AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Skrevet 14. november 2023 Jeg vil bare dele denne solskinnshistorien om svindling For et år siden ble min mann og jeg svindlet på finn.no. Beløpet var 5000 kr. Ikke noe beløp man dør av å miste, men forbanna irriterende. Fyren truet oss også og sa at han skulle komme å drepe oss osv. Hva gjorde vi for å få has på han?: Først meldte vi ifra til finn, til vipps og til banken hans. Så anmeldte vi forholdet til politiet. Jeg fant også ut av kontaktinfo til bedriften han jobber i og varslet dem. Dette hadde lite effekt på han, utenom at drapstrusslene haglet inn. Så da la vi ut navn og bilde på en side på facebook som heter "svindlere i Norges land" med mange tusen medlemmer. Dette fikk noen av hans bekjebte med seg og han ble raaaaasende. Da vippset han oss pengene tilbake mot at vi tok bort all informasjonen. 😂😂 I sommer fikk vi mail fra politiet om at vi var kalt inn som vitne i rettsak, fordi han har svindlet mange. I dag fikk vi mail om at han skal i fengsel. Og slik gikk det. Vi fikk pengene tilbake, han ble hengt ut på nettet og havnet i fengsel. Kan vel si han køddet med feil folk 😂 Herlig! Håper de som evnt opplever noe lignende fikk noen tips her nå. Anonymkode: 46ffc...112 18 6 14
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #2 Skrevet 14. november 2023 Deilig med rettferdighet 😍 Anonymkode: 269f8...22c 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Hvorfor fikk dere Mail om at han skal i fengsel? Kriminalomsorgen pleier ikke opplyse vitner om dette. Anonymkode: 9292b...f78 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor fikk dere Mail om at han skal i fengsel? Kriminalomsorgen pleier ikke opplyse vitner om dette. Anonymkode: 9292b...f78 Kan vel være fra en advokat da, trenger ikke være direkte fra Kriminalomsorgen 😂 Anonymkode: 1f63b...7ef
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor fikk dere Mail om at han skal i fengsel? Kriminalomsorgen pleier ikke opplyse vitner om dette. Anonymkode: 9292b...f78 Jo det var fra politiet faktisk. Fordi vi var fornærmet i saken. hilsen TS Anonymkode: 46ffc...112
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Skrevet 14. november 2023 En solskinnshistorie. En stor kudos til dere. Anonymkode: 7ca9c...256 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor fikk dere Mail om at han skal i fengsel? Kriminalomsorgen pleier ikke opplyse vitner om dette. Anonymkode: 9292b...f78 Som fornærmet i en sak får man opplysning om slik. Vi fikk brev med straffeutmålingen da vi annmeldte svindel på samme måte. Her hadde vedkommende svindlet mange og våres var dråpen som gjorde at det ble tatt ut sak og han ble dømt. Anonymkode: 21d6e...a9d 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Skrevet 14. november 2023 Det lønner seg ihvertfall å anmelde! Man tenker kanskje at det ikke nytter, men er det nok folk som anmelder samme personen så tar politiet aksjon til slutt. Og da får personen sin straff. Anonymkode: 46ffc...112 4 2
frivis Skrevet 14. november 2023 #9 Skrevet 14. november 2023 Good job bro! Hadde alle gjort dette så hadde det ikke vært svindlere. De svindler fordi folk ikke gidder å gjøre det dere gjorde. 1
Goodtimes Skrevet 14. november 2023 #10 Skrevet 14. november 2023 Deilig å høre at folk som utnytter andre blir straffet. Bra jobba av dere 2 1
Schmuhu Skrevet 14. november 2023 #11 Skrevet 14. november 2023 Svaret på svindel er mobbing. Jeg vet ikke helt 🤔 ! Støtter dog politiet fikk tatt vedkommende og at samfunnet straffer han for svindel. Schmuhu 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #12 Skrevet 14. november 2023 Schmuhu skrev (2 minutter siden): Svaret på svindel er mobbing. Jeg vet ikke helt 🤔 ! Støtter dog politiet fikk tatt vedkommende og at samfunnet straffer han for svindel. Schmuhu Det finnes vel knapt en verre straff enn offentlig ydmykelse for sosiale vesener som oss. Men det beste er at en slik straff ikke koster en eneste skattekrone 🎉 Anonymkode: 4cf22...b61 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Skrevet 14. november 2023 Hadde vært litt nervøs når han kom med drapstrusler🫣 Men bra jobba, dere! Anonymkode: 97642...d7f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Skrevet 14. november 2023 Altså, det er supert at dere, og mange andre, anmeldte, slik at svindleren ble dømt. Det viser at rettsvesenet i Norge fungerer. Det er også bra dere meldte fra til finn og vipps og banken, om at dere opplevde dette som svindel, slik at de kan samle informasjon og forsøke å hindre at det skjer med flere. Men å søke opp hvor noen jobber, og kontakte bedriften? De har da ikke noe med dette å gjøre. Og å henge ut en person med navn og bilde på en facebookside er faktisk ulovlig. Med mindre de samtykker til det selv. Så, veldig bra at dere gjorde de riktige tingene og bidro til å få dømt en svindler. Men jeg ville ikke anbefale noen å gjøre seg til lovbryter. Selv ikke for å plage en svindler. Anonymkode: 8243b...e33 1 1
Evig_student Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 Fantastisk! Jeg elsker når svindlere blir tatt og straffet 😄 Grusomme parasitter som har null samfunnsnytte 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Skrevet 14. november 2023 Schmuhu skrev (21 minutter siden): Svaret på svindel er mobbing. Jeg vet ikke helt 🤔 ! Støtter dog politiet fikk tatt vedkommende og at samfunnet straffer han for svindel. Schmuhu Mobbing? Av en person som svindler masse uskyldige mennsker? Her må man benytte seg av de virkemidlene man har. Ingenting funket på denne fyren. Det var først ved å legge han ut på den svindler siden vi fikk tilbake pengene våre. Det var det som hadde størst effekt! Han dreit i anmeldelsene (det var nok ikke første gang) Han lo av oss da vi anmeldte. Da vi la ut navnet hans ble han helt desperat. Anonymkode: 46ffc...112 4 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde vært litt nervøs når han kom med drapstrusler🫣 Men bra jobba, dere! Anonymkode: 97642...d7f Ja vi ble nervøse! absolutt! Men jeg tenkte faktisk litt på Russland og Nato situasjonen med atomvåpen osv. Man kan ikke la pøbler få truet oss til taushet. Anonymkode: 46ffc...112 3
PurpleTuliip Skrevet 14. november 2023 #18 Skrevet 14. november 2023 Dette var frydefull lesning! 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå