Gå til innhold

Kjøring til samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på en ting. Far til barne mitt vil endre på hele samværsavtalen vi laget i mai. Han har nå sent advokat på meg der han legger inn hans ønsker om samvær med barnet sitt. Han flytta 7t unda barne sitt. I avtalen vi skrev i mai så skrev vi at vi skulle møtes i Drammen. Men nå lurer jeg på siden far vil endre hele avtalen vi lagde, kan jeg da endre på det med kjøring at far må komme og hente og levere der barne bor? Jeg har ingen murlighet til og drive og kjøre lenger og far betaler 0 i barnebidrag. Jeg veit det står i loven om annet ikke er avtalt så må samværsforelder hente og levere barnet og at det står i paragraf 44 om reisekostnader så det vil si at jeg må betale far for og se barne sitt. 
jeg har et til barn og jobb som jeg også må fokusere på og faren til dette største barnet går på nav og jobber ikke. 

Anonymkode: 12133...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er samværsavtalen, og hva ønsker han å endre da? Han kan jo ikke akkurat ha barnet annenhver helg når han har flytta 7 timer unna. 

Anonymkode: f6b4c...3bc

Skrevet

En avtale er forhandling. Du kan legge frem hva du vil, men hvis dere ikke blir enige om en ny avtale gjelder den gamle.

Anonymkode: 3a996...600

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan er samværsavtalen, og hva ønsker han å endre da? Han kan jo ikke akkurat ha barnet annenhver helg når han har flytta 7 timer unna. 

Anonymkode: f6b4c...3bc

Avtalen vi lagde i mai var at han skulle ha hele ferier istede for at vi delte opp ferie, at han kunne ha hel jul, hel vinterferie, hel påskeferie osv og at vi bytta på dette hvert år. Men nå vil han heller dele opp alle ferier sånn at barnet må være halve jula hos han og halve jula hos meg og sånn vil han ha det med resten av feriene. Jeg mener jo at det er best at barnet er der en hel ferie istede for og dele opp og kjøre så mye for barnet. Også vil han ha barnet når det er langhelg. Og når det er langhelg så er de ferdig på skolen kl 14.00 og da skal kjøre i 7 timer en vei også samme igjen på søndag det mener jo jeg er veldig tullete, da kunne heller far tatt seg turen der barne bor og ha samvær der, men det vil han ikke. 

jeg prøver og gjøre det som er best for barne men far tenker bare på seg selv og hva som er best for han. Han har fått alt servert på gullfat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En avtale er forhandling. Du kan legge frem hva du vil, men hvis dere ikke blir enige om en ny avtale gjelder den gamle.

Anonymkode: 3a996...600

Advokaten hans skrev i brevet om vi ikke blir enig i samvær på det far vil ha og skriver en ny avtale så vil de går til retten. Og det synes jeg er litt rart når vi har laga en avtale fra før også skal han endre på alt for han vil ha det sånn han vil ha det, og om vi ikke blir enige så vil de gå til retten med dette. Så da er egentlig planen vi laga i mai den er egentlig bare bortkasta den da egentlig.

jeg mener ikke at far skal få det som han vil da dette handler om barnet og ikke faren. Far betaler 0 i bidrag og mener at han skal ha ting sånn han vil ha det for han vil gjøre det som er best for han og ikke barnet.  

Skrevet

Hvorfor betaler ikke far bidrag hvis det er sånn at han bare har barnet enkelte langhelger og ferier?

Anonymkode: c5ce7...bf9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor betaler ikke far bidrag hvis det er sånn at han bare har barnet enkelte langhelger og ferier?

Glem det, leste den andre tråden din..lykke til!

Skrevet

Her må du sporenstreks skaffe deg advokatbistand, TS. Du trenger råd fra noen som kan dette på ordentlig, ikke masse forståsegpåere på KG. All korrespondanse bør da også gå via advokaten og det kan også bidra til at far demper seg. Fordi han ser at du ikke lar deg pille på nesa. 

Og jada, det koster med advokat. Men er ikke barnet ditt verdt det? 

På generelt grunnlag: far kan ikke ensidig endre en avtale og selv om far sier at han vil slik og sånn, betyr det ikke at han har rett til det. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor betaler ikke far bidrag?

La det gå til retten, skaff advokat som sier at avtalen som ble skrevet i mai var etter fars ønsker. Å få med barnets beste etc, men dette vet advokaten du anskaffer deg.

Anonymkode: 98d6c...be6

• Liker 1
Skrevet
regine skrev (24 minutter siden):

Her må du sporenstreks skaffe deg advokatbistand, TS. Du trenger råd fra noen som kan dette på ordentlig, ikke masse forståsegpåere på KG. All korrespondanse bør da også gå via advokaten og det kan også bidra til at far demper seg. Fordi han ser at du ikke lar deg pille på nesa. 

Og jada, det koster med advokat. Men er ikke barnet ditt verdt det? 

På generelt grunnlag: far kan ikke ensidig endre en avtale og selv om far sier at han vil slik og sånn, betyr det ikke at han har rett til det. 

Jeg sliter litt med og finne advokat her jeg bor. For alle jeg har vert i kontakte med har ikke kapasitet til og ta på seg noe saker nå. Advokaten jeg brukte før er ferdig med og jobbe som advokat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor betaler ikke far bidrag?

La det gå til retten, skaff advokat som sier at avtalen som ble skrevet i mai var etter fars ønsker. Å få med barnets beste etc, men dette vet advokaten du anskaffer deg.

Anonymkode: 98d6c...be6

Far betaler ikke barnebidrag nå fordi nav mener han ikke har økonomi til og forsørge er barn.

her jeg bor er der vanskelig og skaffe advokat da ingen har tid eller kapasiteter i og ta på seg nye saker. Jeg veit jeg kan velge og vrake i advokater men vil finne en som er flink. 

far var enig i samværsavtalen vi skrev i mai og han signerte under på det. Han mener han ble tvinga til og skrive under men det synes jeg er rart når vi satt 7t fra hverandre på hvert våres kontor. 

Skrevet (endret)

Bare si sees i retten, tipper det blir stille da;)

Først må de til fvk for å prøve å endre, så kan det evt bli snakk om rettslige skritt. Du har en veldig god sak og trenger egentlig ikke advokat i retten en gang, er ikke amerikanske tillstander her i Norge

De prøver å skremme deg til å endre enkelt og greit

Endret av Enmanelskeråhate
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg sliter litt med og finne advokat her jeg bor. For alle jeg har vert i kontakte med har ikke kapasitet til og ta på seg noe saker nå. Advokaten jeg brukte før er ferdig med og jobbe som advokat. 

Men da finner du en god advokat et annet sted. Det er jo ikke noe krav om at vedk må være på samme sted som deg, i dagens samfunn med zoom/teams og what not, betyr fysisk nærhet i en sånn sak lite. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Far betaler ikke barnebidrag nå fordi nav mener han ikke har økonomi til og forsørge er barn.

her jeg bor er der vanskelig og skaffe advokat da ingen har tid eller kapasiteter i og ta på seg nye saker. Jeg veit jeg kan velge og vrake i advokater men vil finne en som er flink. 

far var enig i samværsavtalen vi skrev i mai og han signerte under på det. Han mener han ble tvinga til og skrive under men det synes jeg er rart når vi satt 7t fra hverandre på hvert våres kontor. 

Husk at advokaten ikke trenger å være der du er. Hadde advokat i en konflikt i fjor. Vi møttes aldri "live". Hun var med digitalt samt at vi snakket pr tlf. 

Anonymkode: 32582...7d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...