Felicity Skrevet 14. november 2023 #1 Del Skrevet 14. november 2023 Hei. Jeg er på syklus dag 29 og usikker når El Var. Men siden søndag har jeg hatt skikkelig smerter i ryggen pluss på ene siden på livmor/eggleder. Det er mensensmerter og det er stikkene smerter. Hadde også søndag og i går så vidt lys blod. Ikke som TR. Livmoren var bakovervendt i går og brystene ømme. HCG test er negativ. Jeg var gravid i sommer og hadde lignende smerter. Men føler det er enda verre nå. Andre med skikkelig stikkende smerte på ene siden? Blir evt redd jeg kan være gravid utenfor livmoren. Men det trodde jeg i sommer også Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Del Skrevet 14. november 2023 Hvis du har bakovervendt livmor er den alltid bakovervendt. https://sml.snl.no/retroflexio_uteri Stikkende smerter i ene siden kan jo være at du har hatt EL nå og at det er derfor du blør litt. Anonymkode: 05bb8...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. november 2023 #3 Del Skrevet 14. november 2023 Kan være så mye..om du ikke er når du hadde eggløsning. Cyste...mensen.. eggløsning.. spotting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har bakovervendt livmor er den alltid bakovervendt. https://sml.snl.no/retroflexio_uteri Stikkende smerter i ene siden kan jo være at du har hatt EL nå og at det er derfor du blør litt. Anonymkode: 05bb8...9bd Dette er litt feil. Livmorens plassering kan endre seg litt igjennom syklusen, den kan også endre "permanent" vending opp igjennom årene basert på hvordan tarmer, blære mm ligger plassert. Så man har ikke alltid bakovervendt livmor eller fremoverlent livmor. Jeg ble fortalt i tidlig 20 årene ved min første graviditet at jeg hadde bakoverlent livmor. Den dag i dag sier gyn at jeg ikke har det lengre. Ikke alt i kroppen er svart og hvitt, enten eller.. Kroppen endres igjennom hele livet. Anonymkode: c508e...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er litt feil. Livmorens plassering kan endre seg litt igjennom syklusen, den kan også endre "permanent" vending opp igjennom årene basert på hvordan tarmer, blære mm ligger plassert. Så man har ikke alltid bakovervendt livmor eller fremoverlent livmor. Jeg ble fortalt i tidlig 20 årene ved min første graviditet at jeg hadde bakoverlent livmor. Den dag i dag sier gyn at jeg ikke har det lengre. Ikke alt i kroppen er svart og hvitt, enten eller.. Kroppen endres igjennom hele livet. Anonymkode: c508e...f6d Det er forskjell på at livmoren endrer posisjon gjennom syklus og at livmortappen endrer posisjon. Bakovervendt livmor er en tilstand ca 10% av kvinner har, og den blir da ikke plutselig bakovervendt under en syklus. Jeg har selv bakovervendt livmor, og det plager meg så mye at jeg har store problemer med å ha avføring under menstruasjon pga smerter fordi avføringen da presser på livmor gjennom tarmen. "The positioning of the uterus can change from anteversion to retroversion due to the filling of bladder or during pregnancy; however, changing from retroverted to anteverted position without prior pregnancy or endometriosis is rather uncommon" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6138879/ Anonymkode: 05bb8...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er forskjell på at livmoren endrer posisjon gjennom syklus og at livmortappen endrer posisjon. Bakovervendt livmor er en tilstand ca 10% av kvinner har, og den blir da ikke plutselig bakovervendt under en syklus. Jeg har selv bakovervendt livmor, og det plager meg så mye at jeg har store problemer med å ha avføring under menstruasjon pga smerter fordi avføringen da presser på livmor gjennom tarmen. "The positioning of the uterus can change from anteversion to retroversion due to the filling of bladder or during pregnancy; however, changing from retroverted to anteverted position without prior pregnancy or endometriosis is rather uncommon" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6138879/ Anonymkode: 05bb8...9bd Jeg vet dette.. Men det forandrer ikke det at det er fullt mulig for TS at hennes livmor og livmorhals tipper bakover iløpet av hennes syklus. Jeg har slitt med bakoverlent livmor selv. Ganske lite her i livet er skrevet i stein og kun en fasit på. Og jeg stoler mer på ar ts kjenner sin egen kropp/livmor/livmorhals enn både deg og meg - særlig når det er absolutt 100% mulig. "Rather uncommon" betyr ikke at det ikke skjer. Det kommer an på TS sin plassering av livmor i utgangspunktet - og den vet ts mer om enn oss. Anonymkode: c508e...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå