AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Tidligere har det vært slik at man kan låne inntil 5 ganger inntekt. Har bankene begynt å stramme inn på dette? Noen som vet? Anonymkode: b7bd9...e1e
Schmuhu Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Ikke nødvendigvis. Har du god nok lønn til å takle både lånet, det livet koster pluss en muligens mer pessimistisk stresstest, så er bør det være mulig å låne 5x inntekt slik som loven gir lov til. Såklart blir det nesten umulig for hun med to barn og "kun" 550k i lønn. Schmuhuhugugyuhihuuhu
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Sikkert mulig å låne 5 ggr inntekt - skatt - bil - kreditt. Men om det er lurt? Mener 3 ganger er mer fornuftig. Anonymkode: 8c2c6...c9d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 Det har alltid vært maks, inkludert studielån, billån osv. Har man i tillegg barn, er enslig osv., så har ikke det vært noen selvfølge. Anonymkode: b3076...a23
Brunello Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert mulig å låne 5 ggr inntekt - skatt - bil - kreditt. Men om det er lurt? Mener 3 ganger er mer fornuftig. Anonymkode: 8c2c6...c9d Jo mer mann tjener, jo enklere er det å betjene lån på fem ganger inntekt. folk med gjennomsnittlig lønn og barn vil ha problemer med å få fem fanger inntekt i mange banker nå. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #6 Skrevet 16. november 2023 Bankene har strammet skikkelig inn nå. Jeg har to barn annenhver uke, tjener 1.5 mill, og fikk ikke i nærheten av fem Ganger inntekt når jeg gjorde runden for å sjekke om jeg skulle kjøpe noe litt større. De trakk fra omtrent en mill per barn, pluss enda litt til siden jeg har en hytte. Selv om utleie dekker alle løpende utgifter på den så har de blitt sykt mye strengere på alt så de kunne ikke regne med det uten signerte leiekontrakter for sommeren neste år 🤷♀️ Anonymkode: 5433e...579
AnonymBruker Skrevet 17. november 2023 #7 Skrevet 17. november 2023 Jeg er alene, en bil, ingen barn, inntekt på 640 000,-, og fikk nylig svar om maks belåningsgrad på 3,9x inntekt fra sparebanken. Anonymkode: d95b2...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå