Gå til innhold

Anerkjenner din man deg når du gjør ting hjemme som er det dagligdagse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier han så flink du har vært, eller takk det var bra osv? Eller er det sånn at ingen menn bryr seg? I dag var det kjempe rotete her, jeg tok sykt masse. Men allikevel så er det som ingenting er gjort, vare stillhet. Da får man bare lyst til å gjøre det nødvendige istedet 😵‍💫 Jeg gjør det jo for oss liksom. 

Anonymkode: d994f...da1

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud for en overskrift. Skulle stått:

Annerkjenner din mann deg når du gjør ting utover det dagligdagse? 

Anonymkode: d994f...da1

Skrevet

Ja det gjør han, men i mindre grad til meg enn til andre. Han nevner likevel jevnlig at han synes jeg står på og er flink til meg også. Blitt flink til det med årene. Tidligere var han betydelig kjappere til å nevne den ene tingen jeg ikke hadde rukket/ikke gjort godt nok enn det jeg har gjort, men vi har hatt en prosess med parterapi og bevisstgjøring angående slikt. Jeg er også blitt mer bevisst og flinkere til å skryte og gi godord. 

Skrevet

Nei, altså, det tenker jeg aldri over. Jeg har en stor interesse for at huset skal se sånn og slik ut, mannen bryr seg rett og slett lite om det. Han gjør det han må, altså, men styrer ikke sånn som meg. Har aldri tenkt å få skryt for det. Vi er forskjellige og han lever fint med litt rot. 

Anonymkode: d8d8d...441

Skrevet

Ja, det gjør han, og det samme gjør jeg andre veien. Vi vet hvilken arbeidsfordeling vi vil ha i hjemmet, og vi er veldig takknemlige ovenfor hverandre når jobben blir gjort. Han gir ofte/alltid ros og skryt, både for det dagligdagse og det lille ekstra, og jeg gir det samme til han. Ikke fordi vi må, men fordi det er hyggelig å bli lagt merke til, det er bare sånn vi er.

Noen legger bare ikke merke til slikt, uavhengig av kjønn. Det er kanskje en prosess man må jobbe med da, snakke om hvilke forventninger man har til hverandre og hvilken fordeling man ønsker, og form for anerkjennelse i hverdagen. Alle forhold har ulik dynamikk, man må jobbe litt sammen for å finne det som passer seg igrunn.

Skrevet

Alltid, han er veldig flink til å anerkjenne alt jeg gjør. Ikke bare i huset men også hvis jeg har vert sosial for det vet han jeg strever med og han ber meg gjerne om å hvile ut etterpå.

Skrevet

Ja hos oss er vi flinke å påpeke det når vi hat sett at den andre har tatt i et ekstra tak. Enten det er rydding, vasking, hagearbeid eller annet. Vi gjør ca like mye i hjemmet og med barna, så da merker vi lettere om den ene gjør noe ekstra🙂

Anonymkode: 1f581...1ac

Skrevet (endret)

Man bør aldri finne seg i å bo med en mann eller kvinne som tar deg for gitt, da har man et problem med at man ikke føler man fortjener å bli elsket.

Kjærlighet blomstrer KUN når begge vet de fortjener å bli elsket, fordi da har man noe å gi.

Endret av frivis
Skrevet

Ja absolutt, og det går begge veier, ikke alle menn er håpløse 😅

Anonymkode: c3516...a8a

Skrevet

Ja, som regel. Men selvsagt ikke alt han ser. 

Gjør han noe så liker han godt å ramse opp alt han har gjort 🤣Det skal ikke gå ubemerket. 

Anonymkode: 3ab98...f3d

Skrevet

Nei. Ikke så mye som et «takk for maten» en gang.

Anonymkode: 2aef3...b7a

Skrevet

Mannen her sier ikke et pip når jeg har vasket hele huset 🙃.

Anonymkode: befb4...428

Skrevet

Jeg kan gjøre det hvis jeg ser hun holder på. Men utenom det så ser jeg null forskjell på hvordan det ser ut før og etter vask. I mine øyne så vasker hun ting som allerede er rent.

Anonymkode: ea4c5...13f

Skrevet

Jepp, det gjør vi begge.

Anonymkode: dfe66...28e

Skrevet

Jeg trenger virkelig ikke anerkjennelse for ting som er dagligdagse - vi har våre oppgaver som vi utfører ved behov. 

Når noe ekstra blir gjort kommenteres det på en positiv måte - begge veier.

Skrevet

Her er vi begge to veldig flinke til det :) Det er noe jeg setter stor pris på! Det er ingen av oss som liker husarbeid, men vi er begge veldig glad i å ha det rent og ryddig, og får fnatt av rot og skit. Så vi setter begge genuint pris på at det blir ryddet og ordnet, og det sier vi ifra om. 

Anonymkode: 6d32f...417

Skrevet

Det gjør han ofte 🙂

Anonymkode: f77f5...6b2

Skrevet

Eksen min påpekte kun det jeg ikke hadde gjort. Om jeg hadde skyndtet meg hjem og handlet og hentet ungene og hivd sammen en middag før gutten skulle på fotball, så kunne han valse inn på kjøkkenet og kommentere at det var rotete på gangen, før han gaflet i seg mat før han stakk på trening eller gamet. Ikke takk for maten en gang.

Min nåværende er flink til å se hva som har blitt gjort, og vise takknemlighet. Han vet at husarbeide er begges ansvar, og han trenger ikke beskjed om å gjøre ting, da han ser hva som må gjøres. Dette går begge veier.

Anonymkode: d141e...e7b

Skrevet
Katie skrev (18 timer siden):

Ja, det gjør han, og det samme gjør jeg andre veien. Vi vet hvilken arbeidsfordeling vi vil ha i hjemmet, og vi er veldig takknemlige ovenfor hverandre når jobben blir gjort. Han gir ofte/alltid ros og skryt, både for det dagligdagse og det lille ekstra, og jeg gir det samme til han. Ikke fordi vi må, men fordi det er hyggelig å bli lagt merke til, det er bare sånn vi er.

Noen legger bare ikke merke til slikt, uavhengig av kjønn. Det er kanskje en prosess man må jobbe med da, snakke om hvilke forventninger man har til hverandre og hvilken fordeling man ønsker, og form for anerkjennelse i hverdagen. Alle forhold har ulik dynamikk, man må jobbe litt sammen for å finne det som passer seg igrunn.

Høres fint ut, dere er heldige. 

Min har vært slapp med alt av husarbeid, og jeg gjorde lenge veldig mye alene. 

Prøvde etterhvert å si at det hadde i det minste vært hyggelig med et takk, bra jobba, setter pris på det eller noe slik, i ny og ne. 

Har ikkje hjulpet i heeeele tatt. 

Nå har jeg flyttet (inkl. noen flere grunner), og skal insistere på at om forholdet skal fortsette blir det hver for oss. Så kan han få tenke litt over bl.a. hvordan han viser at han setter pris på kjærsten sin i hverdagen. Og ja, jeg syns jeg er veldig flink til å bekrefte han. Men ga litt faen til slutt når jeg fikk så lite tilbake. 

Følte meg god nok kun når han ville ha sex..

Anonymkode: 2b982...979

Skrevet
Mezzosoprena skrev (21 timer siden):

Jeg trenger virkelig ikke anerkjennelse for ting som er dagligdagse - vi har våre oppgaver som vi utfører ved behov. 

Når noe ekstra blir gjort kommenteres det på en positiv måte - begge veier.

Jeg trenger heller ikke annerkjennelse for å gjøre dagligdagse ting, menndet skader ikke å ha en partner som selv etter tosifra antall år kommenterer det positivt at han legger merke til alt jeg gjør. 
Han får heller ingen negativ effekt av å få positiv oppmerksomhet for å ta sin del av dagligdagse gjøremål.

Takl for at du rydda av bordet, takk for at du tok søpla, takk for at du ga hunden mat, takk for at du hengte opp klærne.

Jeg liker det langt bedre enn å forbigå dagligdagen uten å bemerke de enkle tinga på en positiv måte.

Anonymkode: 663b9...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...