke resten av dagen. Kun brukt den i 1, 5uke:)
Hilde K Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kiropraktor Avspenningsteknikker Massering av et punkt ved tommelfestet når jeg kjenner det spenner seg Anonymkode: 4a9bd...9d2 Takk
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 Hva plager deg mest med kjevespenningene? Hos meg er det det at tennene ble slipt ned. Har begynt med biteskinne og synes det kjennes rart ut å sove med men det har ikke påvirket søvnkvaliteten som allerede er dårlig. Hadde ingen forventning til at biteskinnen skal gjøre at man slapper mer av? Er alltid sliten i kjevemusklene og føles ofte som at kjeven skal gå ut av ledd når jeg gjesper. Anonymkode: 13df6...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 Du må prøve å bli bevisst på hvordan du holder kjeven i løpet av dagen. Tennene skal kun være i kontakt ved tygging. Anonymkode: f0cde...3d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du må prøve å bli bevisst på hvordan du holder kjeven i løpet av dagen. Tennene skal kun være i kontakt ved tygging. Anonymkode: f0cde...3d4 Med biteskinne står liksom bittet åpent om natten. Skal ikke tennene møtes selv om munnen er lukket? Jeg har blitt ops på at jeg ofte tygger inni kinnene når jeg kjeder meg eller er stresset. Ellers følte jeg det er veldig rart at ikke bittet skal være lukket om natten. Anonymkode: 13df6...2d1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Med biteskinne står liksom bittet åpent om natten. Skal ikke tennene møtes selv om munnen er lukket? Jeg har blitt ops på at jeg ofte tygger inni kinnene når jeg kjeder meg eller er stresset. Ellers følte jeg det er veldig rart at ikke bittet skal være lukket om natten. Anonymkode: 13df6...2d1 Nei, man skal ikke ha tennene i kontakt selv om munnen er lukket. Sitat La kjeven hvile. Tyggemuskler og kjeveledd er minst belastet når kjeven befinner seg i hvileposisjon. Kjeven hviler når det er noen få millimeter avstand mellom tennene i over- og underkjeve (si «mmm…»). Kilde Poenget med en glatt bittskinne med en viss tykkelse er at det ikke vil være «attraktivt» å gnisse eller presse kjevene sammen mens man sover, dermed får kjeveledd og tyggemuskulatur avlastning. Anonymkode: f0cde...3d4
mereo Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 Strålende fornøyd med min bittskinne, har hatt det i sikkert 10 år nå. Sjeldent vondt lengre og mindre skader på tennene.
BobbySocks Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med biteskinne står liksom bittet åpent om natten. Skal ikke tennene møtes selv om munnen er lukket? Jeg har blitt ops på at jeg ofte tygger inni kinnene når jeg kjeder meg eller er stresset. Ellers følte jeg det er veldig rart at ikke bittet skal være lukket om natten. Anonymkode: 13df6...2d1 Nei, det skal være åpent. Ikke mange årene siden jeg lærte deg selv. For min del hjalp skinne godt, men og Botox.
Hilde K Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må prøve å bli bevisst på hvordan du holder kjeven i løpet av dagen. Tennene skal kun være i kontakt ved tygging. Anonymkode: f0cde...3d4 Takk:)
Hilde K Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva plager deg mest med kjevespenningene? Hos meg er det det at tennene ble slipt ned. Har begynt med biteskinne og synes det kjennes rart ut å sove med men det har ikke påvirket søvnkvaliteten som allerede er dårlig. Hadde ingen forventning til at biteskinnen skal gjøre at man slapper mer av? Er alltid sliten i kjevemusklene og føles ofte som at kjeven skal gå ut av ledd når jeg gjesper. Anonymkode: 13df6...2d1 Plager meg mest at det er ubehagelig og føles anspent/rart, kan av og til få hodepine. Prøver bivtskinne:)
Hilde K Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 mereo skrev (29 minutter siden): Strålende fornøyd med min bittskinne, har hatt det i sikkert 10 år nå. Sjeldent vondt lengre og mindre skader på tennene. Så bra, tok det lang tid før du merket effekt?:)
mereo Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Hilde K skrev (2 minutter siden): Så bra, tok det lang tid før du merket effekt?:) Nå har jeg gnisser tenner og klapra hele livet 😂 Tok litt tid å venne seg til den første skinna. De har blitt vesentlig mer komfortable med årene. Det tar også tid å få «gått den inn». Men ett par uker til en måneds tid kanskje. Det er så lenge siden at jeg husker ikke helt.
Hilde K Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 mereo skrev (3 minutter siden): Nå har jeg gnisser tenner og klapra hele livet 😂 Tok litt tid å venne seg til den første skinna. De har blitt vesentlig mer komfortable med årene. Det tar også tid å få «gått den inn». Men ett par uker til en måneds tid kanskje. Det er så lenge siden at jeg husker ikke helt. Skjønner😅Ja, min er virkelig helt super og synes den er grei å sove med. Tannlegen sa og at de har vært mindre behagelige før. Takk:) Har hatt min i 1 uke +.
mereo Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 Hilde K skrev (5 minutter siden): Skjønner😅Ja, min er virkelig helt super og synes den er grei å sove med. Tannlegen sa og at de har vært mindre behagelige før. Takk:) Har hatt min i 1 uke +. De var ganske massive og spesielt inn mot ganen. Lespa når jeg prøvde å snakke med den. Har prestert å spytte den ut om natta en gang 😂 Nå er det knapt antydning. Men gi det litt tid, det er en vanesak også.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Skrevet 14. november 2023 Det positive er jo at biteskinne også hjelper kjeven å spenne av. Det var nytt for meg! Tannlegen sa bare at jeg slapp å slite ned tennene. Gleder meg til å prøve. Anonymkode: 13df6...2d1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Skrevet 14. november 2023 Jeg tok Botox mot det, det var sykt deilig. Det var en periode med mye stress i livet (vondt samlivsbrudd for det første) som gjorde at jeg spente kjeven så hardt at jeg fikk vondt i halv ansiktet. Det kostet vel 5000 kroner men det var verdt det, og det var bare noe jeg gjorde en gang. Spenner ikke kjevene så mye lengre. Men gjør det jo litt. Kjenner jeg savner å ikke kjenne på slitne muskler der. Vær obs på at det kan endre ansiktet, for noen lite og for andre mye. Noen tar det jo nettopp for det, skal liksom gjøre ansiktet mer feminint. Det var ikke mye hos meg, jeg så det men ingen andre. Jeg likte det ikke da, jeg liker å ha markant kjeve. Så derfor gjør jeg det ikke igjen. Men fy flate det var digg, .jeg hadde skikkelige smerter da og de bare forduftet. Anonymkode: a31b7...f4a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå