Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok Mifegyne på sykehuset i går morges, etter at vi delvis sammen fant ut at situasjonen vår ikke passer med det å få et barn sammen. Jeg er enig i alle begrunnelser, men sliter fælt med å kjenne at dette er riktig likevel. Grunnen til at det ikke passer er at det å flytte sammen kompliserer mye i livet til de barna vi har fra før, fordi de tilhører skoler i ulike kommuner med 2,5 mil mellom. Min kjæreste er også veldig negativ til å skulle ha barn i hus frem til slutten av 50-årene. Jeg er jo egentlig enig…

Men nå når jeg sitter her og venter på å starte aborten i morgen tidlig så slår panikken innover meg og jeg ser ingen glede i noe. Jeg orker ikke høre på god musikk, orker ikke spise, orker ikke gå tur i sola, orker ikke tanken på nærhet eller sex… Alt dette var ting jeg elsket frem til i går. 

Skal sies at noe av grunnen til at dette føles tungt er fordi de barna jeg har fra før har en far som stadig vekk gjør det han kan for å ødelegge samvær og ødelegge forholdet mellom barna og meg. Derfor er jeg redd for å miste både de jeg har og denne ufødte spiren…

Vær så snill og si at denne følelsen går over?😭

Anonymkode: 70226...a17

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du er usikker eller angrer så ville jeg ha ikke gått gjennom aborten. Jeg ville trukket meg rett og slett her og nå før de starter aborten. Det må være lov. ❤️

Jeg er selv imot abort. Jeg er kun for i helt spesielle omstendigheter. Men det er min mening. Alle har sine om dette. Ikke gjør noe du angrer på ihvertfall. Og det må være lov å trekke seg. Er du sikker på at du har tatt en riktig avgjørelse? Typen din vil støtte deg om du velger å beholde barnet dersom han er en bra mann. Du har fortsatt et valg. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er jo naturlig at du føler sånn, men innerst inne vet du jo at du har tatt riktig avgjørelse. Det kommer til å gå bra til slutt, ts ❤️

Anonymkode: ecffd...476

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er alternativet TS? Vil du i ytterste konskvens fungere bra som enslig mor med alt ansvar? 

Anonymkode: 9e2d1...bf2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere MÅ jo ikke flytte sammen. Et par jeg kjenner opplevde et uplanlagt svangerskap og de skal først flytte sammen neste år og nå er ungen 6 år. De valgte å gjøre det sånn pga barn på hver sin kant som var umulig å flytte på. Men nå er de barna så store at de nå skal flyttet hjemmefra.

Før det så bodde far hos dem annenhver uke når hans barn var hos mor. I tillegg hadde de helger sammen alle sammen.

Anonymkode: 6f29b...086

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man har flere barn fra før, så er det vel sånn sett mest praktisk å ikke få et til.

Anonymkode: 019da...879

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

💜

Anonymkode: d5e5e...04a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man har flere barn fra før, så er det vel sånn sett mest praktisk å ikke få et til.

Anonymkode: 019da...879

Ser du hva jeg skriver om «samarbeidet» med faren til mine barn og frykten for å miste de? Han har allerede klart å snu ett av barna mot meg og jeg har nå nesten ikke hatt kontakt med det barnet på snart ett år… Yngste barnet prøver han også å snu mot meg nå og jeg er selvsagt redd han skal lykkes i.o.m at han er jævlig god på å manipulere både barn og andre instanser.

Skrevet

Den går over, men det er alltid en liten sorg. DVS, sorgen forsvant hos meg og jeg var sjeleglad da jeg kom i midten av 40 årene på at det IKKE var enda et barn. X antall år med ungdommer lar realiteten synke over deg...

Dette går bra. Du har tatt en beslutning, men det er faktisk lov å sørge over det som ikke ble, og muligheten. 

Det er jo uansett for sent å gjøre noe med nå, ettersom pillen er tatt. Da er fosteret død, så det er jo ikke sånn at du kan angre. 

Anonymkode: bc3d8...00d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt? Er det noen vei utenom når du allerede har tatt Mifegyne? 

"Du får tabletten Mifegyne som du svelger, og når den er tatt er det for sent å ombestemme seg." - https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/medikamentell-hjemmeabort/

Anonymkode: 821cc...5e3

Ts har allerede lagd en tråd om situasjonen tidligere. Nå har hun tatt et valg og angrer og hun håper å høre at det er vanlig å angre og at det vil bli bedre. 

Ts, det handler helt om innstillingen din. Du har det kanskje litt tøffere da du EGENTLIG ville ha barnet. Men, du har jo uansett ikke noe valg nå lenger. Så bare å prøve å akseptere situasjonen og gjøre det beste av det. Tenk på fordelene med å ikke ha enda et barn nå. 

Anonymkode: 146fc...242

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er helt vanlig å føle en slags anger under prosessen, som går over etterpå. Er bare menneskelig det. 

Anonymkode: d8b3a...08c

• Liker 4
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Den går over, men det er alltid en liten sorg. DVS, sorgen forsvant hos meg og jeg var sjeleglad da jeg kom i midten av 40 årene på at det IKKE var enda et barn. X antall år med ungdommer lar realiteten synke over deg...

Dette går bra. Du har tatt en beslutning, men det er faktisk lov å sørge over det som ikke ble, og muligheten. 

Det er jo uansett for sent å gjøre noe med nå, ettersom pillen er tatt. Da er fosteret død, så det er jo ikke sånn at du kan angre. 

Anonymkode: bc3d8...00d

Er pillen tatt? Så det er for sent å gjøre noe med det nå? Jeg trodde aborten startet i morgen. Men jeg har kanskje missforstått. Det var et valg og en avgjørelse. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde at mifegyne gjør at svangerskapet stopper, så hvis du ikke tar pillene som støter innholdet i livmoren ut, vil du få en infeksjon og du kan vel i verste fall få blodforgiftning. 

Du kan snakke med amathea om hvordan du har det. Det er mulig å prøve å få barn igjen, men denne gangen er det for sent å angre seg når du har startet prosessen.

Anonymkode: 31108...08c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde at mifegyne gjør at svangerskapet stopper, så hvis du ikke tar pillene som støter innholdet i livmoren ut, vil du få en infeksjon og du kan vel i verste fall få blodforgiftning. 

Du kan snakke med amathea om hvordan du har det. Det er mulig å prøve å få barn igjen, men denne gangen er det for sent å angre seg når du har startet prosessen.

Anonymkode: 31108...08c

Det er sikkert for seint ja, selv om jeg har lest om de som har tatt den første tabletten og deretter ombestemt seg og fått friske barn. 
Amathea har vi snakket med i forkant og kan selvsagt gjøre det igjen…

Men å bevisst prøve igjen senere er nok uaktuelt når mannen her allerede mener vi er for gamle til å skulle beholdt denne, nå når vi er 37 og 38.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sikkert for seint ja, selv om jeg har lest om de som har tatt den første tabletten og deretter ombestemt seg og fått friske barn. 
Amathea har vi snakket med i forkant og kan selvsagt gjøre det igjen…

Men å bevisst prøve igjen senere er nok uaktuelt når mannen her allerede mener vi er for gamle til å skulle beholdt denne, nå når vi er 37 og 38.

Du må nok tenke realistisk med at du tok en avgjørelse,  ble i tvil etterpå, og leve med at det mest sannsynlig ikke blir flere barn i dette forholdet. Vi gjør alle valg som vi angrer på i livet. Desverre. Og det må vi leve videre med. Nytter ikke å tenke så mye på det. Gjort er gjort. Skjedd er skjedd, og det nytter ikke å tenke på ting som man ikke får gjort noe med,  men jeg ville spurt om det er en sjanse om at embryoet vil overleve tross tabletten. Hvis det er mulig så ville jeg beholdt det , så lenge det ikke er farlig for ditt liv ❤️

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Skrevet

Jeg får nr 2 når jeg er 36, min mor fikk tredjemann som 38-åring. Og min far var da 48. Så ikke for sent å få barn som 37/38 åringer nei. Men dere har jo mye annet som kanskje taler imot, men det er en avgjørelse dere/du må ta. Jeg kjenner ikke til hvordan abortpillene fungerer og om det er for sent å angre seg nå eller ikke. Ta kontakt med sykehuset? Så vet du i det minste det medisinske. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan da ikke forvente at du skal glede deg over livet mens du abortere. Det er ikke antibiotika du har tatt liksom. 

Du kan sørge og ha det fælt, samtidig som det er riktig. 

Det er for sent nå. Gråt og sørg, men ikke lull deg inn i tanker om at det var feil. Og du kan seriøst ikke bli gravid igjen. Du må priot de barna du allerede har

Anonymkode: 66a29...837

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Ring sykehuset om du angrer, men målet med den første pillen er å stanse liv, mens de andre er utdriving av graviditet. Du må høre med sykehuset om fosteret kan overleve Mifogyne om du angrer.

Anonymkode: 1fe9b...c01

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er for sent å angre når den første tabletten er tatt dessverre.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...