Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har (hadde) ei venninne som jeg tror bare er der når hun slev trenger noen å prate med eller trenger hjelp til noe. Noe som skjer ofte, alt skal dreie seg om henne. Hun skal alltid ringe å prate om sine problemer, mye syting om andre mennesker rundt henne. Vi jobber i samme bedrift men på ulike avdelinger. De siste par ukene har hun fullstendig ignorert meg, det startet med at jeg brått ble sykemeldt pga ankelbrudd. Hun reagerte på at jeg ikke informerte henne når jeg ble sykemeldt. Mangel på beskjed taklet hun tydeligvis ikke, hun har ikke ansvar for vikarinnkalling og jeg har ingen meldeplikt til henne. Dessuten var jeg så opptatt med skaden min at jeg ikke tenkte på at hun skulle være den første til å få beskjed. Hun sendte meg en tørr «god bedring» dagen hun skjønte at jeg var sykemeldt og siden har jeg ikke hørt noe mer. Samtidig har hun gått til hver og en og lurt på hvorfor jeg er sykemeldt og om jeg snakker med de. Jeg prøvde å ringe vedkommende dagen etter at jeg ble sykemeldt, hun svarte ikke. Svarte heller ikke på flere meldinger. Men graver fortsatt daglig hos andre. Det synes jeg er flaut, har ikke fortalt andre om hva hun egebtligvahr gjort. De må sikkert ha tenkt at jeg er en sånn dårlig person som ignorere min venninne. 

Jeg synes sånt er fullstendig energitappende og veldig leit. Hvordan ordner man opp eller snakker med sånne som ignorerer på et slikt barnslig nivå? Hva kan være greie spilleregler med henne framover? Hun liker tydeligvis ikke å prate om hvorfor hun ignorerer folk og jeg på min side kan ikke la det ligge og fortsette å «please» henne. Tenker ikke på ikke kjefting og skjennepreken…

Anonymkode: 32734...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Venninne»

Anonymkode: 41136...6ef

Skrevet

Dette vennskapet ville jeg ha avsluttet, det er ikke verdt å bruke energi på slike personer.

• Liker 1
Skrevet

Hun virker noe spesiell, og jeg er ganske sikker på at flere gjennomskuer henne. 

Send henne en melding om at du vil ha deg frabedt at hun går rundt og snakker om deg på arbeidsplassen, og hvis dette fortsetter så anmelder du henne til leder. 

Hva i all verden er det hun innbiller seg?

Anonymkode: 0e153...059

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun virker noe spesiell, og jeg er ganske sikker på at flere gjennomskuer henne. 

Send henne en melding om at du vil ha deg frabedt at hun går rundt og snakker om deg på arbeidsplassen, og hvis dette fortsetter så anmelder du henne til leder. 

Hva i all verden er det hun innbiller seg?

Anonymkode: 0e153...059

Takk! Vet ikke hva hun innbiller, veldig vanskelig å forholde seg til. Jeg tror dette vennskapet er over. Vil veldig gjerne ta en siste prat (avsluttende samtale) med henne og ikke bare ignorere henne tilbake. Ikke lett når hun ghoster  meg. Tror denne typen personer unngår folk fordi vet akkurat hva de har gjort. Makan, at man ikke kan forstå at andre ikke er sånne som kommer og går ettersom hva som passer en selv. 

Anonymkode: 32734...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...